Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til ApS

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle,

Jeg er igang med at starte et ApS. Jeg er helt med på at man skal have 50.000 kr på en konto for at starte det. Ved også godt at man må købe ting for de 50.000 fx produkter. Men hvad nu hvis man køber nogle levandør aftaler til et antal beløb. Kan det også gælde som værdi så? Og hvis man køber en webshop, tæller det også som værdi? :-)

mvh Jesper 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

som udgangspunkt nej. De ting er normalt vanskelige at værdisætte så bruger du hele din kapital på dem, vil din kapital forsvinde som udgangspunkt  modsat hvis du køber lagervarer og andet der har konkret værdi

Du kan jo høre en revisor om det præcis du har i tankerne kunne tænkes aktiveret driftsmæssigt og udgøre kapital, men det lyder nu ikke umiddelbart let

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:23
Hvor mange stjerner giver du? :

jesper15:

Hej alle,

Jeg er igang med at starte et ApS. Jeg er helt med på at man skal have 50.000 kr på en konto for at starte det. Ved også godt at man må købe ting for de 50.000 fx produkter. Men hvad nu hvis man køber nogle levandør aftaler til et antal beløb. Kan det også gælde som værdi så? Og hvis man køber en webshop, tæller det også som værdi? :-)

mvh Jesper 

Der er her tale om hhv. rettigheder m.v., som henhører under de såkaldte "Immaterielle anlægsaktiver", hvis de er anskaffet til varig eje for virksomheden og anvendelse i virksomheden.

Da der tale om handel mellem uafhængige parter, så vil kostprisen netop afspejle værdien af aktiverne.

Inmaterielle anlægsaktiveraktiver afskrives jvf. årsregnskabsloven over 5 år som lineære afskrivninger, hvilket vil sige levetiden. Dette kan under visse betingelser fraviges med en god begrundelse, således afskrivningsperioden bliver længere, dog max. 20 år.

Det kræver normalt en revisors vurdering og accept af værdiansættelsen overhovedet at kunne aktivere anskaffelserne, men er der fravalgt revision, så er det selskabets ledelse, som foretager vurderingerne af aktivering og levetid.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:
Det kræver normalt en revisors vurdering og accept af værdiansættelsen overhovedet at kunne aktivere anskaffelserne, men er der fravalgt revision, så er det selskabets ledelse, som foretager vurderingerne af aktivering og levetid.

Nok svær denne Tonny - men hvad KAN ansvar føre til, hvis det alene er ledelse som vurderer ex domæne indkøbs (eller andet immaterielt) værdi til f.eks alle 50.000 kr og dette ved en lukning eller kreditklemme viser sig at være rent 0

Jeg er med på den  med køb fra 3 mand bør vise pris/værdi i handel - men det kunne jo også være en ren fiktiv goodwill som 3. mand krævede og ledelse godt ville gi - 

Kan ledelsen få ansvar svarende lidt til apport stiftelse, eller er det i praksis noget der aldrig sker (mener regler for køb af aktiver straks efter stiftelse, selv fra en selv er ændret til det mildere senere år)?

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 11:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Tonny Skov Pedersen:

Det kræver normalt en revisors vurdering og accept af værdiansættelsen overhovedet at kunne aktivere anskaffelserne, men er der fravalgt revision, så er det selskabets ledelse, som foretager vurderingerne af aktivering og levetid.

Skal der ikke uanset fravalg af revision stadig en vurderingsmand (efter selskabsloven) på ved apportindskud?

Eller kan man virkelig slippe ud af dette såfremt man har fravalgt revision? 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

tror der tales om kontant stiftelse og SÅ - brug af pengene til aktiver - hvor regler er lempet - men hvor jeg står mere tvivlende med værdisættelse af rent imaterielt - overtagelse af immaterielle sager

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 8. May 14
Indlæg ialt: 117
Skrevet kl. 21:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg takker for alle de gode råd!!

Mvh Jesper :-)

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)