Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Oh riddere af Janteloven, saml eders kræfter i denne tråd

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)
Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 12:35
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
eg må nok indrømme at der er en del Sugardating over dine holdninger til forholdet mellem virksomheder og banker.

Det var dog til dato alligevel den mest morsomme, mest misforstået og mest overdrevne fortolkning af et af mine indslag her på AminoBig Smile

Jeg synes du skal læse mit indslag igen - og så forstå, hvad det jo egentlig er jeg skriver! 

Jeg har intet sted ytret mening om, at banker skal anses for at være en gave eller en såkaldt sugardad! 

Mit pointe i denne tråd er alene, at rigtig mange iværksættere er helt forkert påklædt, når de søger finansiering! Enten på den ene eller anden måde! That´s all.

Og så vil jeg ikke til at deltage en en laaaaang debat om enkelte bankers manglende risikostyring. Det har INTET med pågældende sag at gøre!  

Men tak for smilet!Big Smile 

Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 1876
Skrevet kl. 13:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

BroncofanDK:
eg må nok indrømme at der er en del Sugardating over dine holdninger til forholdet mellem virksomheder og banker.

Det var dog til dato alligevel den mest morsomme, mest misforstået og mest overdrevne fortolkning af et af mine indslag her på AminoBig Smile

Jeg synes du skal læse mit indslag igen - og så forstå, hvad det jo egentlig er jeg skriver! 

Jeg har intet sted ytret mening om, at banker skal anses for at være en gave eller en såkaldt sugardad! 

Jeg har såmænd læst dine og andres indslag.

Faktum er at vi ikke ved om Uldal er totalt uprofessionel eller om banken er det i dette tilfælde, og at rigtig mange har slået en uanstændig tone an, og der var ikke mange hjælpsomme indslag.

Ja, der er mange herinde med manglende jordforbindelse, som jeg som bankmand bestemt ikke ville låne penge til, men det ændrer for mig ikke ved at jeg forventer at bankens "rådgiverer" er professionelle. Hvis banken synes at cash flow budgettet er dårligt underbygget, så er det normal professionel kotyme, at fortælle det.

Personligt tror jeg ikke at det ville blive taget ilde op.

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 14:23
Hvor mange stjerner giver du? :

BroncofanDK:
Faktum er at vi ikke ved om Uldal er totalt uprofessionel eller om banken er det i dette tilfælde

Der har du min pointe! Vi kender ikke den konkrete situation. Men ud fra Uldals væsentlig rodede forklaringer og til tider direkte uintelligente måde at kommunikere, vælger jeg i denne tråd at "forsvarer" banken med en pointe om, at er du forberedt og kan du vise at have styr på din forretning - så har du meget bedre mulighed for finansiering. 

Og modtager du et nej, så vær "andenvejsorienteret" i stedet for at klunke! At give samfundet og "grådige kapitalister" skylden - hjælper intet!  

Og lad det være mine sidste ord i denne tråd! 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 15:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Trusted Partner:

 

Og modtager du et nej, så vær "andenvejsorienteret" i stedet for at klunke! At give samfundet og "grådige kapitalister" skylden - hjælper intet!  

Er det det jeg gør ? Jeg mener jeg med al tydelighed har gjort opmærksom i min tråd på at dette var en brokketråd. Det betyder ikke jeg skal være saglig, intelligent eller på anden måde velartikuleret i mine formuleringer. Jeg har ikke på noget tidspunkt ynket over at jeg føler mig uretfærdigt behandlet, jeg har ikke givet kapitalister skylden for min umåde ulykke, eller samfundet for den sags skyld. Jeg trængte til at få noget "ud" af kroppen, og valgte at gøre det her fremfor at overfuse konen og skælde hendes frikadeller ud...

Jeg lader mig blot irritere over at banken siger nej. Og det har jeg lov til. At jeg så vælger at brokke mig over det her på amino kan jeg så i bagklogskabens lys, især grundet dine bidrag til tråden, faktisk begynde at undre mig selv over.. Men det må så være endnu en lektie der følger i kølvandet. 

Trusted Partner, det er folk som dig der forsvarer janteloven, faktisk ER du janteloven når du udtaler dig på den måde du gør. Du forudsætter de dårligst tænkelige scenarier om folk, og pander dem en ordentlig en med resultatet af dine egne formodninger. Det er også fair nok, men set i det lys er vi to jo på 100% ens. Vi ligger bare i hver vores grøftekant og roder rundt.. 

Jeg vil gerne gøre opmærksom på igen at dette er en brokketråd, og jeg skrev højt og tydeligt som det første at hvis man ikke kunne magte at læse brok, så skulle man nok læse nogle andre indlæg på Amino. Det er meget tydeligt at se når du kommer SÅ meget op på barrikaderne, at du måske er en af dem der bare skulle have trukket på skuldrene og bladret videre i nye indlæg.. ?

Det var på ingen måder min intention at folk eller indlægsbidragere skulle ryge i totterne på hinanden pga mine holdninger eller ytringer. Så for det beklager jeg.

Det være det. Jeg ser stadig ikke logik i at man gerne vil give 30.000 i et bevilliget overtræk, men ikke vil give en kassekredit på 100.000.- med 75% kaution dvs 25.000.- usikret..? Så om det er mig eller banken der er uprofessionel ? Godt spørgsmål. Jeg har på en meget pæn måde spurgt banken om en forklaring men har endnu ikke modtaget svar. Det virker omend endnu mere uprofessionelt... 

Tilmeldt 23. Feb 12
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 23:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Enig!

Jeg vælger altid kontantrabatter frem for lang kredittid, men kun fordi jeg har pengene stående.

Uldal har jo ingen. SÅ skal han hellere købe brugt og billigt istedet for at forsøge at imponere banken og andre besøgende med de nyeste indkøb.

Husk på at han ikke har til lønnen!

Fra Birkerød
Tilmeldt 29. Apr 11
Indlæg ialt: 1202
Skrevet kl. 13:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Bare husk, at i marts måned forfalder også 1. Rate af aconto selskabsskatten for 2015.

Statsautoriseret revisor - København

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46432
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Cef:
Bare husk, at i marts måned forfalder også 1. Rate af aconto selskabsskatten for 2015.
og moms som ofte også rammer hvis man er i likviditets klemme desværre

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Brønderslev
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 514
Fra  Daltek IVS Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Konradfuzzy:
Uldal har jo ingen. SÅ skal han hellere købe brugt og billigt istedet for at forsøge at imponere banken og andre besøgende med de nyeste indkøb.

Husk på at han ikke har til lønnen!

Det er simpelthen utrolig så selektive folk generelt er herinde i deres forståelse af ting.

Det eneste jeg gerne vil er at have min løn udbetalt til d. 1 i måneden i stedet for d. 14-15 stykker.

Det er det eneste jeg gerne vil, og min eneste forhåbning. Straks bliver man brølet ned om at man har likviditetsproblemer, ikke kan betale hverken skat eller moms, husleje, jeg kan snart heller ikke tanke på bilen og mit kontor bliver flyttet til en brugt skotøjsæske på adressen grøftekanten 28 hvor jeg har Stein Bagger og en rockerborg som naboer, jeg går i jakkesæt af gamle aviser og mit tilbudsmateriale er printet på gamle servietter... 

Er der andre riddere af jantelovsordenen der gerne vil have lov til at smøre RIGTIG tykt på med det samme for så er det dælme nu, ellers foreslår jeg at en større mængde af de kommentarister der er i denne tråd bør tage et læsekursus på AOF og så kunne det være skulle vi se om vi kunne komme videre i livet ?

Tilmeldt 6. Feb 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 13:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ha ha sikke noget pjat at påråbe sig jantelov. Som jeg læser det roser folk der jo netop for at have gjort det godt, men pines over du brokker dig over banken i stedet for at lukke de få ekstra salg, der skal til for at få tingene til at kører rundt, som du ønsker det. Var det for at vækste på den ene eller anden måde, havde tonen nok været anderledes, men du ønsker bare at have penge ud d. 1. Og bebrejder banken, de ikke vil mellemfinancierer. At de og vækstfonden skulle komme i gear og arbejde for dig, så du kan hæve din løn 14 dage tidligere er altså lettere besynderligt. At du så ikke mener, det drejer sig om likviditet - ja, så kræver det nok en redefinering af begrebet...

Tilmeldt 6. Sep 12
Indlæg ialt: 317
Skrevet kl. 14:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Undskyld hr. Uldal, stram nu op, tak! Igen har du travlt med at pådutte andre skylden! 

Uldal:
Det er simpelthen utrolig så selektive folk generelt er herinde i deres forståelse af ting.

Der er en store skarre af mennesker, der har samme opfattelse af din tråd og så er der Ruben Uldal, der mener at disse blot er dumme jantelovsriddere, når de kommer med deres tolkning af dine indlæg! Så må du jo enten forklare dig mere tydeligt, eller undlade at poste indlæg, såfremt du intet fornuftigt vil have ud af det.

Der er kommet rigtig mange positive bud på, hvordan du kan håndtere din forretning og dit generelle syn på omverdenen - men du afviser alt. (Faktisk på en meget grov og ubegavet måde) Det fremmer ikke just et positivt og forståeligt syn på dig, hvorfor du mest af alt selv skaber den måde folk ser på dig på. 

Og som jeg ser det, så er du den eneste, der misforstår budskaberne! Jeg mener ihvert fald ikke at kan se andre bruge sådanne vendinger mod dig:

Uldal:
der gerne vil have lov til at smøre RIGTIG tykt på med det samme for så er det dælme nu, ellers foreslår jeg at en større mængde af de kommentarister der er i denne tråd bør tage et læsekursus på AOF og så kunne det være skulle vi se om vi kunne komme videre i livet ?
Det er jo trist, at debatten skal til at gå den vej! Tal nu pænt, du! 

I øvrigt:

Uldal:
Straks bliver man brølet ned om at man har likviditetsproblemer
Dette er en fuldstændig modsigelse af det du skriver lige før:

Uldal:
Det eneste jeg gerne vil er at have min løn udbetalt til d. 1 i måneden i stedet for d. 14-15 stykker.

Jeg har måske en misforstået holdning om at have likviditetsproblemer??? Men mit firma kan betale mig løn til den 1., da der er styr på likviditeten dertil. (Plus en meget stor egenkapital, for lige at blive i jantelovsverdenen) Hvis du mener, at ikke at kunne betale tingene, når man vil, er at have styr på sin likviditet, så skal jeg vidst stævne min gamle økonomilærer. Big Smile

Men kald mig gerne jantelovsridder, troll, whatever - det tager jeg mig ikke af. Der skal jo være en syndebuk, ikk ! :-) 

Så med et lille smil på læben har jeg sendt din provokerende udtalelser tilbage med et lige så provokerende svar! Og lad det være mit sidste ord i denne tråd. 

God weekend 

Side 5 ud af 6 (57 indlæg)