Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Varer fra Tyskland?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Holstebro
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 105
Fra  Vores Fysioterapi v/Morten Brødbæk Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad skal jeg være opmærksom på ved at bestille vare hjem fra Tyskland?

Moms, told, skat??

Håber nogen kan hjælpe mig.

Mvh. Morten Brødbæk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

brodbak:

Moms

Kommer lidt an på om du allerede er momsregistreret eller ej?

Hvis du er momsregistreret, skal du til din leverandør i Tyskland oplyse dit momsnummer hvorefter han laver en faktura uden moms. Momsen afregner du herefter selv i Danmark som erhvervelsesmoms, hvilket du i øvrigt har fradrag for i samme omfang som du ville have af et lignende varekøb i Danmark.

Er du ikke momsregistreret, så er momsen en del af det samlede vederlag for dit varekøb.

NB: husk registreringsgrænsen for moms er ved en årlig omsætning på 50.000 kr.

Endvidere i forhold til momsregistrering, kan det i starten overvejes at lade sig frivilligt momsregistrere hvis du eksempelvis har større anlægsinvesteringer, eksempelvis køb af varebil, køb af inventar, indretning af lejede lokaler. 

brodbak:

told

Umiddelbart ingen told på varer indenfor EU, som en konsekvens af det indre marked. Du skal dog være obs på eventuelle punktafgifter, såsom eksempelvis sukker- og fedtafgift.

brodbak:

Skat

Ikke anderledes end varekøb i Danmark, fuldt fradrag på varer til brug for "at sikre og vedligeholde indkomsten"

Fra Holstebro
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 105
Fra  Vores Fysioterapi v/Morten Brødbæk Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Super!

Et rigtig godt svar!

Jeg har ladet mig momsregistrere da jeg tænkte det nok alligevel var det smarteste :)

Når du skriver at: han trækker momsen fra på fakturaen er det så tysk moms og er det så det samme som i Danmark? :)

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Det er den tyske moms han skal trække fra, så du får varen til den pris som den koster uden moms. På de fleste tyske varer er momsen 19%, og på enkelte varegrupper er den 7%.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:12
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du er momsregistreret og giver sælger i EU dit moms nr CVR med DK foran - så fakturer han uden moms (uden tysk moms) - som han ikke trækker fra på faktura men bare undlader at lægge på

Du skal så bogføre og angive importmoms - 25% af varens pris inkl fragt som importmoms under salgsmoms og når du er momsregistreret, helt samme beløb under købsmoms-  så skat statistisk kan forstå din moms. Det gør de fleste regnskabsprogrammer korrekt ved brug af konto for køb af varer (eller ydelser) fra EU - her kan du læse mere om importmoms http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)