Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Online backup anno 2015?

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Birkerød
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Moneymarket.dk Skrevet kl. 13:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey aminoer

Nu har vi i virksomheden efterhånden brug for en ordentlig online backup, så vi kan sikre vores data.

Jeg har læst lidt her på Amino, men de fleste indlæg er fra 2010-11-12, og der er jo sket ret meget på online backup markedet siden.

Hvad kan i anbefale, til en virksomhed som ikke umiddelbart har nogen vildt fortroligt data, men blot vil have en god, automatisk og stabil online backup løsning?

Mvh

Christoffer

Besøg Moneymarket.dk og lær mere om at tjene penge online.

Fra Kbh
Tilmeldt 4. Jul 10
Indlæg ialt: 315
Fra  Dansave Backup Skrevet kl. 14:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Vi " Danave Backup" laver ikke andet end at tage backup af virksomheds data. Kig ind på www.dansave.dk alt data er kun i dk og krypteret :-)

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Gør dig selv en tjeneste; fortæl hvad det er du skal have lavet backup af.

Så har folk mulighed for at anbefale and CrashPlan, Dropbox og egne produkter.

Tænker du sikkert mener en WordPress installation. Men jeg kan tage fejl. Og du kan jo også have behov for andet/mere.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Tilmeldt 28. Aug 13
Indlæg ialt: 201
Skrevet kl. 15:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Carbonite bruges her. Det er super og virker. :)

Smart online lektiebog til folkeskoler

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer

Backup i 2015 er umådelig forskellig fra 2010 :-) Men som andre nævner, så kan man ikke foreslå dig noget konkret uden at kende dit behov. Hvilke data skal i gemme, regnskabsdata? produktionssdata? Hvor ofte ændrer de sig ? og så videre.

Vores løsning er relativt generisk fordi vi opbevarer data for mange kunder, men vi har en række maskiner der står i udlandet som en gang i døgnet forbinder til vores maskiner og tager en komplet kopi af alle data. Denne kopi sammenlignes så med kopien der allerede findes på backup serveren - og derefter sørger den for kun at gemme ændrede filer. Vores udgift til at backe 25TB data op er cirka 2500kr om måneden og så bruger vi selvfølgelig lidt tid på at administrere løsningen også.

En anden ting som mange ofte glemmer er overvågning og test, det er vigtigt at du bliver informeret om det hvis din backup fejler - det kan typisk være et symptom på et alvorligt problem som du skal have kigget på ... men det er ligeså vigtigt at teste at du faktisk kan genetablere din backup hvis du får behovet.

Derudover bør du undgå virksomheder der har ét produkt som de uanset dit behov forsøger at mase ned over uanset dit reelle behov.

Vi bruger OpenSource Softwaren Backuppc kombineret med nogle små-programmer vi selv har skrevet, data overføres krypteret til to lokationer i Tyskland (to kopier) og én lokation i Jylland (Så vi dels har en kopi vi selv har fysisk adgang til, men også en kopi vi selv kan koble op til med hurtigere hastigheder end f.eks. internettet tillader)

Løsningen er simpel og gratis, den koster kun et par servere og nogle teknikker timer og den tager backup af alt lige fra operativ systemet til vores databaser :-)

Fra Kolding
Tilmeldt 27. Oct 14
Indlæg ialt: 83
Fra  Syswatch Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer,

Du er meget velkommen til at rette henvendelse til os, hvis vi skal kigge på en stabil og seriøs backup løsning. Vi har flere forskellige løsninger i sortimentet, hvor IBM TSM Backup nok er flagskibet, så vi kan sikkert finde en fornuftig løsning til Jer.

Send mig en PM eller en mail hvis du vil høre mere.

Jesper Andersen
Gohosting.dk 

Fra Birkerød
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Moneymarket.dk Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar alle sammen.

Jeg kan informere om, at backuppen primært skal udføres af:

Hjemmesider

Data på computere

Billeder

Desuden er det ekstremt vigtigt, at min partner og jeg skal kunne have fælles mapper, hvor vi deler forskelligt indhold. Vi benytter os pt. af dropbox' gratis løsning, og den fungerer egentlig rigtig godt. Vil skyde på at det drejer sig om ca. 1 tb data lige nu, men kan i fremtiden selvfølgelig stige.

Besøg Moneymarket.dk og lær mere om at tjene penge online.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Christoffer:

Desuden er det ekstremt vigtigt, at min partner og jeg skal kunne have fælles mapper, hvor vi deler forskelligt indhold. Vi benytter os pt. af dropbox' gratis løsning, og den fungerer egentlig rigtig godt. Vil skyde på at det drejer sig om ca. 1 tb data lige nu, men kan i fremtiden selvfølgelig stige.

Den del har ikke noget med backup at gøre.

Men hvis du er glad for Dropbox ville jeg kigge på den her : http://www.expandrive.com/strongsync 

Vi bruger selv deres ExpanDrive værktøj og det fungere udemærket og er nemt at bruge. Har desværre ikke fået testet strongsync endnu.

Fra Alken
Tilmeldt 8. Apr 08
Indlæg ialt: 280
Fra  frontGATE Skrevet kl. 11:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel
25TB data for cirka 2500kr 

Det kan du klare her for under kr. 100.-/mdr
[Link peger på http://gotbackup.com/ af omveje. Ændret af moderator] 

Prøv softwaren 1 mdr. for 1 dollar og penge tilbage hvis du ikke er tilfreds.
Firmaet har eksisteret i 10 år og jeg har samarbejdet med dem i 2 år, de har en stabil økonomi og gotbackup er lige gået i luften.

Fra Birkerød
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Moneymarket.dk Skrevet kl. 23:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for de gode svar! Vi har fundet frem til at Dropbox er den rette løsning for os. Det er både billigt og ligetil :)

Besøg Moneymarket.dk og lær mere om at tjene penge online.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)