Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bilagsnumre nyt regnskabsår i Dinero- vil gerne have det fra første gang

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

Jeg har forsøgt at læse mig rundt i gamle tråde uden dog helt at blive afklaret.

Sagen er den at jeg først nu skal oprettet regnskabsåret 2015 i Dinero. Programmet forslår selv, at man starter bilagsnumrene forfra fra 1. Jeg ved man gerne må køre med årlige serier (om jeg så må sige), men skal SKAT ikke kunne se hvilket år bilagsnummeret (fx 201401 eller lign) hører til og sørger Dinero for at der fremgår? Jeg mener et bilag skal vel kunne identificeres som unikt...

Jeg ville i øvrigt også gerne vide hvad det mest almindelige er at gøre? Altså forstætter de fleste rækkefølgen på tværs af år eller "nulstiller" man oftest for hvert regnskabsår?

Åh ja og (på falderebet) skal man så have valgt 2014 eller 2015 når man bogfører momsindbetaling? Jeg ville antage 2014

På forhånd mange tak for svaret!

Mvh. Jesper

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

 

Jeg tror langt de fleste starter med bilagsnummer 1 når de starter på bogføringen af et nyt år.

 

Din bogføring skal følge bogføringsloven, og det involverer at der skal være sammenhæng mellem din bogføring og dine bilag. Og hvis ellers dine bilag i de enkelte regnskabsår er adskilt fra hinanden, vil det ikke give noget problem at nummeret går igen hvert år.

Tilmeldt 26. Jan 15
Indlæg ialt: 19
Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jepser

Dinero overholder selvfølgelig alle alle regler og lovgivning omkring nummerering af bilag :-). Du skal blot starte rækken med det bilagsnummer du ønsker - jeg vil også mene at det er lettest bare at starte forfra med nummer 1 hvert år - så klarer Dinero resten for dig :-).

Du skal stå i regnskabsår 2014 når du vil afregne og bogføre momsen :-)

De bedste hilsner

Camilla

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Genialt. Mange tak for svarene.

MEN nu har jeg så afsluttet 2014 og jeg kan se at intet er blevet overført til 2015?? (lidt et chok) Jeg troede det skete automatisk?

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 16:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har set denne guide men fluebenet med "automatik overførsel..." er der ikke??

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jesper_nl:
Jeg tror langt de fleste starter med bilagsnummer 1

Jeg vil lige give mit B7 med her. Jeg er ikke en af langt de fleste, for jeg synes det er smart at have numrene i kronologisk orden henover årsskiftet. En mulighed er at starte med 140001, 140002, ... i 2014 og 150001, 150002 i 2015. Jeg har f.eks. navngivet elektroniske bilag (som bilagsfiler hedder så smukt) med bilagsnummer og en tekst, f.eks. "b140008 Amino Plus.pdf". Herved har jeg år og nummer på bilaget (2014, ottende bilag) og kan omvendt nemt finde posteringen i regnskabet, hvis jeg falder over bilaget (bilagsfilen) i en eller anden anden sammenhæng.

Lovgivningen siger, som det er nævnt, at nummereringen skal være fortløbende indenfor samme år, men ikke, at man nødvendigvis skal begynde med nr. 1. (En skabsmatematiker vil sige, at den kunne starte med -100 :-)). Nummer 150001, 150002, ... er også forløbende. Hvis du er startet med nummer 1 i 2014, kan du så nå det endnu. 

Husk nullerne i filnavne, hvis du bruger "min" metode og ikke bruger årstallene, for stifinderen opfatter tallene som tegn, så 100 ellers ville komme før 32 og 6. Nå, det var vist en anden snak..

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Jørgen. Men nu har jeg gjort det andet :-). Jeg er dog stadig ganske bekymret over at Dinero ikke har overført noget fra 2015 :-(...

Tilmeldt 18. Sep 14
Indlæg ialt: 97
Skrevet kl. 06:04
Hvor mange stjerner giver du? :

SÅ fik Dinero (som altid) afklaret sagen for mig. Det var selvfølgelig mig der var galt på den og alt var hele tiden i den skønneste orden. Regnskabsparanoia kan vel gribe os alle fra tid til anden.

Tak til Dinero folkene og til jeg andre for svar.

Mvh. Jesper

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)