Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En god forretningsmulighed?

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle sammen :)

Jeg går og tænker lidt over at starte en virksomhed op, hvor jeg ville distribuere de samme produkter som Metro havde.

Jeg ser det som en rigtigt god mulighed eftersom metro kom ud til rigtigt mange virksomheder.

Istedet for en detailhandel ville jeg gøre det igennem internettet

Så ville hører jer derude om i mener, der kunne være god vækst / muligheder i det, og hvordan jeg evt. kunne komme i kontakt med en leverandør

Håber i kan hjælpe. 

// Bomben

Tilmeldt 19. Feb 15
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 23:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du forstår at fange målgruppen er der millioner at tjene godt tænkt

Du skal kontakte alle Danske grossister og hente de bedste tilbud hjem

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg tror der skal en ordenlig kapital til at starte sådan en virksomhed, men det lyder da spændende :)

Men skal varene være friske så som kød- og mejerivare, så tror jeg næsten man skal have et pænt stort lager, hvor man kan opbevare varene i.

Man kan sige Metro ikke var lille, og sælger man det igennem nettet og der kommer bare lidt gang i den, så skal du også have en del ansatte, da jeg som pakker ved hvor tidskrævende det kan være. Specielt på et stort lager.

Jeg vil nok starte det som en Aps virksomhed, så du sørger for du ikke selv går på røven, hvis det ender med konkurs. :)

Leverandøre er der måske nogen andre der kan hjælpe med, kender desværre ikke nogen lige på det område.

Der kunne da helt klart være penge i det, men jeg tror det kræver en del penge til at starte op på :)

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Tilmeldt 23. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Men ja du kan jo fjerne rigtig mange omkostninger ved at fjerne detailbutikken, både med lønninger, lageromkostninger, rengøring osv.

Men har hellere ikke forstået hvorfor man ikke bare kører det over nettet, også prøver at lave nogle billige leveringer istedet for. Generelt set kunne man altid bare bestille ekstra hjem hvis der kom en større ordre fra virksomhed så man selv slap for alle de lageromkostninger, det er jo det der er det smukke ved internet butikker :#

Tilmeldt 23. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Rasmussen:
Der kunne da helt klart være penge i det, men jeg tror det kræver en del penge til at starte op på :)

Hvis du nu skulle skyde fra hoften hvor meget tror du så cirka det ville koste at starte op? 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har virkelig ingen ide :)
Men 50.000 for Aps selskabet til at starte med, for at sikre dig selv. Dertil skal du have en del reklame ud nok, da der ikke er nogen som kender dig i starten. En god kampagne kan sikkert koste en del. Desuden skal du have et lager, med mindre du vil fylde dit eget køleskab op til at starte med :) De kan sikkert lejes til nogle gode priser.
Dertil skal du så have varene hjem som også vil koste noget, alt efter hvor meget du ønsker at have liggende. Hvis det er kød, frugt og grønt og mejeri, skal man huske at det udløber forholdsvis hurtigt. Så det skal jo sælges :)
Det skal også fragtes, og dertil skal du nok ringe lidt rundt for at finde den bedste pris. Men det kunne være med Post Danmark, UPS, GLS osv.

Tror ikke der er andet for end at sætte sig ned. Lave en masse research, også lave et realistisk regnskab og se hvad det hele kommer til at koste :)

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Tilmeldt 22. Feb 15
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg forstår det rigtig vil du være en leverandør af fødevarer og lignende som Metro? Tænk på de hundredevis af varenumre du skal have, biler til at køre ud med bestillinger, lager bygninger med køleanlæg, personale til at køre ud med bestillinger og alt andet. Det er en investering i millionklassen.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 19. Jan 12
Indlæg ialt: 192
Skrevet kl. 00:09
Hvor mange stjerner giver du? :

JensWejs har (desværre)-Selvfølig ikke desværre hvis du har millioner stående på kontoen - nok ret :)

Det bliver en dyr omgang ihvertfald. :)

Inspiration Web Design - DsignersCorner.com

Tilmeldt 23. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Alexander Rasmussen:

Jeg har virkelig ingen ide :)
Men 50.000 for Aps selskabet til at starte med, for at sikre dig selv. Dertil skal du have en del reklame ud nok, da der ikke er nogen som kender dig i starten. En god kampagne kan sikkert koste en del. Desuden skal du have et lager, med mindre du vil fylde dit eget køleskab op til at starte med :) De kan sikkert lejes til nogle gode priser.
Dertil skal du så have varene hjem som også vil koste noget, alt efter hvor meget du ønsker at have liggende. Hvis det er kød, frugt og grønt og mejeri, skal man huske at det udløber forholdsvis hurtigt. Så det skal jo sælges :)
Det skal også fragtes, og dertil skal du nok ringe lidt rundt for at finde den bedste pris. Men det kunne være med Post Danmark, UPS, GLS osv.

Tror ikke der er andet for end at sætte sig ned. Lave en masse research, også lave et realistisk regnskab og se hvad det hele kommer til at koste :)

Virkelig god reponse, men ja det kommer stille og roligt derop af, men stort kapital kræver det ihvertfald :# Kunne man evt. tage metro franchisen også fører den videre på nettet? Så kan du spare en del penge på ihvertfald marketing

Tilmeldt 23. Feb 15
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 00:15
Hvor mange stjerner giver du? :

JensWejs:

Hvis jeg forstår det rigtig vil du være en leverandør af fødevarer og lignende som Metro? Tænk på de hundredevis af varenumre du skal have, biler til at køre ud med bestillinger, lager bygninger med køleanlæg, personale til at køre ud med bestillinger og alt andet. Det er en investering i millionklassen.

Ja men jeg tænker noget i samme princip som nemlig.com. Deres forretningside ser da ud til at fungere, men istedet for det er til private kunder så kører du igennem B2B. Det virker som et stort arbejde men rom blev jo heller ikke bygget på en dag. :) Jeg regner hellere ikke med at jeg skal have alle de samme varenumrene som metro, men havde en ide om at jeg ville starte med at sælge det der var mest efterspørgsel på og så udvide mit sortiment derfra. Jeg tænker selvfølgelig også bare stort nu :)

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)