Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Køb af aktier i C20 (eller andet selskab) for Holding selskab's penge

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 30. Sep 13
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er :-)

Jeg oprettede for et par mdr siden et holding-selskab og ville have oprettet driftselskab derefter med en god forretningside, men den ide trækker ud.

Derfor:


I stedet for bare at have 50K stående i et holding, kan jeg så købe aktier for de penge (i hvilket som helst dk eller us selskab?)


Tænker det er mere fordelagtigt end de samler støv i 6 mdr tid,

Skal jeg oprette driftselskab til det eller kan det gøre direkte fra Holding?

Hilsen

Thomas

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal bare lige se til at holdings formålsparagraf er investering i f.eks. aktier i danske og udenlandske selskaber og kan så gøre det i holding direkte. OM det så er en fordel frem for kontanter vil afhænge af aktiemarkedet og på en række punkter er det bedre at ha den type investeringer privat end i selskab (lagerbeskatning i selskab og underskud fremskrives hvis det kommer fra noterede aktier som jeg husker det - så først fradrag ved andet overskud) Overskud skal gerne være større end den kompliceren af regnskabet det giver og måske deraf afledt behov for hjælp Big Smile

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 31. Jan 09
Indlæg ialt: 171
Fra  Redmark Skrevet kl. 16:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det må du gerne gøre direkte i holding. Du kan købe lige de aktier du har løst til, børsnoterede, udenlandske, ikke børsnoterede osv.

Formålsbestemmelsen i vedtægterne bør selvfølgelig passe eller rettes til, men det er kun formalia.

32 års erfaring indenfor revision, regnskab, skat, IT, rådgivning mv.
Partner i www.redmark.dk

Fra Horsens
Tilmeldt 21. Jul 09
Indlæg ialt: 668
Skrevet kl. 14:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Bemærk iøvrigt, at der er kommet et billigt alternativ til de etablerede udbydere at handel med værdipapirer.

Firmaet hedder Degiro. Det koster markant mindre at handle hos dem end de andre selskabet.

/anders

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)