Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god forretningsmulighed?

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

bomben:

Arne G.:

Metro er godt igang med at lukke deres aktiviteter ned i Danmark, hvilket jo siger noget om hvordan det går. Selve Metro, på internationalt plan, er rent ud sagt på røven. Det kan jo enten være pga selve virksomheden, eller fordi markedet ikke efterspørger deres ydelser. Derfor skal du tænke meget nøje over, om du ønsker at "kopiere" en virksomhed, som er ved at gå nedenom og hjem.

METRO GROUP indtjente lidt over 16 mio € på det danske marked sidste år. Stadig en del penge.

Når du så lukker en virksomhed som metro, vil der komme efterspørgsel, kke nødvendigvis en sindsyg høj efterspørgsel, men der vil stadig være potientielle kunder derude. Du tager metro koncepten, retoucher det og spytter det ud i ny format på internettet, og så hvis du kan ramme den målgruppe, og ramme den lille del af efterspørgsel der nu er, så tror jeg det hele nok skal gå. Hvis 4 butikker i Danmark kan indtjene lidt over 16 mio €, ja så er der er gode penge at hente. 

Og alligevel lukker Metro deres forretning i Danmark; http://www.business.dk/detailhandel/metro-lukker-alt-i-danmark-yderligere-300-fyret 

Jeg siger ikke, at du skal lade være. Jeg siger blot, at du skal have det i baghovedet. 

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 15:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at få kontakt til Nemlig.com ? De kunne lave en b2b afdeling og de har allerede lager og didtribution klar.

Tilmeldt 23. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

erjegher:

Hvad med at få kontakt til Nemlig.com ? De kunne lave en b2b afdeling og de har allerede lager og didtribution klar.

Ja det ikke en dårlig ide, men dog tror jeg det ville være en for stor mundfuld for mig til at starte med. Er stadig ny i branchen, så der ville være alt for mange varenumre at holde styr på. Ville gerne starte med et mindre projekt, og hvis det går godt kan jeg udvide stille og roligt. Metro havde nogle enkeltevarer som der var høj efterspørgsel på, og desværre rigtigt mange som der ikke var så høj efterspørgsel på. Hvis du  så fjerner de varer som måske ikke havde en særlig høj efterspørgsel og indkøbte de varer med høj dækningsbidrag, så kan du starte med et par 100 varer og så udbygge derfra. Det var ihvertfald tanken bag det.

Tilmeldt 23. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:

Og alligevel lukker Metro deres forretning i Danmark; http://www.business.dk/detailhandel/metro-lukker-alt-i-danmark-yderligere-300-fyret 

Jeg siger ikke, at du skal lade være. Jeg siger blot, at du skal have det i baghovedet. 

Ja selvfølgelig, det er en farlig vej at gå, jeg vil give dig fuldstændig ret. 

Det er også derfor jeg spørger jer om det herinde, og prøver at skabe en diskussion for at se om det rent faktisk er en god foretningsmulighed. 

Det hele er stadig på idestadiet, så alt input er godt. :)

Tilmeldt 9. Mar 14
Indlæg ialt: 1562
Fra  Debedstepriser.com Skrevet kl. 17:42
Hvor mange stjerner giver du? :

bomben:

erjegher:

Hvad med at få kontakt til Nemlig.com ? De kunne lave en b2b afdeling og de har allerede lager og didtribution klar.

Ja det ikke en dårlig ide, men dog tror jeg det ville være en for stor mundfuld for mig til at starte med. Er stadig ny i branchen, så der ville være alt for mange varenumre at holde styr på. Ville gerne starte med et mindre projekt, og hvis det går godt kan jeg udvide stille og roligt. Metro havde nogle enkeltevarer som der var høj efterspørgsel på, og desværre rigtigt mange som der ikke var så høj efterspørgsel på. Hvis du  så fjerner de varer som måske ikke havde en særlig høj efterspørgsel og indkøbte de varer med høj dækningsbidrag, så kan du starte med et par 100 varer og så udbygge derfra. Det var ihvertfald tanken bag det.

Måske som dropshipping

Fra Aalborg
Tilmeldt 15. Nov 14
Indlæg ialt: 30
Skrevet kl. 19:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er faktisk lidt sjovt. Det havde min kæreste og jeg også tænkt på :-)

Side 3 ud af 3 (26 indlæg)