Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger viden omkring Streaming

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Feb 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 19:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino'er

Jeg har i længere tid fuldt med i hvad der rør sig på siden, og læste mange interessante spørgsmål og mindst lige så mange gode svar !

men nu har jeg altså brug for nogle gode svar !

Findes der er et videokamera, som man kan optage med i 1080p/720p som kan sende det der optages direkte over nettet og op på en server hvor billedet så kan streames fra ?

Forestil dig at der står et kamera i et auditorium og du så kan sende det op via nettet til en hjemmeside hvor studerende logge ind og så være med til undervisningen selvom de er forhindret i fysisk at være til stedet? 

Og er der nogen der ved hvad det kræver af server hvis man eksempelvis havde 5-6 feeds kørende på en gang samt 4000 streamers ?? :)

Mvh
Lisberg 

Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 265
Skrevet kl. 19:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent teknisk vil jeg efterhånden tro at alle kamera i dag kan live streames (Ja, din smartphone kan endda anvendes). Det store spørgsmål er nok mere, om hvor mange der skal se det på samme tid. Hvis du streamer fra din egen internetforbindelse og der er mange som skal kigge på, kan det hurtigt blive træls for seeren hvis den skal loade meget. 

Der findes et hav af muligheder at kunne det du søger efter, prøv evt. at se på f.eks. liveu.tv samt twitch.tv

Ellers gå på google eller youtube og søg efter "how to livestream" og der kommer derigennem en masse andre muligheder. Husk evt. at se efter userratings hvad folk finder mest brugbart, da der garanteret også findes en masse bras derude på det store interweb ;)

Tilmeldt 5. Feb 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias

Tak for svaret, men tror lidt du har misforstået hvad jeg søger efter (: kender til divs streaming tjenester som er lavet til privat personer der kan streame dem selv via et webcam ellers deslige

Det jeg søger er mere et "rigtig" videokamera som kan stå stationært et sted og via nettet sende direkte ud på en hjemmeside som jeg så ville have liggende på en server (:

Angående net forbindelsen sidder jeg på erhvervsfiber så det skulle ikke blive et umiddelbart problem (:

Tilmeldt 11. May 09
Indlæg ialt: 199
Fra  Public Static Amino Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal kigge på Adobes streaming server setup. Open source alternativet er Red5. Man kan også benytte fx uStream eller HangOuts on Air.

Båndbredde? Hvis det er HD i den kvalitet du snakker om, er det simpel matematik. 5 streams x 1GB/timen x 5000 forbindelse = 5000GB/timen.

Jeg abonnerer ikke på tråde, da jeg ikke gider tæppebombes med reklame-mails uden andet indhold. Send PM hvis du mangler opfølgning.

Tilmeldt 5. Feb 15
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 18:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peter

Tak for svaret, det var bestemt brugbart - ligger du måske inde med noget viden om hvilken type videokamera der kan bruges til et sådan projekt ? altså et kamera der kan optage i 720p/1080p som kan stå monteret stationært og være forbundet til nettet via ethernet, firewire, I.link eller andet ? :)

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)