Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

kreativ eller tosset ide?? håber I ville hjælpe med jeres mening... (Tak)

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 20:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej  tak for du har trykket ind på min indlæg. håber meget du ville skrive din mening om min ide? på forhånd tak...

Jeg er iværksætter aspirant masse gode ideer og mod på at spring ud i dem.  Men hvilken en af dem så. ?? Har prøvet et par stykker men uden det store ”held”.
Men mit hjerte er faldt for en som min hjerne ikke kan give slip på og drømmer om den om natten. Så efter noget skrive og budget arbejde. Så er kommet til jeg gerne ville høre om hvad alle I siger om den.

Men første bag ideen…

Da jeg faldt for denne her ide, var der et eller andet i mig der sagte DET HER det er noget der kan blive til noget.
Kunne ikke snakke om andet i flere dag og til sidste fik jeg forbud imod at snakke om den. Men da jeg så fandt en gamle nedlagt frabriks bygning som var perfekt! Så kunne selv ikke kones forbud holde mig tilbage at tale om den.

 

Hvad gør vi når vi skal tænke kreativt og innovativt? Vi folder den kreative platform ud, men hvor?

Et kedelig møde lokale med bord, stole og en projekter.
Eller stiller os ved en hvid travle og tegner med nogle farver?
Andre søger ind i sig selv.
Det virker nok, men hvorfor ikke lade omgivelserne gøre os kreative, og på den måde lade os booste af kreativt.

  

Jeg har en drøm om at skabe et hus hvor at huset gøre det umuligt ikke at tænke andreledes ud over grænserne for at skabe nye produkter og visioner.

 

En proces der starter med besøg i et rum der allermeste minder om et kaffevisit ved hattemageren fra Allice i eventyrland. Som igennem øvelser leg og humør skaber kreativitet. Lang ud over grænserne af virkeligheden.

Derefter et andet rum som fastholder deltagerne i på det kreative plan men hvor de får kogt det ned til en realistisk plan. Hvor alle de ”overflødig” og drømme tænkningen falder af.

Hvor man til sidste står med en kreativ projektplan klar til at folde ud i virkeligheden og langser.

Alt er udtænkt at medarbejderne/deltagerne. Men er facilitet af en kreativvejleder.  

 

Men det stor spørgsmål: hvad syns I om den? Er der omsætning i det? Er der behov eller kan man skabe et behov for det?

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 21:17
Hvor mange stjerner giver du? :

du står samme sted som alle andre med gode ideer :)

der skal penge hjem og nogle skal betale, men vil de det? hvad betaler de, hvad giver du dem til gengæld?

er der et behov eller er det bare dig som synes det er en god ide?

research, research, research og så en masse budgettering for at se hvad du skal have op af lommen - de skal også ned i lommen igen og det er som regel svært at få penge ud af folk :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Tilmeldt 2. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja ved det, har stået jer et par gang før. To gange ende det med et CVR nr men ende også med at jeg meld SKAT at de godt måtte få det igen. :( 

Men da det her er virksomheder og iværksætter jeg skal have fat i som kunder. Derfor spørger jeg her ind om hvad folk tænker så der er en del af min research. :)

Tilmeldt 2. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis jeg må prøve at spørger dig på en anden måde.  

Hvis du nu fik ideen/opgaven til at opfinde et nyt dæk og fælge med nye engskaber. kunne du og din projekt gruppe så finde på at købe et tilpasset kreativt forløb  hvor dine projekt gruppe kom igennem den proces som jeg (meget kort ) har forkladet ovenover? :)

  

Tilmeldt 2. Oct 13
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Der findes en del iværksætterhuse rundtomkring. Du kan søge på nettet og se hvordan de præsenterer sig og hvad de tilbyder, for at derefter tage stilling til din ide og marked.

Mvh.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Andreas K L:
Hvis du nu fik ideen/opgaven til at opfinde et nyt dæk og fælge med nye engskaber. kunne du og din projekt gruppe så finde på at købe et tilpasset kreativt forløb hvor dine projekt gruppe kom igennem den proces som jeg (meget kort ) har forkladet ovenover?


Ja, det er jo netop en del af din research at spørge i et iværksætterforum, så respekt for det. Jeg kan godt se din idé, men jeg kunne forestille mig, at det kunne være ret vanskeligt at få kunder. Ofte er man fattig på idéplanet, men ellers kunne man jo godt forestille sig, at der skal noget hyggenoget på også, f.eks. mad eller overnatning, fest osv., så din idé er en del af et større event. Måske kan du udvide forretningen med at tilbyde det til ansatte i firmaer, som ønsker at medarbejderne tænker kreativt, måske på en ny måde.

Når du sælger din idé, er det vigtigt, at du fortæller om din baggrund og ikke "bare" er én, der har fået en god idé. Måske kan www.virk.dk give nogle gode råd til opstart, herunder research.

Har du forresten spurgt dig selv: Kunne du selv gå ind i huset med netop denne idé? :-)
Tilmeldt 2. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak Jørgen Kirkegaard

Jeg er bl.a. uddannet (og ville videre uddanne mig ind det projekt) som projektleder med speciale i projekt struktur og ledelse.  Og så har jeg bare en meget krøllet hjerne som men kone tit sige. 

Jeg har tænke ind i det at det lige så meget skal være et social arrangement da processen ville strække sig over flere dage. så aftaler med cafe og hoteller er med i plan i en pakke.

Jeg har to produkter  grupper i hovede

En lukket pakke som er et forløb der er bestilt og special designet til den enkele kunde der har et ønske om at udvikle noget. som kommer med sine medarbejder og arbejder med det givende emne.

Kunne være produktionsvirksomheder eller større virksomheder der arbejder med nye udvikling af nye produkter eller en vision.  

Reklamervirksomheder som skal udvikle nye kompranger.

De ville jo koste en pakke pris med forløb,mad og overnatning i 2-3 dage. 

Der ud over ville der være et åben forløb hvor mang kan booke sig ind som en minder gruppe og i et større hold, kan fx være iværksætter som kommer med der ideer og sammen med andre udviklere dem. tænker det fx kunne være at at invitere alle fotograffer op til en forløb, hvor de så får nogle workshops de kan arbejder med. så betaler de en pris for at være med til dette og få en masse god input. og såvidere med andre fag som har en kreativ vinkel-  

Hvor der ville være mad et fordrag (med en interesser person for den enkel forløb). 

Og kreativ tænknings kursus er slet ikke nogle dårlig ide! den snupper jeg lige og arbejder videre med 

Ja jeg har taget en lang snak med mig selv om dette være noget jeg kunne finde på selv at bruge, og har selv været i et rum som gav noget at dem stemning som huset skal skabe.  Og var helt op og køre over det, da det sætter rigtig mange tanker i gang. Det bliver brugt til undervisning på en skole. som jeg har fået lov at låne hvor jeg skal afholde en ledelse kursus om 14 dag og er meget spændt. hvis det går godt er det næste skidt i at låne det igen og så lave en kreativt forløb i det- :) 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender ikke rigtigt til markedet for det, men hvad med at tilbyde at tage ud på arbejdspladserne og forvandle et af deres mødelokaler til et eventyrland? Blot en ide, som måske kan hjælpe dig videre.

Held og lykke herfra :-)

Tilmeldt 2. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:10
Hvor mange stjerner giver du? :

ja go ide mange tak:)

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 19:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg tænker lidt på forkælede hipster reklamebureau AD'ere når jeg læser om din ide Smile

For mig virker det nærmest som et forstyrrende element, hvis jeg skulle igennem sådan et forløb ifm. produktudvikling eller konceptudvikling. Jeg kan huske at jeg i et tidl. job arbejdede med en anden ingeniør på nogle innovative projekter og ideer, og hver gang vi havde brug for virkelig at give det et boost, gik vi ned i en kælder, hvor der ikke engang var møbler. Vi sad på gulvet med en notesblok hver, og brain stormede. Det var super produktivt.

Jeg kommer indimellem på Google og Facebook, og de har disse kreative miljøer, men ingen ser ud til at bruge dem. 

Jeg tror at du skal tænke meget over hvem din målgruppe er.

Mvh Carsten

Side 1 ud af 1 (10 indlæg)