Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Aflønning med anparter eller option.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Oct 08
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino'er. 

Jeg har muligheden for at tage en god og værdiskabende partner med i mit driftsselskab.

Denne ønsker aflønning via anparter.

Mit holdingsselskab ejer p.t. alle anparter i driftsselskabet, og jeg har ingen problemer med overdragelse af ejerandele.

Hvorledes kan dette arrangeres?

Og hvordan forholder Skat sig til en overdragelse af anparter i bytte for arbejdsindsats?

Venlig hilsen

Flemming

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:32
Hvor mange stjerner giver du? :

uanset direkte eller option - så skal værdien af anparterne indberettes til skat som løn - Du må lønne i penge, i anparter eller halve grise, men skal indberette værdien bare

Hvordan værdisætter man - det kunne ex være opgave for en revisor - da ex goodwill o.l. skal med

Et alternativ ER løn som han så køber anparterne for - men tal med en revisor om hvad der er lettest og måske billigst samlet - Så snart det er betaling for indsats er der aldrig tvivl om skat som løn

venligst John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
uanset direkte eller option - så skal værdien af anparterne indberettes til skat som løn

Også en option?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 23:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Si - sådan én har jo også (forhåbentlig) en værdi. 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 00:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Som udgangspunkt beskattes man ikke ved tildelingen af optionerne, men først når optionerne udnyttes eller afstås (Ligningslovens § 28).

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46434
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
uanset direkte eller option - så skal værdien af anparterne indberettes til skat som løn

Også en option?

spørg ikke når du kender svaret Big Smile og ja - men først ved indløsning som du skriver - Skat udløser det ja og det er det jeg svarer på  - at man ikke slipper for skat ved at bruge direkte anpart eller option i stedet for løn. -

Vi kan godt tillægge at option kan ha den fordel at det udskyder og at værdien bedre kan afspejle den indsats som optionen er udtryk for. 

Til gengæld mener jeg - men ret mig Whiskey - at den så skal tildeles som del af et ansættelsesforhold som vederlag - ellers er reglerne anderledes eller?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)