Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad det koster det at starte webshop ... Input

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forsøgt at lave et godt overblik over, hvilke udgifter man generelt kan forvente ved at starte en webshop.

Har du indput til noget der mangler, så tilføj endelig en kommentar!

 

Udstyr til hjemmekontoret
Indkøb af diverse kontortilbehør: 1.500 kr
dvs. papirer, stempler, forsendelsesmateriale, bilagsmapper m.m.

Indkøb af printer: 3.000 kr 
Indkøb af firmatelefon: 400 kr 

Den daglige økonomi
Økonomiprogram: 99 kr/md
Integration af økonomiprogram i webshop: 99 kr/md
Revisor til første årsregnskab; 8.000 kr

Selve webshoppen
Oprettelse af webshop: 500 kr
Webshop abonnement: 299 kr/md

Tilbehør til webshoppen
Betalingsgateway: 0 kr
Registrering af .dk-domænenavn: 129 kr
Email: 180 kr/årligt

Modtag betaling på webshoppen
VISA/Dankort: 1.000 kr/årligt
Oprettelse af E-handelsaftale hos Nets: 250 kr
 

Priserne er generelle - Kender du nogle billigere alternativer?
Disse priser er angivet uden moms, da man får moms tilbage når man har startet virksomhed.
Priserne på webshop løsning med gratis betalingsgateway >> Danhost Webshop

  

DEBAT - Kom med dit input :-)
Hvilke alternativer er der f.eks. til dankort hos Nets?
Kender du et sted man kan få billige kontor- og forsendelsesmaterialer?

Har du erfaring med mobiloptimerede webshops?
33 % af alle onlinekøb i 2014 blev foretaget fra en mobilenhed: http://www.dibs.dk/dansk-ehandel 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 08:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Yourpay er et alternativ til PayPal.
De skriver på deres hjemmeside at de kan modtage VISA/Dankort. Er der nogen der har erfaringer med det? 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

vil ikke sige det er et alternativ til paypal - jo his alle de andre betalinsløsninger også er et alternativ - man kan ikke sammenligne de to :)

men jo bruger yourpay på gatorshop.dk og det virker fint :)

bortset fra det så kan du spare en del på printer ved at købe brugt f.eks :) du kan også vælge en opensource webshop for et engangsbeløb så du ikke skal af med f.eks 7676 over 2 år - du kan få rigtig meget webshop for 0 kr ved at vælge wordpress med woocommerce - alternativt kan du bruge magento eller prestashop for 0 kr + et tema til 250 - 800 kroner - når du får salg kan du jo opgradere når du har bevist din forretning holder.

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra København
Tilmeldt 16. Feb 12
Indlæg ialt: 447
Fra  Kammersgaard Development Skrevet kl. 09:40
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

En lille ændring/tilføjelse/godt råd.

Økonomiprogram: 0 kr/md 

Revisor til første årsregnskab: 0 kr

--

Jeg anvender Dinero, og det er ganske gratis. Så ingen grund til at spilde 100 kr om måneden på noget andet. Godt nok skal man bogføre salg automatisk, men en simpel eksport af bankposteringer - og efterfølgende import af CSV-fil gør det nemt og hurtigt i Dinero.

Revisor til første års regnskab er ikke en nødvendighed, da de fleste som starter en webshop op ikke tager springet, og opretter et ApS. Derimod har jeg opfattelsen af at de fleste førstegangswebshops er enkeltmandsvirksomheder. Og her er ikke krav om, at en revisor gennemgår eller udarbejder årsregnskabet.

Fra ivaekst.dk står der:

Årsregnskabet skal som minimum indeholde:

Årets salg/omsætning
- (minus) virksomhedens udgifter
= Virksomhedens overskud

- og det kan findes i Rapporter > Resultatopgørelse.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Jeg vil mene at omkostningerne afhænger meget af ens ambitionsniveau. Det kan være meget billligt at komme igang, det kræver ikke så meget, og det kan også gøres billigere end det du viser her.

Men, og der er et stort men her, hvis man vil noget med sin webshop, så skal der ligges noget arbejde i, og så begynder det at give meget god mening at få nogle professionelle til at hjælpe. Det gælder f.eks ting som design - her kan man sikkert opnå en hel del ved at få en professionel ind, når det gælder f.eks bogføring er det nok også en god idé at hyrer en bogholder der kan hjælpe - som webshop ejer er tiden nok givet bedre ud på at få kigget på SEO osv.

Generelt er det helt sikkert min anbefaling at begynde som småt som muligt, det kan man lære meget af - Men hvis du vil noget med din shop, måske sågar leve af det, så skal du finde nogle professionelle der kan hjælpe dig, således at du kan få tid frigivet til at drive og optimerer på din shop - det behøver ikke at koste en "bondegård", de dygtige kan jo som regel lave det du kæmper med, væsentligt hurtigere end du selv kan, og det vil sparer dig for megen ærgelse undervejs.

//Morten

Tilmeldt 10. Jan 15
Indlæg ialt: 57
Skrevet kl. 10:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvorfor betale 300.- pr måned når du kan købe en færdig shop med alt for 1.500 - 5.000 kr ?

De fleste der lejer shop ud, giver ikke fuld adgang til shoppen, samt man ikke ejer den selv og er bundet at en leverandør, jeg kender ikke DanHost men taler blot generelt.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Yourpay

Okay jeg troede det var i stil med PayPal fordi du ikke behøver oprette indløsningsaftale hos Nets for at modtage VISA/Dankort, ligesom PayPal tilbyder det.
Men det vil jeg prøve at teste på din shop - skal nok lade være at gennemføre hele bestillingen :-)

Gatorshop
Det er en dejlig overskuelig webshop du har - og din drop down menu fungerer fantastisk!

Jeg forsøgte at lave en bestilling for at teste, hvordan din yourpay er sat op, men jeg kan desværre ikke klikke gennemfør ordre, fordi jeg ikke har valgt leveringsmetode (se billedet).
Jeg forsøgte at bestille dette produkt: http://gatorshop.dk/sport-stoddaempers-high-tec-opel-insignia-typ-0g-a-yr-2008-rear-axle.html

 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Kammersgaard:

Fra ivaekst.dk står der:

Årsregnskabet skal som minimum indeholde:

Årets salg/omsætning
- (minus) virksomhedens udgifter
= Virksomhedens overskud

- og det kan findes i Rapporter > Resultatopgørelse.

Perfekt Kasper, tak
Jeg har fundet linket til ivækst, hvis der er nogen der vil ind og læse om det: http://ivaekst.dk/opstart/igang/4/0/1/aarsregnskab

Og ja Dinero er selvfølgelig det oplagte valg!
Jeg har hørt at det skulle være helt fantastisk brugervenligt. 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt overblik, men er enig i at man sagtens kan spare lidt hvis man ønsker en billigere opstartsfase. Eksempelvis ved at bruge Dinero, og et regnskab til en basal shop bør man med lidt læring selv kunne overskue.

Er 3000 kroner for en printer ikke også i overkanten? Smile

Idéen med at leje en webshop i starten er måske ikke helt skæv, så kan man altid se tiden an uden at skulle ofre en voldsom engangsudgift. Jeg synes 1500 kroner lyder som et meget lavt estimat for en færdig webshop, men det kommer selvfølgelig an på hvordan man definerer "færdig".

Men alt afhænger naturligvis af hvor meget tid man har til sit projekt. Hvis man fx beholder sit primære erhverv i opstartsfasen, er der måske ikke tid til at sætte sig ind i alt hvad der vedrører opsætning, økonomi osv. - der er man måske bedre tjent med at betale for fx revision.

Fra Skanderborg
Tilmeldt 28. Feb 12
Indlæg ialt: 349
Fra  DanDomain A/S Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjo, du har da hvis ret i at man kan få en billigere printer inkl. farvepatroner, der er meget billigere end 3000 kr :-) 

Prestamanden:

Hvorfor betale 300.- pr måned når du kan købe en færdig shop med alt for 1.500 - 5.000 kr ?

De fleste der lejer shop ud, giver ikke fuld adgang til shoppen, samt man ikke ejer den selv og er bundet at en leverandør, jeg kender ikke DanHost men taler blot generelt.

Det kan da egentlig godt tænkes at man kan få en webshop for 1500 kr, hvis man nu lægger opgaven op herinde under Freelancer.

Den webshop vi tilbyder, er netop en færdig løsning, med et lavt startgebyr på 500 kr. Og vælger man en af de her abonnements-webshops, så får du jo designet med fra start - Bare sørg for at vælge en webshop med et standarddesign du kan lide - så sparer man jo designudgiften, hvis man ikke selv har flair for dette.

F.eks. vores webshop løsning har umiddelbart alt fra start af + prisen er inkl. design, samt mobil- og tablet udgave
- Eller... synes du der er noget, der mangler, hvis du skulle starte webshop: https://danhost.dk/webshop#specifications 

STARTE WEBSHOP ? danhost.dk/webshop

Webshop til en fast lav pris ... Hvis du vil have mere end bare en webshop.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)