Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Betragtes IVS som en negativ ting ?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 23:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Som overskriften siger kunne det være fedt at høre fra andre der har IVS om deres oplevelser.

Jeg synes der generelt er en stemning omkring IVS at det er en ubetinget negativ ting, man signalerer ifølge nogen at det er useriøst hvis man ikke "tør" satse 50.000 kr i stiftelse.

Teoretisk set er jeg enig i ovenstående argument, men med så mange andre ting er teori og praksis ikke altid foreneligt. 

Min egen erfaring er at ingen har rynket et bryn på noget tidspunkt over at min virksomhed er et IVS. Det er fra de helt store mia omsættende virksomheder, til de små lokale smedjer. 

Det kan skyldes den branche jeg er i, andre kan selvfølgelig have oplevet noget andet.

Er der nogen der har oplevet at kunder ikke vil handle hos jer, eller kommenterer at det er useriøst med IVS selskabsformen ?

Jeg har de sidste 2-3 måneder løbende haft kapital til at kunne registrere min virksomhed om til ApS og har planer om at gøre det inden sommerferien for at gøre det indenfor første regnskabsår. Grunden til dette er at jeg gerne vil have mulighed for at få udbytte ud af driftselskabet og op i holding hvis der bliver lidt til overs til det på et tidspunkt :) Og altså ikke for at fremstå mere "seriøs" overfor mine kunder.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:43
Hvor mange stjerner giver du? :

i nogen øjne ja - så er IVS nok knapt så seriøst som ApS - ex i en banks øjne, hvis de ses som, at ejer kun vil stille 1 krone på højkant. For mange andre tror jeg det er ret ligemeget

At skulle ændre et IVS indenfor år 1 synes jeg kan være dårlig planlægning da det kan koste noget normalt (op til vel 10.000 hvis man er helt uden revisor) at ændre fra IVS til ApS, så lige der ville jeg være gået direkte efter ApS - eller stærkt overveje at gøre det sammen med årsregnskabet og dermed slå det sammen til EN brug af revisor på årsregnskab og samtidigt revisorerklæring. 

OM det så er en fordel at få udbytte op fra drift til ApS -JA det kan det være, specielt set i lys af at måske ville beskytte drift mod krav eller konkurs eller andet og man derfor vil har gevinsterne til at ligge i holding - eller for at lette det ved flere ejere. Ellers, hvis det er ren skat, så har det ikke overordnet betydning om man tager sine penge ud som løn op til topskat og så direkte udbytte i drift - eller man flytter op i holding.

Men samlet - ja - IVS har nok i en del fald lidt dårligere navn, nok langt mere i leverandør og bankøjne - og klart mindre i kundeøje, og det jo selv om de 50.000 kr vel ikke samlet bør være den store forskel, og vel slet ikke hvis et IVS opbygger 50 t i kapital og så vælger at forsætte som IVS, hvor der så ligger lidt regnskaber der viser fremgangen og kapitalen, overfor interesenter

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)