Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Regning fra privat til virksomheden

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  BoligRedningen Skrevet kl. 22:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Alle. Jeg har starter en lille enkeltmandsvirksomhed hvor jeg nogle enkelte gange kan have brug for hjælp fra en anden person.
Mit spørgsmål er: Må en privatperson efter at have hjulpet mig, sende en regning til mig uden moms?

Vedkommende skal så selvfølgelig selv indberette indtægten som B indkomst.

Hvis det er muligt, hvordan registrere/bogføre jeg så min betaling til den person?

Håber at nogle kan give et svar på det :-)

Venligst Kent

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:15
Hvor mange stjerner giver du? :

BoligRedningen:

1

Må en privatperson efter at have hjulpet mig, sende en regning til mig uden moms?

2
Vedkommende skal så selvfølgelig selv indberette indtægten som B indkomst.

3
Hvis det er muligt, hvordan registrere/bogføre jeg så min betaling til den person?

1    ja da

2    nej du har pligt til at indberette en CPR privat person der yder noget for dig som bidragspligtig B indkomst-  men det er let som vist her http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html    og her hvis du se hvorfor det er din pligt http://johnhannover.blogspot.dk/2014/02/indberetningspligt-skat.html 

3

du bogfører det som f.eks. fremmed arbejde eller på konto for honorar som udgift   alt uden moms som det jo er fra en privat

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  BoligRedningen Skrevet kl. 22:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Tak for dit svar. Hvad skulle vi gøre uden dig:-)
Vil det sige at privat personen ikke skal indberette noget selv?

Var det ikke sådan før at privat personen selv skulle indberette B-skatten?

Så skal jeg bare betale ham den løn han skal have, og gøre som du siger og alt er i den skønneste orden...:-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

BoligRedningen:
Var det ikke sådan før at privat personen selv skulle indberette B-skatten?
for 3-4 år siden jo - men nu er honorar - freelance og den type alt sammen noget der kræver at en virksomhed med CVR der udbetaler til en CPR person skal indberette. Du så hvordan, super let (du skal lige har kryds i arbejdsgiver i ændringsblanketten som indlogget på virk.dk hvis du ikke har det-  gratis). Så betaler du bare hele lønnen/honoraret og skat kræver så am bidrag og skat som b indkomst fra modtageren

Rubrik 12 på selvangivelsen er låst og der står så, at hvis man har modtaget honorar som ikke er angivet skal man omg kontakte sin arbejdsgiver. 

Det modtager kan gøre er at opgive det i forskud, så skatten betales løbende  og det modtager SKAL gøre, er lige at checke, at de beløb der står på vedkommendes selvangivelse i rubrik 12 svarer til de honorar der skal være modtaget i året.

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 22. Jan 15
Indlæg ialt: 55
Fra  BoligRedningen Skrevet kl. 22:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John. Sidder lige igen og læser din gode vejledning igennem til skat når man skal indberette løn til cpr.
Det felt hvor der står "indberetningsident" hvor der i din vedledning står noget ulæseligt..
Hvad skal jeg skrive der?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

det udfylder skat selv - klik på billederne - så kommer de op i stort og det er bare ved de røde pile du skal udfylde - det indbereetningsindent - er nummer fra skat som indentificerer din anmeldelse bare

vh John Hannover 

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)