Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Faldende REACH på Facebook, trods samme strategi

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Feb 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Jeg har den seneste tid ændret strategi på Facebook mht. mine opslag. Det har virkelig givet pote og i en periode har det kørt rigtig godt med delinger, "synes godt om" og reach - men på trods af ingen ændring i strategi, så er Reach drastisk faldende (men "synes godt om" er stadig stigende) - og det forstår jeg simpelthen ikke? Er det Facebook der "straffer" i organisk reach pga. jeg har lavet populære opslag i længere tid?

MVH.

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 20:18
Hvor mange stjerner giver du? :

SofieDreyer:

Hej!

Jeg har den seneste tid ændret strategi på Facebook mht. mine opslag. Det har virkelig givet pote og i en periode har det kørt rigtig godt med delinger, "synes godt om" og reach - men på trods af ingen ændring i strategi, så er Reach drastisk faldende (men "synes godt om" er stadig stigende) - og det forstår jeg simpelthen ikke? Er det Facebook der "straffer" i organisk reach pga. jeg har lavet populære opslag i længere tid?

MVH.

Hej SofieDreyer

Jeg går ud fra du snakker om den organiske distribuering? Der kan være rigtig mange gode bud på hvorfor du oplever en forskel. Faktum er at Facebook løbende ændrer i deres algoritmer ligesom f.eks. Google gør, og det er umuligt at vide konsekvensen - ligesom heller ingen kender faktorerne præcist.

Det virker til du selv er opmærksom på det, og løbende tester af hvad der virker for dig - hvilket måske er det bedste råd.

Vi kommer nok ikke udenom at Facebook ér et paid medie. Derfor synes jeg, at du bør overveje at få sat nogle gode kampagner op. På den måde har du måske bedre muligheder for at splitteste og analysere resultater løbende.

Tilmeldt 9. Feb 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar.

Ja, det er organisk rækkevidde jeg mener :) 

Er der er et sted, hvor jeg kan finde guidelines til gode kampagner osv.? Jeg er ret så meget et grønskolling på det punkt her.

Mvh. 

Tilmeldt 9. Feb 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 20:32
Hvor mange stjerner giver du? :

en*

Fra Esbjerg
Tilmeldt 1. Feb 10
Indlæg ialt: 155
Skrevet kl. 21:05
Hvor mange stjerner giver du? :

SofieDreyer:

Tak for svar.

Ja, det er organisk rækkevidde jeg mener :) 

Er der er et sted, hvor jeg kan finde guidelines til gode kampagner osv.? Jeg er ret så meget et grønskolling på det punkt her.

Mvh. 

Det er et rigtig stort område og det afhænger meget af dine mål med kampagnerne. Jon Loomer er skarp og må anses for at være en af de absolut bedste på området. 
Du er også meget velkommen til at skrive til mig, hvis du støder på noget hen af vejen :)

Når du skal lave dine kampagner vil jeg anbefale at du først definerer dine mål, og herefter bygger dine kampagner ud fra dette. Så kan du altid løbende måle, analyserer og justere ind. 
Ud over det vil jeg anbefale, at du lærer at bruge power editor til at bygge dine kampagner med. Sidst synes jeg, at du skal læse mere omkring custom audience og lookalike audience - det er virkelig effektivt, hvis du gør det 'rigtigt'

God fornøjelse.

Tilmeldt 9. Feb 15
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 21:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay, mange tak! Stor hjælp og allerede fan af den kære Jon :)

Mvh.

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)