Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal udlæg faktureret til udland angives i rubrik C?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Fra Holbæk
Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg fakturerer ydelser til fx. Schweiz og også fakturerer udlæg (bogført som udlæg), hvor meget skal jeg så angive i rubrik C på momsangivelsen? Kun værdien af ydelserne eller også værdien af udlæggene? 

På forhånd tak :-) ...ved godt at jer der kan svare på det her formentlig har monster travlt idag ;-)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 12:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Maya Grydholt:

Hvis jeg fakturerer ydelser til fx. Schweiz og også fakturerer udlæg (bogført som udlæg), hvor meget skal jeg så angive i rubrik C på momsangivelsen? Kun værdien af ydelserne eller også værdien af udlæggene? 

På forhånd tak :-) ...ved godt at jer der kan svare på det her formentlig har monster travlt idag ;-)

Du skal kun angive værdien af ydelserne.

 

Udlægget er rubrikkerne uvedkomne! Hvis du vil have det juridiske grundlag, så er det momsbekendtgørelsen § 79, stk. 7, hvilken henviser til momsbekendtgørelsen § 76, stk. 10. Og udlægsreglen er ikke omfattet af paragraferne i denne bestemmelse. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Men udlæg bør så også følge regler om udlæg = skal i princip være faktureret med din kundes navn som modtager af ydelse/varen. Det er ikke et udlæg hvis du bare ikke har fortjeneste på noget mig bekendt - det fordrer som udgangspunkt, at den der fakturerer gør det med angivelse af, at det er til kunden, så det er klart, at du kun "lægger ud"

Jesper kan evt lige kommentere på krav til udlæg, som ikke bare er samme beløb for at undgå moms (og her rubrik) men skal fremstå som regulære udlæg

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

Jesper kan evt lige kommentere på krav til udlæg, som ikke bare er samme beløb for at undgå moms (og her rubrik) men skal fremstå som regulære udlæg

Ja de fik jeg ikke skrevet, men kravene til et udlæg er at beløbene skal være de samme. Lige så snart man ligger en avance på, så skal det med i momsgrundlaget!

 

Så hvis man har afholdt en udgift på eksempelvis 500 kr. som skal betales af kunden, må man ikke skrive mere end 500 kr. på som udlæg.

Endvidere skal udgiften være afholdt i den endelige kundes navn, hvis man afholder udgiften i eget navn falder den udenfor udlægsreglen, og konsekvensen er at såvel selve udgiften men også det der faktureres videre skal med i momsberegningen.

Fra Holbæk
Tilmeldt 16. Nov 13
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Super, tak for svar begge to. Jeg vil mene det er udlæg (fuldstændig 1:1) og kunden får bilagene med. Det er mest kvitteringer for mad mv. men fly er bestilt i eget navn. Giver det mon problemer? Det er salg til Schweiz, så det har vel kun indflydelse på rubrik C momsmæssigt?

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Maya Grydholt:

Super, tak for svar begge to. Jeg vil mene det er udlæg (fuldstændig 1:1) og kunden får bilagene med. Det er mest kvitteringer for mad mv. men fly er bestilt i eget navn. Giver det mon problemer? Det er salg til Schweiz, så det har vel kun indflydelse på rubrik C momsmæssigt?

I teorien er det ikke udlæg, men Skat plejer at se gennem fingre med den firkantede fortolkning af om "udgift er afholdt i aftagers navn" når det gælder udlæg hvor du ikke kan få deres navn på.

Mig bekendt kan man jo eksempelvis ikke bestille en flybillet i andres end sit eget navn.

 

Så længe du behandler udgiften korrekt (altså bogfører på en særskilt konto, og det samme beløb) har jeg aldrig set nogen få problemer med Skat.

 

Endvidere er der jo i dette tilfælde ingen udgående moms, så uanset får det som du siger højst betydning for beløbet i rubrik C.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)