Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til at komme videre med en værdifuld app idé

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino :)

Jeg er kommet på en rigtig god idé til en app der vil gøre livet meget lettere for for alle der bruger offentlig transport, og især bus.
Jeg vil helst ikke komme så meget mere ind på min idé her, men hvis du er interesseret i at hjælpe mig, kan du få mere af vide.

Selve problemet ligger i at jeg ikke aner hvordan jeg skal komme videre fra min grundlæggende idé.

På forhånd tak.

Mvh Johan Munch

Tilmeldt 22. Feb 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 09:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JohanMunch

At udvikle en app er oftest en dyr affære hvis den skal laves professionelt, hvilket den vel skal hvis det er en idé du virkelig tror på. Jeg ville starte med at kontakte en app-programmør - jeg er sikker på der sidder nogle dygtige her inde på Amino. Få snakket med dem om ideen, hvad det ville koste osv. 

Men først skal du lige have styr på: Hvor vil du tjene pengene? Er det noget folk vil betale for? Er det en engangsbetaling eller har du elementer hvor folk kan blive ved med at betale til dig? 

Håber det gav lidt at tænke over

MVH

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Johan,

Jeg er enig. Forretningsmodel er alfa omega. Er det private brugere der skal betale eller er det noget du vil kunne sælge ind til trafikselskaberne?

Ofte er transport apps meget datatunge, og skal kunne kombinere data fra forskellige kilder (DSB tider, priser, trafikmeldinger mv).

Det betyder at app udvikling ikke bare handler om at lave en mobil app til iPhone / Android mv. Men også kræver et server setup, hvor data lagres mv.

Og det bliver hurtigt nogle komplekse datamønstre der skal håndteres.

Hvis du er interesseret i konkret input er du velkommen til at sende en email til daka@portaplay.dk

Mange hilsner

David

Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej JensWejs

Tak for svaret.

Hvis app'en nu er henvendt til et busselskab, ville det så ikke være hensigtsmæssigt først at fremlægge ideén for busselskabet, for så bagefter prøve at indgå et samarbejde med dem? Og så på en eller anden måde sælge dem app'en/ideén efter at den er udviklet?

Mvh Johan Munch

Tilmeldt 12. Apr 12
Indlæg ialt: 72
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis ideen henvender sig til busselskaber, så ville jeg nok prøve at fremlægge den for dem, og på den måde få feedback på ideen. Det kan jo være der kommer nye ideer eller krav op på sådan et møde. Hvis busselskabet ser ideen som god, så er der jo basis for at arbejde videre.

Hvis du skal have udviklet appen, så er appsmakerstore.com et prof dansk firma, som er rigtig dygtige til udvikling og for meget rimelige penge.

Mvh

Jørgen

Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej David :)
Tak for din besvarelse.
Jeg tænker at som udgangspunkt er det meningen at app'en skal sælges til trafikselskaberne. Da denne app vil komme til gavn hos de fleste af deres kunder.
Mvh Johan Munch
Tilmeldt 15. Mar 13
Indlæg ialt: 17
Skrevet kl. 10:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jørgen :)

Tak for din besvarelse.

Jeg har tænkt på det før, men hvordan kan jeg forsikre mig at de ikke "stjæler" min idé?

Og tror du at jeg vil få noget ud af det, hvis jeg indgik et samarbejde med dem om at lave app'en sammen med dem?

Mvh Johan Munch 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 12:10
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hejsa Johan

Du skal ikke være bange for at folk stjæler din idé, og da slet ikke på nuværende tidspunkt hvor det kun er en idé - Hvis jeg skulle "Stjæle" en idé ville jeg da vente til du var færdig og havde lanceret den. På det tidspunkt vil jeg jo kunne se hvor den var "svag" og så sætte ind der Wink

Anyway, hvis ideen er god, så har den nok allerede været oppe at vende hos nogle i trafikselskaberne, så jeg er nok lidt bange for at det vil blive op af bakke for dig. Du kan selvfølgelig bede dem om at underskriver en NDA først, men gør du det vil jeg forvente at du ikke vil få dem i tale overhovedet.

//Morten

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)