Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Start af webshop under 18 år? Og importregistrering?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 3. Jan 15
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 16:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer! 

Jeg sidder i den situation at jeg er ved at have lavet min webshop færdig og skal til at bestille flere produkter hjem. Dertil har jeg et generelle spørgsmål: Hvordan får jeg registreret mit firma i min fars navn, når jeg er 14 år? Og hvordan er reglerne mht. importregistrering?

Mvh

Aksel

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

din far kan enten lave personlig virksomhed - men han må ikke gi dig løn i den før du er 15 - eller stifte selskab og ansatte dig helt normalt. Det har dog en del konsekvenser for din far. Det er gennemgået her et stykke ned i dette - under LØSNINGER I DETTE LINK

Din fars virksomhed eller selskab skal så importregistrere sig +  arbejdsgiver registreres

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 15
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Altså det skal jo være mit eget firma, bare skrevet i hans navn, er det det du mener? :)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:58
Hvor mange stjerner giver du? :

læs linket - det kan IKKE være dit eget før du er mindst 15 og tilmed har fået dispensation fra statsamtet. Det skal være en 18 årig. Du kan i linket se løsningen hvor far stifter IVS f.eks. og sælger det til dig og så kan du eje det med din far som direktør. Det er dog ikke en gratis løsning - dels koster IVS lidt at drive (stifte - 2 stk lovpligtige arbejdsskade til den far og dig selv + evt erhvervskonto i bank + mulig behov for hjælp ved regnskab) Du skal nok lige tale med din far og vise ham linket - han sku gerne forstå det, ellers skal han ikke rode sig ud i det

Personlig virksomhed i din fars navn vil være hans og kun hans

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 15
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 22:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Aah, fantastisk, tusind tak for hjælpen! 


MVH

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)