Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ny ide

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en ide til Hvordan man kan digitalisere væske intagelse.

I det offentlige skal man udfylde væske skemaer med en masse information på.

ved at digitalisere dette bliver info data mere korrekt og mere sikkert minsker menneskelige fejl inberetninger.

jeg har fundet en ide/metode til at aflæse data fra kop, urinpose, evt andre ting til en database digitalt disse data bliver idag

inberette/skrevet i hånden. selve måden vil jeg ikke komme nærmere ind på nu. jeg søger en partner til udviklingen af ideen eller om nogen vil oplyse om det overhovedet er en god ide og i givet fald hvordan jeg kommer vidre med det hele.

 

Fra Taastrup
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 22:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Altså det er en lille smule svært på baggrund af din tekst at udrede hvad du søger og vurdere om det er en god ide.

Hvis du eksempelvis er sygeplejeske med et professionelt tilsnit til opgaven så har du jo muligvis fundet et "hul" hvor noget mangler. Så jeg ville gerne høre mere om din baggrund.

Dernæst er det lidt svært at gætte på hvad du mangler kompetence til ... er det noget elektronisk udvikling af printkort eller er det noget smartphone app eller noget helt tredje. Og samtidig er det noget du selv vil arbejde med på og hvad skal du i så fald lave

mvh Jan 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 11:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Først vil jeg takke dig for din respons. jeg arbejdet  18 år som sosu-hjælper i Århus samt arbejdet  9 år i indkøb og logistik på skejby sygehus. Mit it kendskab er bredt, kan dog ikke programmere komplekse programmer.

Din tanke er korrekt i proceduren skal der bruges en app,  men der vil ikke være nogen manuel intastning den foregår digitalt.

Det smarte ville være hvis app løsningen kunne implementeres i Epj på sygehus så data vil være representeret til den respektive  patient jounal,

ligeledes i kommunen i deres patient system.

(måske en online løsning hvor data bliver sendt op hvis der er marked for det)

Jeg syntes projektet kunne være spændende da der ikke findes noget digitalt inberetningssystem. 

Jeg behøver ikke være en del af projektet selvom jeg syntes det kunne være spændende, men jeg har ikke de store midler til rådighed så må nok bare se om der er nogen der kunne tænke sig at købe ideen og viderudvikle den. 

Jeg ved bare ikke hvem jeg skal snakke med for at komme vidrere med salget af ideen, evt finde investore til udvikling af ideen.

ville det være en ide at snakke med jysk teknologisk institut om der i det hele taget er marked for den og hvad man gør?

Nu har jeg gået med den ide over et år inde i hovedet. Jeg ved at ideen ville være en forbedring af de nuværende procedure.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jo ikke hvem som helst der har brug for det...det er måske naivt, men måske du kan lave en aftale med staten om projektet. Du hjælper staten til at udvikle og implementere, staten får fri adgang til at benytte det. Du vil derimod få rettighederne til at sælge til udlandet, men får betalt dine udviklingsomkostninger. I så fald leder du vel bare efter den rette offentlige myndighed (jeg ved ikke lige hvordan man gør det).

Jeg vidste ikke det var et problem i dag, men jeg har en fornemmelse af hvad du vil gøre. Jeg vil ikke sige hvad jeg tror det er her men jeg tror ikke du kan få nogen rettigheder på dit produkt. Ideen er måske smart teknologisk,men jeg er ikke sikker på det giver meget mening. Mange sosu folk vil foretrække at holde tal på hvad der kommer ind i kroppen istedet for ud!!!

Når man tager prøver tror jeg selve test udstyret gør det, du vil have skal ske hos sosu'eren. 

Jeg siger ikke der ikke kunne være et behov for at måle på en komapatient eller lignende, men er du sikker på at de ikke har styr på den del på de intensiv afdelinger hvor det er nødvendigt?

Jeg tror du skal snakke med en hospitals læge og høre om der er et problem at løse. 

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Metoden kan både måle hvad der kommer ind samt hvad der kommer ud, men du har en point måske er er behovet ikke stort nok. men i pleje sektoren vil det som sagt være klart en fordel med precis data samt en væsentlig forminskelse af menneskelig fejl indreportering. vil prøve at undersøge det med special afdelinger såsom intensiv samt nyremedicinske afd.(behovet er der helt klart i plejesektoren). Kunne evt være en mulighed at kontakte århus komunes udviklings afd og tage en snak med dem. 

Tilmeldt 31. Jan 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :) 

Det lyder som et spændende projekt du er igang med, at søsætte. 

jeg og min partner Repræsentere moonlu.dk 

Vi er specilister i app`s og webdesigns. 

Vi kan hjælpe dig. 

Du er velkommen til, at skrive til mig på a@moonlu.dk 

du kan også kontakte mig på 31480490

Vh. 

Alexander 

Moonlu.dk

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 17:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det Alexander det lyder godt Jeg vil arbejde vidre med at lave en demo model der kan ilustrere hvordan det fungere dog med med en begrænset funktion, da jeg ikke selv kan programmere det fuldt funktionelle produkt færdigt. så vil jeg efterfølgende tage kontakt til dig.

jeg er dog lidt forsigtig med at fortælle om et vigtigt element i ideen da jeg er bange for at den bliver taget fra anden side  hvordan sikre man sig fortrolighed/tavshedsplikt omkring sådan en ide såfremt den kan bruges til noget?

Fra Køge
Tilmeldt 28. Nov 13
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 19:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Den bedste måde at sikre sig at ingen andre tager din ide, er ved at lave en kontrakt med folk du vil dele ideen med, og som du mener kan hjælpe. Kontrakterne du kan bruge, vil du nok finde her: https://startvaekst.virk.dk/drift/vaerktoejer-til-drift/beskyttelse-af-viden

Fra Århus
Tilmeldt 13. Feb 15
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 22:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for orienteringen den vil jeg benytte mig af kunne godt bruge en partner der ved noget om app programering/udvikling såfremt der måtte sidde en og brænde for projektet og tror på iden kunne vi måske søsætte det sammen.

Fra Taastrup
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 51
Skrevet kl. 10:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Henrik

Ja, så kom der lidt mere info på....

Det første jeg vil sige er at du skal bygge en forretning, ikke en app. Det kan godt være at en app er en del af forretningen men så vidt jeg kan se i dit tilfælde er der sikkert meget mere arbejde i det bagved liggende system (kunde-, bruger-, klient-styring osv).

Dernæst gir du dig i kast med offentlig EPJ ... Heller ikke små ting og endelig har du datatilsynet på nakken pga patientdata.

SOSU'er er vist også kommunale eller private og de data du snakker om er til det offentlige... der kan også ligge en hund begravet.

Om der i sidste ende er noget at komme efter kan jeg ikke vurdere (endnu)...men det plejer at være sådan at når en erfaren fagperson har en ide så er det som regel en god ide .... men om det er "pengene værd" er svært at sige.

Jeg synes altid at det fedt at ændre manuelle data til automatiske og validerede data for det er det jeg arbejder med i indtil videre 3 produkter. Sidste er i øvrigt på vej ud til blandt andet sosu,plejehjem ect under kommunerne.

Lad høre.../Jan

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)