Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man nøjes med en PayPal betalings gateway

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 26. Apr 06
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle sammen

Er der nogen der har erfaringer med kun at benytte betaling via PayPal på sin webshop. Jeg er meget i tvivl om folk vil handle hos en, hvis man ikke kan tilbyde betaling med Dankort, så jeres mening er mere end velkommen.

Mange hilsner

Peter

Peter Jordan - www.findposen.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Den har været oppe at vende MANGE gange herinde og konklusionen har oftest været nej.

Fra Birkerød
Tilmeldt 28. Feb 13
Indlæg ialt: 216
Fra  Perfect-Body Skrevet kl. 23:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja, folk vil handle i din butik og PayPal er rigtig godt til når man starter en shop op og skal se om ideen holder. Alt efter hvilken målgruppe du har vil du nok miste 25-50% af kunderne på kun at have PayPal og intet alternative da de fleste over 40 år ikke aner hvad det er og hvordan man bruger det. Dog ved de fleste unge hvad PayPal er og har en konto, så det afhænger af hvad din målgruppe er :)

Med venlig hilsen

Patrick Kronholm

Fra Viborg
Tilmeldt 26. May 07
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Arne skriver, kommer dette spørgsmål gerne 1-2 gange hver måned, og i de fleste tilfælde er svaret altid nej.

Hvis paypal var 'nemmere' at betale med, ville flere nok bruge det, men som standard presser de på du opretter en konto for at betale.
Og det ender som regel med folk lukket vinduet, fordi de ikke nemt finde ud af hvordan de BARE betaler og kommer videre.

Du kan naturligvis altid starte ud med paypal, da det i min mening er bedre end bankoverførsel.
Men vil anbefale du allerede nu overvejer en visa/dankort løsning hvis dine kunder primært er Danske kunder.

 

Tilmeldt 13. Nov 14
Indlæg ialt: 28
Skrevet kl. 19:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kører udelukkende med PayPal. Min primære målgruppe er også meget unge, men jeg er netop ved at kigge på alternativer - selvom jeg synes det er en jungle med Nets/teller/Swedbank/Hvad har vi :( Jeg vil så gerne se, om ikke det øger konverteringsraten. Det tror jeg.

Udover alderen (Patrick er inde på) så er der også andre faktorer der spiller ind. Er man "én i mængden" og kun tager imod PayPal, vil man nok miste dem, der IKKE bruger det/vil bruge det til det næste firma, der dukker op i Google. Mit firma er temmelig unikt (jow jow) og jeg har ikke nogen direkte konkurrenter. Derfor har flere kunder bedt mig om et par råd mht. at betale via PayPal og har dermed "givet efter for presset" Men jeg vil klart udvide til en indløsningsaftale og noget også. Som sagt.

Personligt bruger jeg altid selv PayPal hvor jeg kan. Det er bare, at indtaste et kodeord og ikke en laaang smøre af tal, datoer og kontrolcifre.

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 20:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan starte med Paypal, det gjorde jeg også. Men det var først da jeg fik Dankort, at der kom gang i salget. Så der er virkelig en forskel på Paypal og Dankort.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 27. May 13
Indlæg ialt: 180
Fra  ADI Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan dog godt betale med "Visa"dankort via Paypal, samt mastercard, American Express osv. uden at have en paypal konto..

Men desværre ikke "alm" dankort :-(

Mvh.

Dennis

Fra Bagsværd
Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 36
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg lavede en tråd om netop samme emne for en uges tid siden. Du kan evt. læse den. 

Konklusionen var klar. Paypal er ikke optimalt.

Jeg kan se det på min egen nyåbnede shop. For hver 10 der når helt til checkout og skriver alle oplysninger om forsendelse ind, er der kun ca. 1 der går videre og rent faktisk gennemfører købet. Jeg er overbevist om at det er paypals skyld. Jeg har ansøgt om dankort osv., så jeg afventer bare. Jeg er spændt på hvad det gør for mit salg.! 

www.minta.dk - En webshop med alt i neglelak og tilbehør! Et kæmpe univers af farver!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter,

Paypal er generelt dyrere end egen indløsningsaftale hos eks. NETS / Teller /Swedbank / Evalon koblet op med eks. epay eller quickpay.

Dyrere forstået på den måde at Paypals cut er højere, men de har ikke opstartsomkostninger/månedsfee.

Så en lille shop kan det være en god måde at komme i gang på. Men skal du sælge stort, er det alt alt alt for dyrt at bruge paypal.

Mange hilsner

David

Fra Viborg
Tilmeldt 30. Nov 10
Indlæg ialt: 393
Fra  www.byplakat.com Skrevet kl. 23:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har for år tilbage startet webshop op udelukkende med Paypal. Dengang fungerede det ganske fint, og uden større problemer.

Har for nyligt forsøgt det igen, men én væsentlig ting var ændret. Det er nu, som jeg har forstået det, ikke længere muligt for kunderne at foretage "gæstekøb", dvs. alle der betaler med Paypal skal have en Paypal-konto. Førhen kunne man godt betale uden at være oprettet ved Paypal.

Jeg har personlig valgt og ansøge Swedbank i stedet. De næste 14 dage er det derfor kun muligt at købe på Modeslips.dk med en bankoverførsel. Det performer indtil videre, bedre end Paypal gjorde, i hvert fald i min webshop.

Så rådet herfra vil være et klart: Se bort fra Paypal!

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)