Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugt mit firma billede i deres reklame for en fest

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 129
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 10:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Facebook har BRAGE inviterer til årets FASTELAVNSFEST på Københavns Åbne Gymnasium. De har brugt et af mine billeder som coverbillede.

Jeg henvendte mig for en uge siden og der skete ikke noget...... nu har jeg skal henvendt mig igen. Jeg har pænt skrevet til dem at hvis de bruge www.BlikfangsKostumer.dk s billedet i deres reklame er det en god idé lige at spørge om lov først. Nu har de så endelig svaret.

Det kan de ikke helt forstå de skal, for som de siger: Billedet er jo fundet på Google......

Men den synes jeg ikke holder, du kan jo ikke bare bruge alle billeder til reklame, bare fordi du finder dem på Google.....

Hvad siger I?

MVH
Nicoline Roos  -  www.Blikfang.com

Fra Gundsømagle
Tilmeldt 17. Sep 14
Indlæg ialt: 25
Fra  Roskilde IT Skrevet kl. 10:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej de må ikke bare bruge billeder fra Google, hvis det var tilfældet kunne jeg frit bruge BR´s Logo

kræftens bekæmpelse logo og mange flere dette er ikke lovligt. 

Spørgsmålet er så om du orker at tage sagen videre man skal vælge sine kampe

Ha en super dejlig dag. 

og nyd det dejlige solskinsvejr :D

Mvh. David Jensen

Roskilde IT 

Mvh. David Jensen - Roskilde IT

www.Roskilde.IT

Tilmeldt 28. Dec 14
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 11:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det billede passer perfekt til min facebook gruppe

"Inspiration til Børnefester"

https://www.facebook.com/groups/Bornefodselsdag/


Men jeg man kan ikke bare bruge andres billeder 

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 11:14
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Når de bruger dit billede offentligt krænker de din ophavsret.

Du kan derfor forlange at dette ophører straks og du kan kræve betaling for deres brug af billedet.

Det er praksis i branchen at kræve kostprisen på billedet + 100% i kompensation. Herefter vælger du selv om de skal have lov at bruge billedet.

Har du selv taget dine billeder, kan kostprisen beregnes som værende den tid du har brugt på at tage billedet + redigering m.m. x din timepris.

Hvis de ikke betaler kan du forfølge dit krav som via inkasso og/eller en småsag, som du kan føre uden advokat med rettens hjælp.

---

Du afgør selvfølgelig selv, hvor meget du vil gøre ud af sagen, men jeg ville nok skrive igen med et link til ophavsretsloven +jufs vejledning. Hvis de herefter ikke stopper krænkelsen, ville jeg helt klart sende en faktura, da de så handler i ond tro.

---

https://www.retsinformation.dk/Forms/r0710.aspx?id=164796 

http://www.juf.dk/kopieret-tekst-billeder-saadan-goer-du/ 

http://www.domstol.dk/saadangoerdu/Smaasager/Pages/default.aspx 

Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jeg havde simpelthen sendt en regning for brug af billedet, og hvis de ikke betaler så blev dette løsningen:

http://www.amino.dk/blogs/fashion-sellers-guide-og-raad/archive/2014/04/10/hvem-ejer-din-ophavsret-tjen-skattefrie-kroner-p-229-ophavsretskr-230-nkelser.aspx

Hårdt? Ikke i mine øjne. Du har sikkert brugt en masse tid og penge, på at få produceret nogle ordentlige produktfotos til din hjemmeside. Bare fordi andre ikke vil ofre det samme på billeder til deres arrangementer, websites osv., så er det dælme ikke i orden at de bare snupper dine.

Fra København V
Tilmeldt 20. Oct 14
Indlæg ialt: 4
Fra  Ticket2Travel A/S Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Brian, jeg er helt enig, jeg havde sendt en regning.

Jeg tror en stor del af problematikken ligger i, at der er mange studiemedhjælpere, praktikanter etc. som arbejder hos en virksomhed, og de kender desværre ikke altid reglerne. Men som professionel part er der kun en ting at gøre, betal for den fejl du har lavet, også selvom om det ikke var hensigten at gøre noget forkert. 

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 129
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak skal I have.

De har nu valgt at fjerne billedet og beklage. Så det er fint med mig.

Tak

MVH
Nicoline Roos  -  www.Blikfang.com

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Altså rent juridisk, som flere også er inde på, så har de trådt ved siden af, og de krænker tydelig din ophavsret.

Man kan så kræve vederlag og godtgørelse for krænkelsen, men jeg vil i dette tilfælde nu anbefale en anden strategi, da det ikke er en direkte konkurrent!

Hvorfor ik lave et samarbejde, hvor du giver deltagerne 10% rabat, og FB siden linker til din shop, både fra deres væg, men også fra teksten til profilbilledet. Så scorer du gratis links og omtale, uden at det går ud over din forretning?

Der er også andre måder, hvorpå du kan takle dette, og hvor det giver gratis eksponering af dit firma. Du er velkommen til at kontakte mig via Not Allowed, hvis du mangler et par gratis råd og fif ;D

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Tilmeldt 18. Nov 09
Indlæg ialt: 129
Fra  Blikfang.com Skrevet kl. 12:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvorfor ik lave et samarbejde, hvor du giver deltagerne 10% rabat, og FB siden linker til din shop, både fra deres væg, men også fra teksten til profilbilledet. Så scorer du gratis links og omtale, uden at det går ud over din forretning?

Der er også andre måder, hvorpå du kan takle dette, og hvor det giver gratis eksponering af dit firma. Du er velkommen til at kontakte mig via Not Allowed, hvis du mangler et par gratis råd og fif ;D

Tak for dit svar, det tilbød jeg dem faktisk også; men de ville bare heller slettet billedet.

MVH
Nicoline Roos  -  www.Blikfang.com

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 14994
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Blikfang.com:

Fashion-Seller:

Hvorfor ik lave et samarbejde, hvor du giver deltagerne 10% rabat, og FB siden linker til din shop, både fra deres væg, men også fra teksten til profilbilledet. Så scorer du gratis links og omtale, uden at det går ud over din forretning?

Der er også andre måder, hvorpå du kan takle dette, og hvor det giver gratis eksponering af dit firma. Du er velkommen til at kontakte mig via Not Allowed, hvis du mangler et par gratis råd og fif ;D

Tak for dit svar, det tilbød jeg dem faktisk også; men de ville bare heller slettet billedet.

Ja okay det er en lidt sjov tilgang de har, især når de har bøffet i den, og faktisk kunne gavne deres egne deltagere...

Så skal du blot overveje, om du vil gøre noget ved sagen eller ej...

Billige designer Solbriller hos Customfit.eu

Tom Ford Solbriller -- Lacoste -- Carrera - Oakley - Chloe mm. Alt er på lager! Leveringstid 1-3 dage til DK.

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

Link til Amino ekspertbloggen, hvor jeg skriver om lidt af hvert...

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)