Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af reklame på socialt medie (website og app)

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle aminoer

Jeg er igang med at få lavet et nyt socialt medie, hvor der både er en app del og website. I den forbindelse vil der være nogle udgifter, selvfølgelig til udviklingen, men også til advokat, revisor osv osv. Det ved vi alle. Disse udgifter skal jo hentes ind på en måde og jeg vil med tiden også gerne have en indtjening der gør at jeg selv kan leve af det, men også så jeg kan udvikle projektet og betale udgifterne hertil. 

Umiddelbart havde jeg tænkt mig at tjene på reklamer og holde selve tjenesten (app og profiloprettelse) gratis, dog vil der være mulighed for som virksomhed at oprette en erhversprofil, der senere vil koste penge at have derinde.

Det skal siges at det er et niche socialt medie, men ved at det vil blive populært både herhjemme men også i udlandet.

Det jeg søger er gode ideer til hvad der vil være smartest i forhold til indtjeningsmuligheder, både i opstart og på længere sigt? Og kan man leve af reklameindtægter, hvis man samtidig har udgifter til vedligeholdelse af siden?

På forhånd tak for hjælpen

Mvh Frank

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Frank

Det lyder spændende.

Jeg kan sagtens følge dit behov for at få genereret indtjening hurtigt, det er jo et behov langt de fleste iværksættere har - det er jo helt reelt, og faktisk også en fornuftig vej at gå også selvom man måtte blive funded.

Og det behov bør (selvfølgelig) styre din udviklingsproces efter, således at du fokuserer benhårdt på hvad der skal til for at du begynder at kunne få indtjening. Lad være med at falde i den fælde, at du skal have hele løsningen færdig for at du kan lancerer den. Start med at finde det subset af din løsning der er det absolut nødvendige for at du kan lancerer og begynde at tjene penge, start med at få lavet det og så lancér det, også selvom du ved at der mangler meget før din løsning er færdig.

Herefter kan du begynde at "lærer" og på baggrund af det udvide din løsning og lærer igen. Dette er en proces der derefter ikke vil stoppe igen.

Mht at tjene på reklamer og affiliates, så er det selvfølgeligt muligt, men efter min erfaring er det ikke den nemmeste at finansierer projektet på - men prøv at kig på Amino her - der er "masser" af reklamer men også mulighed for at tilkøbe ekstra ydelser, prøv at overvej om du ikke skulle gå i den retning ?

//Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 13:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Morten!

Mange tak for dit svar.

Jeg har overvejet den mulighed med tilkøb af funktioner også og det bliver måske noget jeg indfører på sigt, når min side har fået en hvis "værdi" for brugerne. Det er altid nemmere at gå den vej som du selv siger, både med flere funktioner og tilført pris på produktet.

Nu ved jeg godt at facebook er væsentlig større end min ide nogensinde vil blive fordi de har en meget større målgruppe end jeg har tænkt og derfor er forkert at måle indtjening med dem, men udover målrettede reklamer, hvordan tjener de så styrtende mange penge? Er der nogen som kender til deres indtjeningsmetoder?

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Frank

Nu kender jeg ikke lige status p.t. - men jeg ved, at Facebook gennem mange år kæmpede med at få skabt et fornuftigt overskud, tror nok det er lykkedes for dem, men det har været en "hård" rejse.

Men du skal måske ikke sammenligne dig med facebook - det at du har et meget mere målrettet fokus hjælper dig sikkert her - jeg ved godt at facebook også målretter deres annoncer meget skarpt - men nu mere præcis nichen er, nu lettere er det at tilbyde relevant indhold, affiliates og ads, og dermed opnå en højere ctr - men det er stadig op-ad-bakke.  

Hvis jeg var dig ville jeg starte med at se på hvad den "mindst mulige" løsning der skaber værdi for din niche er, og så start der (den del kunne du måske godt gøre gratis) - på den måde holder du omkostningerne nede.

Step to vil så være at kigge på hvad du kan tilbyde nichen, som de er villige til at betale for - men hvad det mere præcist skulle være ved jeg ikke, det kræver at jeg ved lidt mere om dit projekt.

Hvis du har lyst skal du være velkommen til at kontakte mig på mail mhn@mhn-consulting.com eller telefon 30531351, så kan vi tage en uforpligtende snak om dit projekt i detaljer.

//Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Endnu engang tak for svaret! Jeg sætter stor pris på at høre andres mening omkring mine tanker.

Jeg syntes selv at jeg havde fundet frem til en god løsning, men efter at have set tingene igennem igen har jeg barberet lidt mere af løsningen der skal udvikles og tror at det nu bliver endnu bedre :)

Tak for tilbudet! Hvad kan du bidrage med til mit projekt? Jeg er ikke den store IT ekspert så er lidt i tvivl om, hvad det præcist er du laver.

Mvh. Frank

Fra Birkerød
Tilmeldt 7. Nov 13
Indlæg ialt: 41
Fra  Moneymarket.dk Skrevet kl. 16:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Frank

Det lyder som et fedt projekt :)

Nu når du siger det er nicheorienteret, kunne det jo være oplagt at finde nogle firmaer som arbejder indenfor den niche det sociale medie nu end handler om, og tage kontakt til dem. Her kunne du jo tilbyde fremtidige annoncepladser, mod at de fra start af hjælper til med finansiering af dit projekt.

Jo mere populært mediet bliver, des nemmere bliver det at finde annoncører, så på længere sigt skulle du jo gerne kunne fylde dit medie med annoncer (selvfølgelig uden det går for meget ud over brugeroplevelsen).

Udover dette, kan man jo også tilbyde premium medlemskaber, ligesom Amino eksempelvis gør.

Besøg Moneymarket.dk og lær mere om at tjene penge online.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Frank Olsen:

Tak for tilbudet! Hvad kan du bidrage med til mit projekt? Jeg er ikke den store IT ekspert så er lidt i tvivl om, hvad det præcist er du laver.

Jeg hjælper bl.a. folk som dig med at realiserer deres projekt Wink  -  Jeg har været i IT branchen i mere end 20 år og har været involveret i flere IT projekter end jeg kan tælle til.

I dag driver jeg en konsulent forretning, hvor jeg bl.a., sammen med et team af dygtige udviklere fra hhv Polen, Israel og Ægypten, hjælper folk med at realiserer deres Visioner.

Det foregår oftest sådan at jeg tager mig af projektledelsen og sparringen med f.eks dig om projektet, du fortæller mig hvad du gerne vil opnå og vi ligger så en plan sammen om hvordan du når derover, alt projekt og IT "nørderiet" tager jeg mig af, på den måde behøver du ikke at være "IT ekspert", og kan i stedet fokusere på "forretningsdelen" af dit projekt.

Selve udviklingen foregår typisk offshore, hvor jeg sammensætter et team af dygtige udviklere, på den måde kan vi holde timeprisen nede på et fornuftigt leje.

//Morten

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christoffer!

Tak for dit svar :) 

Jeg er helt enig i at jeg skal ud og finde nogle firmaer som passer ind i min niche og har allerede en masse interessante emner i tankerne som ville passe ind når tiden kommer. God ide med at de kunne hjælpe med finansieringen ved at tilbyde annonceplads. Jeg overvejede også at høre om de kunne hjælpe med at sprede rygtet om min app ved at tilbyde "gratis" annoncer på min hjemmeside.

Mvh Frank

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder interessant og er noget jeg helt sikkert vil overveje! :) 

Lige nu har jeg dog et team af udviklere til at hjælpe mig med udviklingen af selve produktet, men den anden del kunne sagtens være aktuel!

Jeg vil i hvert fald gerne have dine kontakt oplysninger og så kan jeg kontakte dig når jeg når til den del af mit projekt.

Mvh Frank

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)