Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fra ide til millionær. Hvordan? Har den rigtige gode ide..

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Midtjylland
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Azzaco Skrevet kl. 13:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer,

I dag sad jeg og læste på min nyhedsside om ide, som havde fået en halv million af en virksomhed til udvikling af den. 
Og det fik mig til tastaturet, for det er nu 4 gang det sker at jeg skal krydse en gammel ide ud i lommebogen.

Vi har adskillige opfindere igennem historien der er endt med ingenting og  en forretningsmand sidder med det hele. http://www.ivaerksaetteren.dk/flx/artikler/17/gode-patenter-koster-millioner-318/

Derfor spørger jeg om der er nogen der har gode erfaringer med at få en ide og få den udviklet helt frem til produktet på markedet (detaljeret) og hvem/hvad kontakter man?

Hvad gør man, hvis man sidder med en hel bog fuld af ideer og bare ønsker en af dem bliver til virkelighed, som opstart til endnu flere virksomheder? Martin Yhorborg gjorde det..

Kort beskrevet, har jeg en ide der har million potentiale og vil denne gang, gerne møde de rette mennesker..




 

 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:53
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

giv mig bogen

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Den bedste måder at få realiseret sine ideer på er ved at gå i gang. Hvis der er tale om en decideret opfindelse så kan man selvfølgelig overveje om det kan betale sig at tage patent, men det er jo ikke gratis, og det kan om muligt være endnu dyrere at skulle forsvare det. Er det en decideret opfindelse du har så tjek evt opfind.nu.

Anyway, ideer i sig selv har ingen værdi. De fleste af os har ligesom dig en bog eller et eller andet fyldt med gode ideer (eller ihvertfald ting vi synes er gode ideer), og rigtigt mange er sikkert overlappende, så er der dem der er helt unikke - og skal vi være ærlige, så er det ofte de dårlige.

//Morten

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

penge er altid vejen frem :)

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Midtjylland
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Azzaco Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det var en ide Smile

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46436
Fra  John Hannover Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Finn:


Hvad gør man, hvis man sidder med en hel bog fuld af ideer og bare ønsker en af dem bliver til virkelighed, som opstart til endnu flere virksomheder? Martin Yhorborg gjorde det..

Kort beskrevet, har jeg en ide der har million potentiale og vil denne gang, gerne møde de rette mennesker..

jeg tror nu Martin Thorborg i høj grad startede småt - taxi chauffør butik med brugte spil - videre via udvikling af div net ideer - men mig bekendt ikke ved fra starten at få nogen til at skyde mio i en idé.

De som generelt får mange penge ud af noget, er ofte nogen der har udviklet noget - ikke bare en ide - men taget den et langt skridt videre for at bevise at den ide holder. Skype, navision osv - ikke kun en ide, men skridtet langt videre. 

Det kan være dyrt og svært - og tage mange timers taxiarbejde og andet, at skrabe penge sammen til at komme bare lidt længere ud over rampen end på ide niveau, men det er ofte den lette vej. Meget få ideer har værdi når du alene er på ide niveau.

Man kan få mange til at sige - FORTÆL - men så står man ofte svagt fordi de samme, af gode grunde, ikke vil underskive fortrolighed før man selv har åbnet ganske meget for godteposen læs http://johnhannover.blogspot.dk/2015/02/fortrolighedserklring-nda.html 

Se at fokuser på den bedste ide og se så at få den længere end ide niveau - måske med et par partnere - inden du skal regne med store investeringer i den

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Midtjylland
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Azzaco Skrevet kl. 16:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret og linket.

Kan se det er i tråd med de overvejelser jeg selv har.
Faren for den gode ide bliver taget, omkostninger ved patenter og design beskyttelse og så ikke mindst financieringen.

Jeg har den know how til selv at drive projektet det meste af vejen i mål.
Har en forretningplan. Analyse på marked. Brugerundersøgelse etc.
Har også den nødvendige erfaring fra lign. opgaver der er nødvendige i udviklingen fra start til slut.

Men jeg mangler en troværdig, garvet og ærlig erhvervsmand som erfaren rådgiver på iværksætterfeltet, og så gå på jagt efter en venturekapitalist i dette samarbejde.

Jeg vil gerne understrege at ideen er virkelig god og der er et særdeles stort marked for det.

Jeg kunne forestille mig at det om 20 år er en af Danmarks største virksomheder. 




 

Fra Midtjylland
Tilmeldt 24. Sep 12
Indlæg ialt: 7
Fra  Azzaco Skrevet kl. 00:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Denne opfindelse smed jeg på bordet i 1997, men den blev hurtig skudt i sænk, for hvad skulle man dog med kloge kugler? http://issuu.com/tuen/docs/innovation_13/14

J
eg arbejdede fuldtids i landbruget og byggede og reparerede allerede maskiner og elektronik i branchen. Den lå lige til højrebenet efter jeg igen og igen så kartoffelkuler brænde sammen for landmændene.. m.m.

Den næste der blev et hit, smed jeg på bordet inde ved http://www.innovatorium.info/ et halvandet år før det blev startet af en anden som trustpilot.dk.
Afledt og videreudviklet af en ide fra autobranchen, hvor jeg er tæt tilknyttet.
De havde et rådgivningscenter tilknyttet inde ved innovatoriumet, hvor jeg var inde med min ide.
De sendte mig hjem med ordene "vi vil ikke hjælpe dig før du har en forretningsplan"

Dengang anede jeg ikke hvad det var og mildt sagt finder jeg det i dag stærkt kritisabelt, for det er jo netop derfor man opsøger rådgivning..  
Men han fik sin kaffepause på klokkeslet.

De kan helt sikkert huske mig på patent kontoret, for jeg forsøgte at få en beskyttelse af ideen. Jeg nåede også af egen vej, at få en snak med flere på Århus Universitet. Også med en der hed nøjagtig det samme som mig. Det fik vi meget ud af, men det bragte mig ikke sagen nærmere desværre..
Men det har altid lagt i baghovedet, hvem de har talt med..
Nok ingen.

Og senest denne:

http://www.dr.dk/Nyheder/Regionale/MidtVest/2015/02/19/083653.htm 

Som jeg nedfældede som ide i de tidlige 0'er. Det var samtidig jeg meget kort, arbejdede på lidt kode til JustEat som studerende til datamatikker uddannelsen.

Når man i medierne tigger og beder om innovative ideer, nytænkning og iværksættere for at kickstarte Danmark m.m. så kan jeg ikke simpelthen ikke forstå, mildt sagt, hvorfor det skal være så svært på så mange måder...

Jeg lægger de to bedste ideer jeg har, tilbage i skuffen. Det er ikke svært at spå, hvornår de begge bliver aktuelle og en anden høster gevinsten. En hurtig analyse giver dem cirka 1 til 2 år.
Jeg har en tredje ide, jeg ved vil komme, men der går mindst 5 år. 
Den der har den patenteret bliver større end NOVO.

Hint til mine to første ideer:

Hvordan går det forøvrigt for alibaba?

Så vil jeg tilføje mere i denne tråd efterhånden som de dukker op i medierne. 

 

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 08:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

1000 andre har samme ideer som dig.
999 har aldrig tænkt sig at udfører ideen.

Som du selv skiver til sidst havde du heller ikke tænkt dig at gå videre.

Største fejl de fleste gør er netop som du gør.... tænker ideen er milliarder værd og tør ikke åbne min mund, nogle kunne stjæler den... ja, måske men du fører den ikke ud i livet alligevel fordi hjælpen kun findes hvis du åbner munden og har drive til at udfører den.

Kloge hoveder er der nok af, mange forsvinder når de finder ud af at de selv skal putte deres sikkerhed på spil, resten forsvinder når de finder ud af der er arbejde i skidtet.

Hvilken en hører du til?

Første skidt er at komme ned på jorden igen og vide at alle andre også kan tænke.
Hvorfor i alverden vil du poste ideer her som allerede er ude, har vel kun værdi for dig at vise hele verden "se jeg tænker bedst"

Selv havde jeg ideen om rumraketter før de blev opfundet og vupti pludselig fløj de.
Få fingeren ud i stedet for at spilde tiden med dette indlæg.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 6. Apr 13
Indlæg ialt: 1085
Fra  Firmaconnect.net Skrevet kl. 06:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel smed lige denne ind i et andet indlæg og den passer vild godt her også (som i mange andre indlæg)
Tak Mikkel :)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)