Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mad på kundebesøg.

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)
Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 14:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Jeg har trukket forplejning under kundebesog fra firmakortet, og jeg er nu i tvivl om hvilken konto det skal lægges på.

Jeg bruger Dinero med standard-kontoplanen..

Hvad vil i bogføre det under..

..fremover vil jeg nok trække det på privat-kortet..

 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er helt legitimt. Findes der en konto, fortæring? Ellers opretter du den bare som driftsudgift. Kunne også være under Rejse og ophold.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis det er egentlig rejse eller du er borte hele dagen, så vil det være OK at du betaler din fortæring ude - dog er der kun kvartmoms fradrag hvis du spiser ude (restaurant - pizzaria eller lign) for personale under en rejse - så du skal finde en konto med kvartmoms - konto 4140 kan bruges - Er det i egne lokaler er der fuldt momsfradrag

vh john hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 09:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja jeg er borte hele dagen, men er hjemme igen om aftenen.

Kan jeg så stadig trække kvart moms fra? Det er kun til mig selv, og svarer vel egentlig til at jeg har en madpakke med (som jeg bare ikke gider).

Er det så stadig berettiget en form for fradrag?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:04
Hvor mange stjerner giver du? :

tør jeg ikke sige. Reglen er: Bespisning restaurant personale - kvart moms - Bespisning i virksomhedens lokaler 0 moms fradrag - og du er jo så ingen af stederne.

For ejer skal der nok være nogen der vil diskutere om daglig madpakke skal trækkes fra. Andre må byde ind mere præcist

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Optimise-IT:

Kan jeg så stadig trække kvart moms fra? Det er kun til mig selv, og svarer vel egentlig til at jeg har en madpakke med (som jeg bare ikke gider).

Det ændrer jo sagen en del. Umiddelbart læste jeg nemlig dit første indlæg som om der var tale om repræsentation.

 

Bespisning af dig selv og kun dig selv er en privat udgift, den kan ikke trækkes fra som udgift hverken moms eller skattemæssigt. Det er først når du ikke kommer hjem samme dag og er nød til at overnatte andetsteds, der kan opnås diætfradrag. (OBS; kantineordning i egne lokaler er en undtagelse hertil)

Repræsentation, er når du bespiser dine kunder/forretningsforbindelser på din regning, at der kan opnås fradrag. (fradragsreglerne i tidligere indlæg er beskrevet)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Jesper_nl:
Bespisning af dig selv og kun dig selv er en privat udgift, den kan ikke trækkes fra som udgift hverken moms eller skattemæssigt. Det er først når du ikke kommer hjem samme dag og er nød til at overnatte andetsteds, der kan opnås diætfradrag. (OBS; kantineordning i egne lokaler er en undtagelse hertil)
Det har også som udgangspunkt altid være mit standard og derfor skrev jeg netop, at det nok var mange der ville se det sådan

Sjovt nok har præcis samme været oppe i en facebook gruppe hvor Bent Zimmermann - som er reg. revisor og skatterådgiver og generelt vel-bevandret - slog på at han mente, at f.eks en murer kunne fratrække sin frokost så længe det ikke var på samme arbejdsplads hver dag. Jeg var også forundret, men det var Bents svar

Gad vide om en Whiskey kigger med og vil byde på om en IT mand kan trække frokost fra når han er borte under dagen og ikke under rejse 24 timer - det var rart at vide om det er den hårde linje- NEJ til fradrag. Er det NEJ eller er det bespisning af personale med 0 moms (eller hvis restaurant kvartmoms)

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 6. Feb 15
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 10:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er ganske sikker på at det er "Nej til fradrag" (hvilket jo er rimeligt), så mit originale spørgsmål er stadig hvilken konto jeg skal lægge det på.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 10:30
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du er det - så ville jeg da slet ikke tage det ind i regnskabet - men ellers er det så privat hævning under ejenkapitalen i status

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 10:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Optimise-IT:

Jeg er ganske sikker på at det er "Nej til fradrag" (hvilket jo er rimeligt), så mit originale spørgsmål er stadig hvilken konto jeg skal lægge det på.

Hvis det er Nej til fradrag skal det bogføres (under forudsætning af enkeltmandsvirksomhed) under egenkapitalen, samme sted som du bogfører din løn. Typisk hedder den i de fleste bogføringsprogrammer et eller andet med "hævninger"

Side 1 ud af 3 (27 indlæg)