Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvilken bank har den bedste erhvervskonto?(IVS - Webshop)

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Fra  TurkishCandy Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære alle,

Sammen med 2 venner skal jeg etablere et IVS, hvor vi skal importere nogle varer fra Tyrkiet og sælge via vores webshop. I den forbindelse kunne jeg godt høre jeres gode råd omkring hvilken bank jeg skal vælge som erhvervskonto, da jeg for første gang skal kaste mig ud som iværksætter og få et cvr nummer

Venlig hilsen

Kadir

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Fra  TurkishCandy Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg overvejer Nordea. Er der nogen der kan anbefale en anden bank?

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 12:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Sydbank får mine varmeste anbefalinger herfra. Min bankrådgiver er altid at træffe hurtigt på enten e-mail eller telefon, og min erhvervskonto inkl. hævekort ville de ikke have én krone for. 

Jeg var privatkunde i forvejen og ved ikke om det ændrer på billedet, men generelt har de altid behandlet mig fantastisk hos Sydbank. 

Brian

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Fra  TurkishCandy Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :

He Brian, tak for dit svar. Det må jeg lige undersøge. Er selv privatkunde hos Nordea. Måske får jeg de samme fordele som dig? 😀

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 12:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du vil kunne finde Amino'er, som har gode og dårlige erfaringer med stort set alle banker i Danmark. Langt hen af vejen, vil de være de negative historier, der fylder mest, da det er noget folk helt naturligt husker.

Hvis du ikke skal bruge avancerede produkter, vil langt de fleste danske banker formentligt kunne dække jeres behov.

Hvis du har brug for mere avancerede bankprodukter vil de store banker muligvis kunne tilbyde dig en bredere vifte at produkter end de små banker.

Det kunne fx være sådan noget som valutakonti i Tyrkiske Lira ....

/anders

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold dig fra de 3 store banker, de har så mange kunder at de kan være ligeglade med den enkelte kunde. Gå istedet efter en lokal-bank med høj soliditetsgrad, og sørg så for aldrig at have mere end 750.000kr(mener jeg det er) stående i samme bank.

Personligt bruger jeg sparekassen fra det område jeg boede i da jeg i sin tid startede min forretning, og selvom jeg er flyttet bruger jeg dem stadig. Et langt forhold til sin bank er en vigtig ting.

Og nu du er igang skal du ikke lade dig spise af med en junior-rådgiver der skifter job efter 2 år ... insister på at få en erhvervsvejleder ... i små banker er det realistisk at du faktisk kan få en af direktørene som rådgiver ... de skifter ikke sådan lige job :-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:18
Hvor mange stjerner giver du? :

prøv store som små - men regn med, at de sikkert ofte stiller krav om, at mindst en af jer skal ha den private økonomi hos dem også. Det kan I jo takke nej til og gå videre, men IVS er ikke altid så let at få bank i. Er du fordel + kunde i Nordea vil du få samme betingelser generelt som lille erhverv mig bekendt, men prøv store som små. Nogen er langt gladest for en stor (faktisk lidt derfor de er store) andre for en lille :) 

læs om at få ny konto http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/ny-konto-i-banken.html og forvent også, at de som minimum kommer til at kræve personlig "selvskyldner" kaution - hvilket jo kun får betydning hvis I "kommer til" at trække over (eller ex der returneres vare inden for 14 dg webshop . og I har tømt pengene ud og købt nye varer for så går den i overtræk)

god vind med det

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Fra  TurkishCandy Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for informationerne John! Jeg har en Check In Konto med Kredit hos Nordea. Kan personligt bedst lide de store banker :)
Godt du nævner selvskyldner kautionen. Det havde jeg ikke lige tænkt over.

Hilsen
Kadir

Cookie - John Hannover:

prøv store som små - men regn med, at de sikkert ofte stiller krav om, at mindst en af jer skal ha den private økonomi hos dem også. Det kan I jo takke nej til og gå videre, men IVS er ikke altid så let at få bank i. Er du fordel + kunde i Nordea vil du få samme betingelser generelt som lille erhverv mig bekendt, men prøv store som små. Nogen er langt gladest for en stor (faktisk lidt derfor de er store) andre for en lille :) 

læs om at få ny konto http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/ny-konto-i-banken.html og forvent også, at de som minimum kommer til at kræve personlig "selvskyldner" kaution - hvilket jo kun får betydning hvis I "kommer til" at trække over (eller ex der returneres vare inden for 14 dg webshop . og I har tømt pengene ud og købt nye varer for så går den i overtræk)

god vind med det

vh John H

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Oct 14
Indlæg ialt: 32
Fra  TurkishCandy Skrevet kl. 19:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mikkel, jeg undersøger lige hvad de små kan tilbyde, da jeg personligt bedst kan lide de store banker, især Nordea.
Deres stillingsbetegnelse er rådgiver, men i virkeligheden er de jo sælger må man ikke glemme :)

Hilsen
Kadir

Mikkel Mikjær Christensen:

Hold dig fra de 3 store banker, de har så mange kunder at de kan være ligeglade med den enkelte kunde. Gå istedet efter en lokal-bank med høj soliditetsgrad, og sørg så for aldrig at have mere end 750.000kr(mener jeg det er) stående i samme bank.

Personligt bruger jeg sparekassen fra det område jeg boede i da jeg i sin tid startede min forretning, og selvom jeg er flyttet bruger jeg dem stadig. Et langt forhold til sin bank er en vigtig ting.

Og nu du er igang skal du ikke lade dig spise af med en junior-rådgiver der skifter job efter 2 år ... insister på at få en erhvervsvejleder ... i små banker er det realistisk at du faktisk kan få en af direktørene som rådgiver ... de skifter ikke sådan lige job :-)

Fra Ringsted
Tilmeldt 3. Feb 15
Indlæg ialt: 73
Fra  Josellis ApS Skrevet kl. 19:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Da jeg skulle oprette IVS ringede jeg rundt til forskellige banker men de krævede alle sammen at jeg havde privatkonto hos dem også. Så det endte med Jyske Bank som jeg har privatkonto hos. Da jeg har huslån synes jeg det var meget uoverskueligt at skulle flytte det hele bare for at oprette en firmakonto.

Deres krav var dog på 5000kr opstart af konto + yderligere gebyrer og krav om døgnbox osv. Alt dette lykkedes det mig at forhandle. 

Så jeg fik oprettet kontoen gratis. Jyske bank fungerer fint for mig indtil videre :)

Hold øje med opstartsgebyrer og løbende gebyrer. Nogle banker betaler man abonnement... Det lidt en jungle.

Man skal presse lidt på for at få en god aftale i hus. Tag en snak med bankrådgiveren i din egen bank evt.

Held og lykke med det

Billige solbriller på billigsolbrille.dk

Side 1 ud af 3 (26 indlæg)