Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Domæne og webhotel hos forskellige udbydere?

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 14. Apr 12
Indlæg ialt: 273
Fra  Duet IT Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Sandt Lucas, men den kloge narrer som bekendt den mindre kloge. Jeg ved som I nok kan se ikke det store om emnet, så havde nok ikke stilt spørgsmålstegn hvis der var blevet opkrævet et gebyr for flytning. 

Som nævnt er det dog heldigvis gratis hos min udbyder, så løsningen bliver nok at jeg køber domænerne et andet sted og får dem flyttet til min udbyder. Der er alligevel næsten 100 kroner at spare pr. domæne

Fra København
Tilmeldt 7. Nov 06
Indlæg ialt: 251
Fra  Netsite A/S - Domæne & Webhotel Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Nej nej, så misforstod du mig. Der er din NYE udbyder du flytter HENTIL, der kan finde på at opkræve gebyret. Man kan vel kalde det et velkomst gebyr. 

Ofte kræver flytninger en ekstra hånd, da domænerne allerede kan være aktive er i brug til bl.a. hjemmeside og e-mail og skal have lavet et kordineret skifte. Men hvis man ellers har tjek på det, burde det også være muligt selv at foretage en redelegering via DK Hostmaster, hvilket ikke koster noget.

Jannik Hansen:

Afsenderen, opkræver aldrig flytte gebyr :-)

Man skal aldrig sige aldrig, desværre. Se f.eks. denne groteske sag med Netnames. Den er dog absolut undtagelsen.

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 11:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Du bør altid kunne flytte gratis ved at logge ind hos DK-Hostmaster og redelegere domænet.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Christian Reupke:
Ofte kræver flytninger en ekstra hånd, da domænerne allerede kan være aktive er i brug til bl.a. hjemmeside og e-mail og skal have lavet et kordineret skifte. Men hvis man ellers har tjek på det, burde det også være muligt selv at foretage en redelegering via DK Hostmaster, hvilket ikke koster noget.

Sandt Christian. Men i det tilfælde er det jo nærmere en konsulent ydelse, man vil tilkøbe for at få det til at gå gnidningsfrit. Siger jo heller ikke at man kan flytte 100 medarbejds mail til en discount udbyder, og bede dem om at sætte deres medarbejds arbejdsmail op i Outlook over Teamviewer ;-) Lyder jo som om trådstarter, bare er en lille erhversdrivende, der måske vil have lidt domæner til webshop idéer eller blog etc. Og derfor var mit svar ikke mere uddybende :-) 

Christian Reupke:
Man skal aldrig sige aldrig, desværre. Se f.eks. denne groteske sag med Netnames. Den er dog absolut undtagelsen.

Sorry! Efter jeg er flyttet til UK, så misser jeg et par danske nyheder indimellem. Men denne er dog helt hen i vejret. Og drejer sig desuden om 156 domæner, hvilket må siges at være en pæn del :-) Men ja - dette er noget jeg aldrig i mit liv har hørt om før - så det må kaldes et særtilfælde 

:-)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kristoffer - Serverfruit:

Du bør altid kunne flytte gratis ved at logge ind hos DK-Hostmaster og redelegere domænet.

Sandt. Dog kan mange webhotels udbydere godt kræve ekstra betaling, ved flere domæner, eller evt domæne oprettelse. (Selvom det ikke giver udbyderen eksterne gebyr). 

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Lucas - Hosting4Real:

Vil sige det er meget skummelt hvis man som ny udbyder opkræver penge for at indtage et DK-domæne, hvis kunden kan tilføje domænet som 'tillægsdomæne'/'addon domæne' på sit webhotel, så vil udbyderen da forhåbentligt ikke opkræve noget gebyr, da de allerede betaler for DNS så (Ikke fordi DNS koster alverden anyway, hvis du ikke har et AnyCAST netværk).

Så det burde altid være gratis med redelegering af DK domæner, hvis ikke din udbyder er lidt skummel.

Burde - måske ja. 
Men mange webhoteller jeg har set, er jo kun til et begrænset antal domæner. Dette ser jo typisk for de udbydere, der vil tilbyde ubegrænset i alt, fx trafik, plads etc.

Derved er der relativt mange der stadig har et domæne-oprettelse/flytningsgebyr på omkring 50-100 kr 

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 12:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jannik Hansen:

Kristoffer - Serverfruit:

Du bør altid kunne flytte gratis ved at logge ind hos DK-Hostmaster og redelegere domænet.

Sandt. Dog kan mange webhotels udbydere godt kræve ekstra betaling, ved flere domæner, eller evt domæne oprettelse. (Selvom det ikke giver udbyderen eksterne gebyr). 

Korrekt, ja. Hvilket jeg ikke er enig i man burde gøre, men sådan ser man jo så forskelligt på det.

In any case så bør man kunne flytte det gratis så længe der er flere domæner tilbage på sit webhotel.

Side 2 ud af 2 (17 indlæg)