Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Første ( deltid/løs arbejder ) - regler, indberetning mv.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ansat en ung gut til at hjælpe med forfaldende arbejde.

Foreløbig regner jeg med 4-6 timer om ugen.

Jeg kan se på SKAT, at jeg kan oprette mig som arbejdsgiver, og der indberette månedligt ? - Eller kan man f.eks også vælge 14 dagsløn.

Er der andre ting jeg må foretage mig i forbindelse med sådan en ansat ( 14 år)

Feriepenge - eller kan jeg give ham lidt ekstra i timen, og så slippe for det ?

Jeg er indstillet på at gøre tingene efter bogen, men omvendt også så enkelt administrativt som muligt.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jeg ville personligt tilmelde danløn (print deres aftale - underskriv og giv den til banken der videresender til nets (koster ikke noget hos nets) og bruge det - og betale med feriepenge - du kan få ballade hvis du ikke gør og han kræver det selv om I aftaler mere i timen - Bruger du danløn får du alt klaret - fereiepenge og udbetaling til ham, skattetræk + integration til de fleste bogføringsprogrammer

koster 15 kr + moms til danløn per lønkørsel - og du kan sagtens betale en gang per måned. Uanset hvad - lav et ansættelsesbrev der beskriver lidt om arbejdet og den fleksible arbejdstid og timelønnen f.eks.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak John

Hvordan med forsikring - skal jeg også tegne en ny for de par timer han er der, eller er dette mon dækket af min nuværende ( lovpligtige) ?

Og hvis - nogen ide om prisniveau for dette...

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46444
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tal med forsikringen om arbejdsskade . Måske kan han høre under så kort tid som din egen - eller en lille forhøjelse . gæt 500 kr p.a

Vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper!

Du skriver, at du er indstillet på at "gøre tingene efter bogen" - det er altid et rigtig godt udgangspunkt. I den forbindelse skal du være opmærksom på, at der faktisk ikke er ret meget arbejde, unge på 14 år må udføre - kun "lettere erhvervsmæssigt arbejde".

Kan være, at du har helt styr på reglerne og på hvilket arbejde de unge må udføre - ellers kan du få hjælp på Arbejdstilsynets hjemmeside: http://arbejdstilsynet.dk/da/regler/at-vejledninger/u/e-0-1-undervisningspligtige-unges-arbejde.aspx

Der er også krav til APV, instruktion og oplæring, orientering af forældrene og meget andet.

Venlig hilsen Gitte

 

 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)