Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Arbejde i Spanien!

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra fredericia
Tilmeldt 27. Apr 14
Indlæg ialt: 60
Fra  Nulridser.dk Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej kære Aminoer! Jeg skal pr. D.01/04-15 arbejde ved et callcenter i Spanien! Vil derfor høre om der er nogle der i punktopsætning kan fortælle hvilke ting jeg skal have styr på, omkring arbejde i udlandet :-)

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 00:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jeppe. 
Spændende! Jeg er færdig til sommer og har også muligheden for job på et af de mange callcenter, der tilbyder job.

Her er lige hvad jeg semi kan huske og finde

Gode råd når du skal flytte til Spanien

  • Du skal huske at registrere dig som udrejst i det danske CPR-register, når du skal opholde dig i en længere periode i udlandet.
  • Skal du flytte er du ikke automatisk dækket af den danske eller spanske sygesikring. Du skal huske at medbringe et EU-sygesikringsbevis. Et ydende medlemskab af den spanske sygesikring Seguiridad Social er obligatorisk for lønmodtagere og selvstændige erhvervsdrivende
  • Der er ingen krav om arbejds- og opholdstilladelse når du skal flytte til Spanien ved ophold på under 3 måneder. Opholder du dig i Spanien i længere end 3 måneder, skal du registrere dig ved de spanske myndigheder.


    Har jeg virkelig behov for en forsikring?

    Ja, dette er et område, der ofte overses af en køber. Når ejendommen er overtaget, er det klogt at oprette den mest fordelagtige forsikring med et anerkendt forsikringsselskab. Hos Velasco Lawyers kan vi hjælpe med at finde de bedste tilbud.

     

 

Hvilke dokumenter skal jeg have i bilen?

  • Kørekort. (I Spanien er det tilladt ikke-fastboende at køre på udenlandsk kørekort i maksimalt 6 måneder indenfor et år.)
  • Forsikringspolicen (originalen) med kvittering for betaling. 
  • Registrerings papirerne.
  • Vejafgift (der betales en afgift per køretøj en gang om året til den lokale kommune; (De kan arrangere en "Betalingstilladelse med automatisk debitering" fra Deres bankkonto). Flere oplysninger kan fås fra kommunekontoret, hvor køretøjet er registreret.
  • ITV kort (synsbevis). Alle biler, varevogne og motorcykler skal til periodisk syn alt efter alder og brug.


Har lidt mere som ligger på en usb nøgle. 

Noget specifikt du har spørgsmål omkring? 
Fra fredericia
Tilmeldt 27. Apr 14
Indlæg ialt: 60
Fra  Nulridser.dk Skrevet kl. 06:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for svaret! Kunne også godt tænke mig at høre lidt om de spanske skatteregler. Hvis du kan sende alt fra usb, ville jeg være utrolig taknemmelig :-) - Jeppe

Tilmeldt 5. Aug 10
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 21:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Kom du til Spanien ;) 

Fra fredericia
Tilmeldt 27. Apr 14
Indlæg ialt: 60
Fra  Nulridser.dk Skrevet kl. 11:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Har boet her i 8 mdr. Nu! Tak for hjælpen 😛

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)