Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god forretningsmulighed?

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 00:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke lige om det er muligt at bruge Metro navnet, hvis det er det du mener. Det vil nok koste nogle millioner, hvis man skulle overtage det brand, og køre det videre på nettet. Men aner ikke om man kan overtage navnet på et firma som er gået konkurs :)

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Tilmeldt 23. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vel opkøbe navnet, det jo et tysk firma og mener vist at METRO GROUP har størst markedsandel i Tyskland, så føler ikke rigtigt at metro har udnyttet deres fulde potientiale i Danmark. Syntes ihvertfald det ærgerligt at det lukkede ned. :)

Tilmeldt 22. Feb 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

I sær at henvende sig til B2B markedet vil kræve rigtig meget. Nu har jeg tidligere handlet hos Dagrofa som også er en grossist til eksempelvis cafeer og restauranter. Dagrofa er nødt til at have et enormt sortiment, da cafeer og restauranter ønsker meget forskellige varer i forskellige kvaliteter. Hvis du har et udvalg på kun 2 slags hakket oks og 3 slags oste samt lidt mere, vil en virksomhed hellere vælge et andet sted at handle. 


Jeg prøver ikke at skyde din idé i jorden, da jeg faktisk synes det er en rigtig god idé at undvære detail delen af det hele. Det er meget vigtigt at du tænker stort, da det er der successen kommer. Hvis du virkelig er frisk på denne idé, skal du jo bare kæmpe for at få det op og stå.
Der er jo også den mulighed at kontakte nogen af de investorer som byder sig her på Amino, de har en stor kapital samt oftest gode forretningsforbindelser. En anden mulighed er at tjekke for mulighed af dropshipping fra andre større grossister i starten, hvis det da er noget som foregår i denne branche (?). Til sidst kunne man også overveje noget affiliate marketing, altså bare at gå efter en %sats af andre grossisters indtjening. Jeg har ingen idé om noget af dette kan bruges i praksis, bare nogle tanker der lige fløj forbi!

MVH 

Tilmeldt 23. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 01:11
Hvor mange stjerner giver du? :

haha ja det også helt fint, lige pt er jeg selv kun på ide stadiet. :D Jeg synes altid det fedt når folk kommer med kritik, det hjælper mig med at finde på løsninger, og tænke i nogle andre baner, så kritik er altid lækkert! 

men virkelig god feedback, jeg værdsætter det rigtigt meget. 

Jeg har ihvertfald en del ting at gå igang med :)

// Bomben 

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 01:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan jo evt. starte det op i et niche marked. Vælg evt. at levere til kontorer i starten, og tilbyd varer som kildevand, sodavand, kaffe, snacks, energibarer, nødder etc. Det er varer som mange kontorer nok alligevel løbende køber i større eller mindre mængder, så du kan opbygge en fast kundekreds.

Og det er jo varer som ikke sådan lige bliver for gamle, så du får nok ikke det store spild, selvom du køber ind i større mængder. Og det er varer som ikke kræver køl hverken på dit lager eller under transport.

Mvh Carsten

Tilmeldt 23. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 02:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Rigtigt god indgangsvinkel hvis ens kapital ikke er det største. 

Hvordan ville fremgangsmåden være at komme i kontakt med virksomheder? Er det bare at fikse en kurv sammen med godter og så opsøge virksomheder eller der måske en lidt mere professionel måde at gøre det på?

// Bomben

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 03:03
Hvor mange stjerner giver du? :

bomben:
Er det bare at fikse en kurv sammen med godter og så opsøge virksomheder eller der måske en lidt mere professionel måde at gøre det på?

Ideen med at give en kurv så kunderne kunne se hvad du sælger er god. Jeg ville dog nok starte med at ringe til potentielle kunder, og spørge om de vil være interesseret en gratis prøvekurv, og se om behovet er der (eller kan skabes). Ellers kan det sikkert hurtigt blive dyrt.

Mvh Carsten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 06:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Metro er godt igang med at lukke deres aktiviteter ned i Danmark, hvilket jo siger noget om hvordan det går. Selve Metro, på internationalt plan, er rent ud sagt på røven. Det kan jo enten være pga selve virksomheden, eller fordi markedet ikke efterspørger deres ydelser. Derfor skal du tænke meget nøje over, om du ønsker at "kopiere" en virksomhed, som er ved at gå nedenom og hjem.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:
... eller fordi markedet ikke efterspørger deres ydelser

Jeg tror at det er spørgsmålet om at finde det rette format. En lign. kæde i USA, Costco, ser ud til at klare sig fremragende. De satte i 2014 for 5. år i træk omsætningsrekord.

Mit råd til trådstarter om at satse på kontorer som et nichemarked i starten er på baggrund af alle de leverencer jeg ser dagligt Costco har til kontorer.

Mvh Carsten

Tilmeldt 23. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 13:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Arne G.:

Metro er godt igang med at lukke deres aktiviteter ned i Danmark, hvilket jo siger noget om hvordan det går. Selve Metro, på internationalt plan, er rent ud sagt på røven. Det kan jo enten være pga selve virksomheden, eller fordi markedet ikke efterspørger deres ydelser. Derfor skal du tænke meget nøje over, om du ønsker at "kopiere" en virksomhed, som er ved at gå nedenom og hjem.

METRO GROUP indtjente lidt over 16 mio € på det danske marked sidste år. Stadig en del penge.

Når du så lukker en virksomhed som metro, vil der komme efterspørgsel, kke nødvendigvis en sindsyg høj efterspørgsel, men der vil stadig være potientielle kunder derude. Du tager metro koncepten, retoucher det og spytter det ud i ny format på internettet, og så hvis du kan ramme den målgruppe, og ramme den lille del af efterspørgsel der nu er, så tror jeg det hele nok skal gå. Hvis 4 butikker i Danmark kan indtjene lidt over 16 mio €, ja så er der er gode penge at hente. 

Side 2 ud af 3 (26 indlæg)