Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring af webshop på Facebook - nytter det noget i 2015?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Allerførst: Jeg aner ikke en dyt om Facebook!

Dernæst: Jeg er blevet pålagt (endnu en) opgave(n) at optimere vores Facebook-profil, da vi kan se at temmelig mange abonnenter på vore nyhedsbreve faktisk klikker på linket til vores Facebook-profil. Det har altså en vis interesse.

Da jeg ikke selv har en Facebookprofil, kan jeg vel ikke engang se vores egen(?), så det må jeg nødtvunget se at få rådet bod på, men så vidt jeg ved, opdaterer den nuværende redaktør med en blanding af aktuelle musikbegivenheder i Københavnsområdet og bringer diverse produktnyheder. Det kan jeg vel ikke bidrage væsentligt til?

Min største betænkelighed ved Fjæset er, at jeg mener at have læst, at kun ca. 4% af de opdateringer man lægger på overhovedet bliver pushed ud til vore followers (vistnok ca. 1000). Hvis det er rigtigt, så er det jo ikke umagen værd. Eller ...?

https://da-dk.facebook.com/danacord.vognmagergade

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Det første jeg lagde mærke til er at i er oprettet som Person, og ikke har oprettet en side istedet til Danacord. 

Jeg ville forslå at oprette en side til jeres virksomhed, og så henover det næste månedstid linke fra den gamle profil til selve siden. Da i lige nu har privat indstillinger sat så "kun venner" kan se det i smider op.

Ved at have en side til Danacord fremfor en "person", kan i køre reklamer der popper op på folks private Facebook som bor i nærheden.

Men rent teknisk for at blive set kan det forklares let.

Danacord lægger en ny status ud "super billigt snask lige nu!"

Person 1 smider et like/deler/kommenterer.

Det eller den like/deling/kommentar Person 1 smed bliver nu set på Person 1s tidslinje, hvilket gør at vennerne kan se dette.

Facebook er klart en god ting at tage i brug, især fordi i er over de 1000 følgere, dog er det som venner nu da i er oprettet som person.

Op-siden er ved at have en privat profil at ALLE opdateringer bliver smidt ud på din tidslinje og bliver set af alle venner(Der er online, inden alle deres andre venner spammer løs.) Den anden side er så at i højest kan have 5.000 venner tilføjet, herefter skal i åbne op for at folk kan følge jer.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Et foreløbigt tak for et godt og brugbart svar. Lige nu har jeg servernedbrud og derfor ikke tid til at fordybe mig, men senere i dag, eller i morgen, vil jeg straks ætte vand over til den grundlæggende ændring du foreslår.

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis du har brug for hjælp til noget, kan du sende en mail til mig på reinhardt@blazeweb.dk - så skal jeg nok hjælpe med det jeg kan.

Det kan godt virke forvirrende hvis man ikke er på Facebook selv.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Reinhardt93:
... og så hen over det næste månedstid linke fra den gamle profil til selve siden.
Kan du præcisere det en anelse? Jeg har login til den nuværende side og nu opretter jeg en ny som firma, men hvad er det jeg skal linke fra og til og hvordan gør man det?

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 10:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Her opretter du din side. https://www.facebook.com/pages/create/?ref_type=bookmark

Når du laver en status opdatering fra den gamle, lad os sige du skriver noget i retningen af..

"Så er vi officielt rykket over til vores nye side, smid et like på X"

Ved X, skriver du @Danacord, eller hvad du har kaldt siden, herefter vil folk kunne trykke direkte fra statussen ind til den nye side.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Aha, men det vil den nuværende redaktør jo kunne se? Efter at have fået de hårrejsende informationer fra dig om den nuværende profil, er planen at køre en måneds tid med omdirigeringen og så lukke den gamle profil og han vil IKKE blive taget med på råd!

Hvordan gør jeg det i dølgsmål?

Tilmeldt 27. Jan 14
Indlæg ialt: 23
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Redaktøren vil kunne se alt hvad du laver, da du poster opslag fra den nuværende profil - hvor du henviser folk til den nye side, hvis ham/hun ikke må se hvad der foregår - vil de gå langsomt med at få nye følgere, da du ikke kan gå ud til de nuværende uden at det bliver set af alle der bruger profilen.

1-2 gange om ugen ville jeg lave et opslag på jeres nuværende side, hvor i linker og fortæller om noget der er sket hos jer, og herefter linker til den nye side i opslaget. 


Som første opslag skal i oplyse "vennerne" på profilen om at i er rykket, så de går hen og bliver følgere af jeres virksomhed.

Jeg har kun 1 regel for Facebook opslag. Intet SPAM.

Det værste jeg finder er sider man følger, som smider 3+ opslag ud om dagen med ligegyldig informationer.

Når i så sender jeres nyhedsbrev, eller henviser folk til jeres Facebook, vil de kunne se alle opslag fra den nye sider - da det er tilgængeligt for alle at se. Hvor før, kunne kun jeres venner se hvad der skete hos jer.

___

I bør tage fat i jeres Webmaster da i får en database fejl på jeres hjemmeside

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Reinhardt93:
Redaktøren vil kunne se alt hvad du laver, da du poster opslag fra den nuværende profil
Ok, i yderste fald kan og vil jeg ændre adgangskoder for den nuværende profil. Det KAN jeg gøre, da jeg har adgang.
Reinhardt93:
I bør tage fat i jeres Webmaster da i får en database fejl på jeres hjemmeside
Tak, det ved jeg kun alt for godt. Jeg arbejder på højtryk for en løsning.

Unoeuro tog røven på mig og opgraderede deres servere til PhP 5.6 uden at give mig besked.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige konstateret at vi har 1-306 venner på den nuværende profil (som ifølge din analyse er en personlig profil).

Kan jeg, hvis logget ind, skrive en personlig meddelelse til disse 1.306 om den forestående ændring?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)