Efter min overbevisning er det ikke besværligt :-) Metoden jeg beskriver er måden hvorpå du med færrest 'klik' både får registreret alle dine købsbilag som betalt og samtidigt slipper afsted med kun én postering på banken :-)
Mht. bankafstemning: Hvis du foretager registreringen som jeg beskriver bliver der netop kun bogført én postering på bankkontoen og denne stemmer overens med det der faktisk er hævet på din bankkonto :-) Så skulle det ikke give noget bøvl at afstemme banken.
Er det nødvendigt for dig at registrere hver enkelt faktura fra udtoget? Ellers kan du jo blot bogføre dem som én samlet postering. Så slipper du for at skulle afstemme hver enkelt. Det ville jeg have gjort.
Jo det kunne man jo godt gøre, men er det ikke korrekt at bogfører løbend så man er klar over hvad der skyldes, og vel også et krav til ordentlig bogføring.
Jo, det er for så vidt korrekt, men det kommer også an på omfanget, så man som jeg skriver tidligere ikke skyder gråspurve med kanoner. Jeg vil mene, at grænsen går omkring dér, hvor du ikke har en fornemmelse for dit udestående inden for f.eks. 2.000 kr. - men nu kender jeg jo ikke omfanget.
Vi arbejder hele tiden på at forbedre programmet :-). Der kommer sikkert en funktionalitet som du skriver her med tiden, men jeg kan desværre ikke love hvornår, hvis, det kommer op at køre. Jeg har dog givet dit forslag videre til vores produktudvikling.
Hvad jeg til gengæld godt kan love er at jeg vil lave en guide med en beskrivelse af hvordan man håndterer bogføringen af en samlet betaling, så den fremover ligger på vores hjemmeside :-). Det er en god idé. Jeg har en forventning om at have den på hjemmesiden indenfor en uges tid :-)
Ok nu er jeg kommet hjem og kan se de bedre på min PC.
Du har ret, det burde virke...
ja det virker og du får kun en bogføring i banken og har let ved at afstemme. Jeg kender ikke lige programmer der kan gøre samme meget nemmere, med mindre man ikke mener det er vigtigt at få hurtigt overblik over de enkelt fakturaer man har modtaget - for er det lige meget man det hele klares i kasse kladde kreditorer udestående mod betaling bank - og så skal rest i kreditorer udestående jo passe med de fakturaer man har liggende og dermed være fint overblik over hvad man løbende skylder - bare besværligere at tage frem faktura for faktura (hvis ex en leverandør skulle tage den samme faktura via PBS to gange - sværere at opdage) Det er bogføringsmæssigt OK bare at tage det direkte mod kreditorer udeståender.
Har du EN leverandør som bruger det - kunne du også lave sin egen kreditor xxxx udestående kun for den leverandør og bruge kassekladde så var han isoleret fra de som kom sjældnere
Man kan sikkert lave noget med den tager en periode - en måned - samlet - men så er der nogen der kører 28-28 fra måned til måned når de kræver i PBS i stedet for 1-31 eller andre intervaller - så det er måske ikke der det største behov ligger i Dinero lige nu synes jeg
Som sagt er jeg forholdsvis ny indenfor bogføring, men jeg tro at de behov jeg har ifølge denne tråd er relevante for mange. Det er rigtigt godt at i vil lave en vejledning den glæder jeg mig til at se.
Som bruger af Dinero er det min opfattelse, at hvis i vil have små selvstændige med, så skal så meget så muligt af den daglige bogføring klares uden at rode med kassekladen.
Det ville være interessant at vide om jer der svarer her på forummet er tilknyttet Dinero eller Amino.
Det er altid spændende at følge med i hvad Martin Thorborg går og roder med, jeg har fulgt med siden Jubii (hvor en af mine meget gode venner var kok) over Spamfighter, Amino og nu Dinero.
Det ville være interessant at vide om jer der svarer her på forummet er tilknyttet Dinero eller Amino.
ikke jeg tror de skrive VI hvis de er - eller det ses i profilen til venstre hos visse
enig i jo mere der kan køre uden kassekladde - jo lettere for nye - men også i det som jeg så mange gange har læst fra Dinero, at det hele tiden må udvikles så prioritet 1 er flest muliges behov (kunne være lettere at vælge momsfri type PMV eller slet ikke CVR eller abonnement udsendelse, betaling og meget andet set gennem måneder)
Det kunne være dit behov også- eller en API eller andre ønsker- jeg har en gang set dem offentligøre en slags pipeline - måske de kan sige hvad de arbejder med som prioritet 1