Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Gode råd mht eksport til Schweiz?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 21. Apr 14
Indlæg ialt: 13
Fra  DRY & COOL Skrevet kl. 22:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg er blevet kontaktet at en schweitzer, der gerne vil sælge mine varer i Schweitz. Er der nogen, der har erfaring med eksport dertil?

Jeg er klar over, at jeg skal eksport/import registreres på virk.dk og at jeg ikke skal betale moms. Men er der andet jeg bør vide?

Er ved at undersøge told og fragt forhold

pf mange tak ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46429
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:00
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal momsmæssigt som du siger - fakturere uden moms og angive salget i rubrik C - læs evt EKSPORT 

Du skal være opmærksom på kursrisiko - evt aftale priser i DKK så er du ude over den

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hundested
Tilmeldt 20. Sep 13
Indlæg ialt: 175
Fra  Minfragt.dk Skrevet kl. 23:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette.

Der mange forhold der tæller ved eksport til Schweiz, prøv at læs lidt på eksportrådets hjemmeside og evt kontakt dem. http://um.dk/da/eksportraadet/

Få evt tilbud på din fragt inkl toldbehandling, det kan du gøre på www.minfragt.dk såfrem din opgave bliver aktuelt :-)

Mvh Carsten
Cbl@minfragt.dk

Med venlig hilsen

Carsten Bo Larsen http://wastebutler.dk

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vigtigt at du gør du har nogle salg og leveringsbetinger, så der er klarhed over hvordan reklamationer og juridiske tvister håndteres. Husk også at specificere leveringsbetingelserne i henhold til Inco terms, det er dem der er afgørende for om du eller sælger skal betale transporten og evt. told.

Med hensyn til told skal du huske på at det er varens oprindelsesland der bestemmer toldsatsen.  Men normalt sælger man Ex Works hvilket vil sige at du hverken skal betale fragten eller told. 

 

 

 

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)