Hej med jer Er bogholder for en mindre virksomhed. Arbejdet omfatter almindelig bogføring samt opstilling af regnskab til brug for selvangivelsen. Bør jeg bede virksomheden om en eller anden form for erklæring? Og hvad bør denne indeholde? På forhånd tak & Med venlig hilsen Klaus |
Klaus1:Bør jeg bede virksomheden om en eller anden form for erklæring?
Det synes jeg da lyder som en god idé, revisorer (både godkendte og ikke-godkendte) beder jo normalvis deres kunder om at afgive det der hedder "ledelsens regnskabserklæring"
Hvorved ledelsen står inde for rigtigheden og fuldstændigheden af de bilag de giver dig.
Skulle der en eller anden dag opstå en tvist imellem dig og din kunde, så kan du jo risikere at stå med hele ansvaret for hvad der er bogført. Hvis nogen lider et tab som følge af bogføringen er forkert eller regnskabstallene ikke er opstillet korrekt, vil du med en erklæring fra ledelsen kunne fralægge dig en del af et evt. erstatningansvar.
Der er mig bekendt ikke nogen forkrav til en "ledelsens regnskabserklæring", så tror du skal google dig til et eksempel.