Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ungarbejder og 14 dages opsigelsesvarsel

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 15:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg skal stoppe i mit ungarbejde, og i den forbindelse har jeg de her 14 dages opsigelsesvarsel (da jeg stopper i min prøveperiode).

Jeg har spørgsmål i den forbindelse:

1) Hvordan tælles de 14 dage? Altså, jeg har underskrevet, at jeg stopper d. 19 - vil det så sige, at to uger frem, så skal jeg arbejde?

2) Hvad nu, hvis jeg IKKE tager de vagter, som jeg skal i de 14 dage? Får jeg ingen løn eller?

Er ikke, så vidt jeg ved, medlem af en fagbevægelse, så kan ikke kontakte fx HK.

Mvh.

Den 17 årige-dreng. 

Fra Svenstrup J
Tilmeldt 20. Aug 12
Indlæg ialt: 487
Fra  Happykids Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mener de 14 dage tæller fra den dag du siger op.

Hvis du er under 18 år, er du dækket af HK overenskomst automatisk, såfremt den butik du er i har en overenskomst

 

Venlig hilsen

Henrik

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for dit svar.

Hvad nu, hvis jeg ikke tager mine vagter. Hvad vil der så ske? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:10
Hvor mange stjerner giver du? :

1 ja normalt er opsigelse i prøve periode præcis det som står fra opsigelses dato

2 naturligvis skal du arbejde for at få løn de 14 dage - andet ville være snyd, men det kan godt være du kan aftale, at du slutter uden varsel den 19 og så kan du gøre som du vil uden løn de næste 14 dage

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay... men det er fordi, at jeg sandsynligvis SKAL tage mine vagter... altså, her tænker jeg: Hvis jeg nu ikke kommer til de vagter - kan min tidligere arbejdsplads så søge erstatning fra mig?

2) Måske lidt kikset spørgsmål, men det er fordi, at jeg underskrev min opsigelseskontrakt med en sort tusch. Nu er jeg pludselig i tvivl om jeg må det?

Tak. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

du må underskrive med lige det du vil og hvis du har 14 dages opsigelse så skal du jo tage de vagter hvis ikke i bliver enige om at du slipper mod ikke at få løn. Det er jo hele ideen med opsigelse, at chefen ikke kunne smide dig ud og du ikke kunne svigte arbejdet - i den periode

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Stenløse
Tilmeldt 8. Apr 06
Indlæg ialt: 1584
Fra  NordicCall.dk Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

1. Ikke at jeg syntes man skal gøre det, hvis man en dag vil tilbage til arbejdspladsen er det bedste at forlade den med god karma, altså tage sine vagter som tidligere.

Men har du ikke tænkt dig at møde op, så meld dig syg de sidste 14 dage, så får du ingen løn også er den sag ude af verden. Men det er ikke sikkert at de syntes du forlader dem med god stil på den måde.

Tilmeldt 6. Jan 14
Indlæg ialt: 21
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Tak for jeres svar.

Min situation er, at jeg faktisk på 14 dage kun har 1 vagt tilbage (på lørdag) og hvis vi tæller de 14 dage fra I DAG så har jeg ikke flere vagter.

Så tænker måske at jeg skal komme, men på den anden side, så orker jeg måske hellere ikke at gå på arbejde klokken 06 morgenen, når jeg ved, at jeg alligevel er stoppet på arbejdspladsen.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)