Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Fejl ved regenerering af miniature billeder?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 20:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg har indlæst et nyt tema, men får nu denne fejl ved regenerering af miniature billederne:

''Kan ikke skrive ʺIntet billedeʺ billede til (categories) billedemappen. Kontroller venligst mappens skriverettigheder. ''

Hvor og hvordan løser jeg dette problem?

Tilmeldt 9. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  www.ostishop.dk Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du vil have kvalificerede svar ville det lette processen hvis du angav hvilket produkt fejlen optræder i. Eller er der noget jeg har overset?

Jacob - www.ostishop.dk

Køb din osteskærer online - www.ostishop.dk

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Du har ikke overset noget. Opdagede det først nu og var netop ved at svare. Det hele foregår i Prestashop :)

Tilmeldt 9. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  www.ostishop.dk Skrevet kl. 20:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay... så vi snakker altså Indstillinger\Billeder\Regenerer miniaturebilleder. Er følgende settings sat sådan her - Vælg et billede: Alle, Slet tidligere billeder: Ja ?

Har du filbaseret adgang til selve folderen på webserveren hvor din prestashop er installeret? Måske er der gået noget galt med rettigheder på filsystemniveau.

Jeg vil også foreslå dig for et kort øjeblik at slå din backend over i engelsk og så prøve regenereringen. Måske er der mere held på google hvis du får en fejlbesked på engelsk at søge med.

Cachingindstillinger kan også drille

Køb din osteskærer online - www.ostishop.dk

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 20:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Præcis om du beskriver.

Aner ikke hvilken mappe jeg skal tjekke skriverettighederne på. Kan ikke finde en mappe med navnet '' Categories ''.

Jeg har forsøgt at slå over i engelsk og google det, men uden held.

Tilmeldt 9. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  www.ostishop.dk Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Har du forsøgt at cleare cache under Avancerede indstillinger\Ydelse - oppe i højre hjørne finder du et link "Slet cache" / "clear cache" eller sådan noget lign.

Køb din osteskærer online - www.ostishop.dk

Tilmeldt 9. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  www.ostishop.dk Skrevet kl. 20:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Iøvrigt så mener jeg at folderen hvor billederne ligger er placeret i roden af din prestashop mappe under \img\p\

Her ligger alle kategorimapperne med navne som relaterer sig til kategori Id - altså \img\p\1, \img\p\2, \img\p\4 osv osv. Under dem finder du selve produktbillederne i de forskellige størrelser i mapper der relaterer sig til produkt id. 

Så det er i den mappe en rettighed er skredet i svinget vil et forsigtigt gæt lyder på.

Køb din osteskærer online - www.ostishop.dk

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 20:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er også prøvet uden held. Aner ikke hvilke skriverettigheder jeg skal ændre på, hvis det er problemet.

Fra Aalborg SØ
Tilmeldt 6. Jan 15
Indlæg ialt: 75
Fra  Bosslife.dk Skrevet kl. 21:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan ikke umiddelbart finde mappen som indeholder ''categories''.. må kigge det igennem imorgen. Har vist set mig lidt blind på det nu. Tak for hjælpen og god weekend.

Tilmeldt 9. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  www.ostishop.dk Skrevet kl. 21:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror ikke du skal fokusere på at finde "Categories" mappen - det er bare en term som prestashop backend bruger i sine fejlmeddelelser. Mappen hvor miniaturebillederne ligger er som beskrevet lidt længere oppe : prestashopmappe\img\p\1,2,3,4,5 hvor tallet er id'en på kategorien. Det er her der kan være skredet en rettighed. Når jeg skriver kan så er det fordi det jo ikke er noget der sker af sig selv. Det skal man aktivt ændre på selv via en eller anden form for filadgang. 

Køb din osteskærer online - www.ostishop.dk

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)