Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ebay varer til videresalg?

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 25. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:02
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.

jeg er ret meget i tvivl, da jeg ikke har kunnet finde et konkret svar.

må man som dansk virksomhed bestille varer hjem fra Ebay tyskland eller UK og videresælge dem? og i så fald skal man så kun betale told

på forhånd tak for svar :)

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :

xenialoft:

må man som dansk virksomhed bestille varer hjem fra Ebay tyskland eller UK og videresælge dem? og i så fald skal man så kun betale told? 

Du må gerne bestille vare via Ebay, det er der ingen problemer med.

 

Så længe du bestiller varer indenfor EU er der ingen Told, det er kun hvis varen kommer fra et land som ikke er medlem af EU.

Dog kan der for nogle enkelte varegrupper være punktafgifter, eksempelvis sukkerafgift. 

 

Nu ved jeg ikke om du er momsregistreret? hvis du er så kommer der nogen forpligtigelser såfremt den person du køber af er momsregistreret i sit EU-land. Ligeledes kommer der importmoms såfremt du køber udenfor EU.

Tilmeldt 25. Feb 15
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :

tak for svar Jesper.

men er det lovligt at sælge "unbranded" produkter fra ebay? 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 08:33
Hvor mange stjerner giver du? :

xenialoft:

 "unbranded" produkter fra ebay? 

Produkter uden varemærke kan jeg som udgangspunkt ikke se noget problem med at videresælge, da der netop ikke er noget varemærke man kan krænke.

 

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Er det noget nyt man ikke må sælge mærkevarer på ebay.

Hvis det er lovlige varer og originale varer er det vel tilladt.

Pga. EU lov om fri bevægelse af varer.

Der kan jo også være medvarer som ikke må sælges i DK evt. spec. E nummer og Elektronik kan du have problem med strømforsyning fra UK at den ikke ligner dem vi køber i DK osv osv.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Produkter uden varemærke kan jeg som udgangspunkt ikke se noget problem med at videresælge, da der netop ikke er noget varemærke man kan krænke.
Klart uenig. mindst halvdelen af alle ikke mærkede varer er kopier af noget andet originalt. Langt de fleste der vil lave en vare, vil jo som udgangspunkt ha sit mærke i, så unbranded er netop ofte risiko tegn - at de efterligner ex en apple ting, en sony play-control - eller tøj osv

Om der er mærke i eller ikke, er ikke spor afgørende for om det er en kopi, så du alene som sælger varer du har købt på ebay, har ansvar for, at det ikke er en kopi og står med konfiskation af varer, fortjeneste og bod som risiko, hvis det er en kopi. Der er færre kopier fra Ebay europa, dog vil du se, at mange Ebay.co.UK sælgere sælger fra Kina faktisk, og her flyder det med kopivarer. Læs http://johnhannover.blogspot.dk/2014/03/kopivarer.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:

Er det noget nyt man ikke må sælge mærkevarer på ebay.

Hvis det er lovlige varer og originale varer er det vel tilladt.

hvis vi taler privat indbo må man  og samme hvis det er fra EU original varer som lovligt før er solgt i EU. som nævnt i andet svar skal man være opmærksom på at varer på ebay i europa - feks fra ebay.co.uk let kan sendes fra kina og så er det forbudt grundet regel om parallelimport af originalvarer

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)