Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

UL og EMC godkendelser

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 15:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi er ved at gå igang en række potentielle maskinprojekter i USA. Tidligere når jeg har solgt maskiner til USA gennem forhandlere har de taget sig af UL godkendelser. I opbygningen af maskinerne bruger vi kun komponenter der indeholder UL godkendelse.

Fordi hver komponent er UL godkendt er det ikke det samme som maskinen er UL konform.

Er der nogen der ved hvor svært/dyrt det er at gå til. Som jeg har forstået det er det egentlig mest et spørgsmål om ledningsfraver/føringer, men det synes at være en ret forsimplet fortolkning.

Hvordan kommer vi bedst igang?

Fra Tikøb
Tilmeldt 27. Feb 07
Indlæg ialt: 44
Fra  DANSK TEKNOLOGI A/S Skrevet kl. 15:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Var igennem UL godkendelse for et par år siden i forbindelse med leverance af maskine til USA. Det er ikke en helt simpel sag. Alle komponenter skal have UL godkendelse (og for nogle skal det være i kombination med evt. øvrige komponenter - det gælder f.eks frekvensreguleringer og servostyringer), ledninger skal have andre (større) kvadrat og farver osv. For en alm. tavle til en mindre maskine, med plc etc. vil jeg tro du skal regne med at benytte 200-250 timer ekstra første gang den laves, hertil kommer så omkostningerne til inspektion samt evt. EMC test.

Jeg vil nok anbefale at I benytter en "tavlebygger" der er vant til at levere UL godkente tavler.

God weekend

Steen

 

  

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Steen K:

Var igennem UL godkendelse for et par år siden i forbindelse med leverance af maskine til USA. Det er ikke en helt simpel sag. Alle komponenter skal have UL godkendelse (og for nogle skal det være i kombination med evt. øvrige komponenter - det gælder f.eks frekvensreguleringer og servostyringer), ledninger skal have andre (større) kvadrat og farver osv. For en alm. tavle til en mindre maskine, med plc etc. vil jeg tro du skal regne med at benytte 200-250 timer ekstra første gang den laves, hertil kommer så omkostningerne til inspektion samt evt. EMC test.

Jeg vil nok anbefale at I benytter en "tavlebygger" der er vant til at levere UL godkente tavler.

God weekend

Steen

Tak Steen,

Det lyder som et super råd!

De maskiner vi bygger bruger internt 5-48V jævnstrøm med undtagelse til vibratorelementer, og laves med komponenter der er tilsængelige i USA og UL godkendte. Da vi typisk har et sted mellem 5 og 15 motorer på systemerne ialt,og kan købe færdigkonfektionerede UL kabler, så forhåbentligt er det ikke for stor en mundfuld.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (4 indlæg)