Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp! Hvad er der galt med min webshop?

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 39
Fra  Grønne unger Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg åbnede i april 2014 en webshop med baby- og småbørnstøj: www.gronneunger.dk 

Konceptet er, at alt er økologisk og i stærke klare farver - det behøver ikke at være naturfarvet eller jordfarvet, bare fordi det er økologisk.

Jeg bad jer Amino'er om feedback på shoppen i efteråret og fik en masse gode råd. Tak for dem :-D

På basis af de gode råd er shoppen blevet lavet om med nyt design, bedre søgemuligheder og mulighed for dankort-betaling.

Men det er desværre stadig småt med kunderne! Jeg får en del besøg i shoppen, så jeg tror, at SEO og reklame er (nogenlunde) ok.

Men de besøgende forlader shoppen med det samme, uden at klikke videre - og uden at handle.

Så nu prøver jeg igen, om I kan hjælpe?

Økologisk tøj til små børn, i flotte farver og sjove prints og legeklar kvalitet: www.gronneunger.dk

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 17:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Uden at kunne sige dem med sikkerhed, så er Paypal som eneste løsning tit lidt af en stopklods, da mange af de danske kunder ikke har taget Paypal til sig som betalingsløsning.

Når det er nævnt, er SEO meget vigtigt med din målgruppe. Jeg er selv indenfor lidt ala det samme, bare med møbler osv. Min shop tog først for alvor fast sidste år, efter intenst SEO optimering, og der mangler stadig meget før jeg har nået mine mål

 

Venlig hilsen

Henrik 

Fra København
Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 39
Fra  Grønne unger Skrevet kl. 18:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik!

Men som jeg skrev, så tager vi dankort

Økologisk tøj til små børn, i flotte farver og sjove prints og legeklar kvalitet: www.gronneunger.dk

Fra Aalborg
Tilmeldt 4. Sep 12
Indlæg ialt: 125
Fra  Kukuk.dk Skrevet kl. 18:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Du burde vise klart og tydeligt på shoppens forside at du handler med Dankort og Paypal. Så vidt jeg kan se skal man helt ind i kundeservice for at finde ud hvordan man kan betale hos dig.

Få Dankort logoet og ligeledes Paypals logo op på siden et sted hvor det kan ses.

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2490
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Gronneungerdk:

Hej Henrik!

Men som jeg skrev, så tager vi dankort? 

Det skal du gøre meget mere tydeligt med logoer osv.

Jeg lagde lige noget i kurven, og første side man kommer til står der kun paypall.

Næste step indikerer heller ,ikke noget om dankort.

Tilmeldt 3. Dec 10
Indlæg ialt: 331
Skrevet kl. 18:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg åbner forsiden og holder musen over en pris på et produkt, så kommer der en grøn baggrund. Det får mig til at tro jeg kan klike og købe, men intet sker hvis jeg klikker. 

Jeg ved ikke om det skræmmer kunder væk, men virker i hvert fald pudsigt. Som om siden ikke fungerer. 

Spørgsmålet er vel også om alle de besøgende er i den mulige kundegruppe. Trods alt ikke alle der går op i økologi i forbindelse med køb af børnetøj. 

Tilmeldt 9. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  www.ostishop.dk Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Et hurtigt tjek på din ranking på f.eks "økologisk tøj" og "økologisk børnetøj" og "økologisk babytøj" afslører at der er meget at hente på at få gjort noget ved SEO. Hvor mange unikke besøg har din butik om dagen? Hvad er din konverteringsgrad? Lad sige at den har 50 om dagen med en konverteringsgrad på 2% - så får du én ny kunde pr. dag. Ligger du højt i ranking på for din butik vigtige keywords så vil du godt kunne få en større konverteringsgrad men 2% er OK. Men du får ikke et hav af besøgende hvis ikke din ranking ligger nogenlunde godt på de keywords som folk søger på.

Så umiddelbart tror jeg du skal i gang med SEO.

Køb din osteskærer online - www.ostishop.dk

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 18:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Farverne har du ramt godt

For mig er jeg ikke sikker på om jeg er landet på en side hvor man kan købe eller man finder info.

Kører jeg lidt ned kan jeg godt se det er en shop men førstehåndsindtrykket er jeg i tvivl.
Teksten du har sælger ikke.... billeder med call to action gør.
Visuel har altid været bedre end tekst.

Tekst skal være der pga google men desværre er det de færreste som gider læse.
Smid teksten i bunden og lav en god banner/slide i stedet som giver opmærksomhed og hvor der ikke er tvivl om at du er landet i en shop.

Nu er det ret uheldigt at det første jeg klikker på er Genbrugsguld og finder 3 kategorier som er tomme, 1 som har 1 varer og en anden som har 2.
Underkategorierne skal slet ikke være der hvis de alligevel er tomme.
Tomme kategorier er det samme som nystart og der gider ingen at handle.

Der ville jeg lave link direkte til kategorien og droppe underkategorierne indtil der var mere.

Hvordan kan det være det er mærkerne er så vigtige at man kan se det 3 forskellige steder?
Enig i at man skal kunne søge på det men det er lavet så man kan søge flere steder.

Fjern paypal express checkout på alle siderne.
Mange kan ikke lide paypal i DK og hvorfor skræmme dem væk.
Express checkout gør også at du mister kunden i butikken.

Designet kan jeg godt lide, det er simple og kan blive en rigtig god shop hvis du bliver mere "sælgere"
Det virker som om du gerne vil holde den stilren men reklame virker altså, også på egne side.

Håber det kan bruge dette som positiv feedback :)

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lidt mere....

Ville lige se dit dankort da nets og teller har en helt klar politik om at det skal være tydeligt at man kan handle med dankort.
Forsiden indikere ikke at du modtager dankort og kan undre mig over at de har godkendt shoppen til dankort.
Da jeg kom til checkouten skulle jeg igennem flere trin.
Den står mange af på (så ikke selv dit dankort fordi jeg heller ikke gider)
Onepagecheckout er det eneste som duer.
Helst hvor du kan overskue hele checkouten uden at skulle køre ned.

Fra København
Tilmeldt 22. May 14
Indlæg ialt: 39
Fra  Grønne unger Skrevet kl. 20:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for jeres feedback - det går hurtigt med at få hjælp her :-)

I har da helt ret i, at Dankort-logoet (og måske PayPal-logoet) skal stå på forsiden! Det er helt klart en fejl, at det ikke står der.

Det er helt klart også en fejl, at der kun er et PayPal-logo, når man har lagt noget i kurven!

Det bliver der rettet op på hurtigst muligt.

Det lyder smart med onepagecheckout - det må jeg tale med min webmaster om.

Og ja, der skal sikkert også arbejdes meget mere med SEO, og måske også flere billeder end tekster.

Men som nævnt er der faktisk en del, der finder ind i shoppen - så førsteprioriteten er at finde ud af, hvorfor de bliver skræmt væk med det samme. Men det manglende Dankort er en meget sandsynlig faktor.

Selvfølgelig er der også nogen, der bare forsvinder, fordi økologisk tøj ER dyrere, eller fordi de hellere vil have sarte, bløde farver i stedet for pangfarverne.

Men endnu engang tak for hjælpen!

Økologisk tøj til små børn, i flotte farver og sjove prints og legeklar kvalitet: www.gronneunger.dk

Side 1 ud af 6 (58 indlæg)