Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fragtomkostninger fra Tyrkiet

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Fra  TurkishCandy Skrevet kl. 13:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Er der nogle af jer, der har gode råd omkring import af varer fra Tyrkiet? Hvordan kan fragtomkostningerne minimeres? 

Venlig hilsen

Kadir

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu kommer det jo meget an på om det er pakker eller pallegods du skal sende.  Men generelt gælder det om at sende så meget gods pr. gang.  Snakker vi pallegods vil du se at stk. prisen på 1-3 paller er meget høj hvorimod tager du flere paller falder str. prisen meget væsentlig.  Det bedste er naturligvis at kunne fulde en helt lastbil 30 - 36 paller.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Fra  TurkishCandy Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn, jeg tænker på en palle med varer på ca. 200 kg. Det er mig som skal modtage fragten. Satser på at importere slik fra Tyrkiet.
Det er ligegyldigt hvor sent de kommer, bare det er billigt. Tænker på om lastbil er billigere end containerskib?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Import af slik - så håber jeg virkelig du har sat dig ind i reglerne for import af fødevare fra tredjelande (udenfor EU). samt SKATs regler for punkafgifter.

Vær opmærksom på at du skal være godkendt til import af fødevare fra tredjelande, alle produkter må kun indeholde godkendte ingredienser. 

Du skal  udover told betale punkafgiftf af sukkervare (slik)  pt. er afgiften 25,97 DKK. pr. kg.  

 

Ravn

 

 

Fra Ikast
Tilmeldt 4. Jun 14
Indlæg ialt: 359
Fra  Wallartshop.dk Skrevet kl. 00:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes efterhånden en håndfuld Danske fragtbørser, måske kunne du være heldig at få en god pris der hvis du er lidt fleksibel med afhentningsdato i Tyrkiet.

Mvh. Martin

Køb Danmarks billigste wallstickers på http://wallartshop.dk CVR numre til firmabil kun 75kr incl fragt 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Fra  TurkishCandy Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Tyrkiet er med i toldunionen, hvilket betyder at de betragtes som et EU land, når der handles med dem. Derfor er der ikke told på importerede varer fra Tyrkiet.

Sukkerafgiften kan man selvfølgelig ikke komme udenom. 

Kadir

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Fra  TurkishCandy Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar Martin. Jeg undersøger nærmere om de forskellige fragtbørser. 

Kadir

Martin Zylauv Kristensen:

Der findes efterhånden en håndfuld Danske fragtbørser, måske kunne du være heldig at få en god pris der hvis du er lidt fleksibel med afhentningsdato i Tyrkiet.

Mvh. Martin

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 09:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kadir Türkyilmaz:
Tyrkiet er med i toldunionen

Tyrkiet betragtes altså ikke som EU når man handler med dem, Dine vare skal stadig indforholdes, derfor kan toldsatsen godt være nul pga. div aftaler med EU.

Den største udfordring bliver nok selve importen hhv. fødevare og egenkontrol af div. produkter. 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Fra  TurkishCandy Skrevet kl. 10:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg hentyder til at der ikke skal betales told på varer, der importeres fra Tyrkiet. 

Ravn:

Kadir Türkyilmaz:
Tyrkiet er med i toldunionen

Tyrkiet betragtes altså ikke som EU når man handler med dem, Dine vare skal stadig indforholdes, derfor kan toldsatsen godt være nul pga. div aftaler med EU.

Den største udfordring bliver nok selve importen hhv. fødevare og egenkontrol af div. produkter. 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)