Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Jeg har en rigtig god ide, men ingen penge, og er bange for at fortælle om den. Skal man tage patent på idéen først, hvis man kan?

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Mig og min kammerat har fået en rigtigt god ide, men vi har ingen penge til den.

Kan man tag patent på en ide, og derefter udvikle ide ud i virkelighed.

Vi har brug for en  invester og en som kan give os råd, hvordan vi skal udvikle ide.

Men kan man stole på firma til at hjælpe en med at udvikle produkten, hvis man ikke har noget patent?

Vi tror at produkten, kan markdesføres i hele verden,  der vil være stor salg i det, det derfor vi så forsigtig.

hvor skal vi starte hen ? 

Med venlig hilsen Khalil og Toni 

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Hvis jeg var jer så ville jeg starte med at tage fat i jeres lokale Væksthus og spørge dem - de vil kunne hjælpe jer med processen omkring patent mm. Men....

At få et patent er ikke nogen simpel øvelse og det kræver nok også noget kapital, dertil kommer at i så, når i måske har brugt halvdelen af jeres kapital på at få et patent, så pludselig opdager at der er en stor virksomhed i Kina der bryder jeres patent, hvad gør i så ? Går i retten i Kina ? har i penge og ressourcer til det ? så måske er arbejdet med at tage patent spildt - men igen, tal med nogle der kan rådgive jer her, f.eks det lokale væksthus, her er i sikker på at de ikke bare anbefaler jeg at få udtaget et patent fordi at de kan tjene på at hjælpe jer gennem processen.

mht en eventuel investor er i nødt til at stole på de potentielle investorer i taler med. Mange af disse potentielle investorer for mange henvendelser om mange ideer, de sidder ikke og venter på i kommer for så at stjæle jeres idé - og helt ærligt, selvom i beskriver ideen for dem så har de jo ikke jeres viden om området så allerede der vil de jo være bagud på point. 

I kan selvfølgelig bede dem om at skrive under på en NDA (non-disclosure aggrement) først, men hos mig ville det være nok til at jeg slet ikke ville tage snakken med jer.

//Morten

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Nej man kan ikke tage patent på en ide men på en teknisk udførelse af den som har opfinderhøjde og i øvrigt er  patent MEGET dyrt at få på noget sådan

I kan få underskrevet en fortrolighedserklæring som jeg har gennemgået her i DETTE LINK FORTROLIGHED.  I skal dog være klare over, at det er nødvendigt, at I åbner op for godteposen og fortæller ganske meget om tankerne, inden nogen skriver under på en sådan NDA erklæring, men det er beskrevet i linket

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12656
Skrevet kl. 13:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Tilmeldt 8. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 19:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for de gode råd. 

de var alle sammen noget vi helt sikkert kunne bruge.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 22:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

khalil yaz:
Kan man tag patent på en ide, og derefter udvikle ide ud i virkelighed.

Det kan man for det første ikke, og for det andet, selv hvis man kunne var det en dum ide.

khalil yaz:
Vi har brug for en  invester og en som kan give os råd, hvordan vi skal udvikle ide.

En investor kommer med penge, ikke rådgivning.

khalil yaz:
Men kan man stole på firma til at hjælpe en med at udvikle produkten, hvis man ikke har noget patent?

Som udgangspunkt ja, det du skal indse er at din ide når det kommer til stykket ikke er noget værd. Det der giver din ide værdi er det arbejde du lægger i den. Der er selvfølgelig undtagelser, men de er meget få.

khalil yaz:

hvor skal vi starte hen ? 

Jeg ville starte med at fortælle om ideen overordnet på Amino, det vil resultere i en af følgende ting:

1: Nogen fortæller jer at det allerede er lavet, og henviser jer til et website.

2: Nogen fortæller jer at det er en dum ide.

3: Nogen fortæller jer hvordan i kommer videre med projektet.

Og ja ... hvis du har regnet kuren på kræft ud, eller en ny formel på raket-brændstof så lad være med at skrive formlen. Men som udgangspunkt skal du ikke være bange for at folk stjæler din ide ... de fleste herinde har så mange ideer selv at de aldrig har en chance for at få ført bare en brøkdel af dem ud i livet :)

Tilmeldt 8. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit svar Mikkel Mikjær Christensen , det var alle sammen noget vi kan bruge til noget.

Fra Brovst
Tilmeldt 20. Jan 09
Indlæg ialt: 425
Skrevet kl. 11:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel har ret. Del del del - jo mere jo bedre. Ellers kan ingen hjælpe jer.

Tilmeldt 8. Feb 15
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvor skal jeg dele det hen, skal jeg lave en ny debat indlæg hvor jeg beskriver lidt af ide eller ?? 

Tilmeldt 11. Nov 11
Indlæg ialt: 310
Skrevet kl. 12:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Khalil Yaz hvis ikke du stoler på nogle og ikke tør fortælle din ide. Så forbliver det ved en ide.

Du skal netop ud og dele din ide til alt og alle.

Hvis den lige til at kopirer. Så er din ide måske ikke så specielt som du tror.

Så som mange har sagt Del Del Del

Side 1 ud af 2 (17 indlæg)