Allerførst: Jeg aner ikke en dyt om Facebook! Dernæst: Jeg er blevet pålagt (endnu en) opgave(n) at optimere vores Facebook-profil, da vi kan se at temmelig mange abonnenter på vore nyhedsbreve faktisk klikker på linket til vores Facebook-profil. Det har altså en vis interesse. Da jeg ikke selv har en Facebookprofil, kan jeg vel ikke engang se vores egen(?), så det må jeg nødtvunget se at få rådet bod på, men så vidt jeg ved, opdaterer den nuværende redaktør med en blanding af aktuelle musikbegivenheder i Københavnsområdet og bringer diverse produktnyheder. Det kan jeg vel ikke bidrage væsentligt til? Min største betænkelighed ved Fjæset er, at jeg mener at have læst, at kun ca. 4% af de opdateringer man lægger på overhovedet bliver pushed ud til vore followers (vistnok ca. 1000). Hvis det er rigtigt, så er det jo ikke umagen værd. Eller ...? |
Det første jeg lagde mærke til er at i er oprettet som Person, og ikke har oprettet en side istedet til Danacord.
Jeg ville forslå at oprette en side til jeres virksomhed, og så henover det næste månedstid linke fra den gamle profil til selve siden. Da i lige nu har privat indstillinger sat så "kun venner" kan se det i smider op.
Ved at have en side til Danacord fremfor en "person", kan i køre reklamer der popper op på folks private Facebook som bor i nærheden.
Men rent teknisk for at blive set kan det forklares let.
Danacord lægger en ny status ud "super billigt snask lige nu!"
Person 1 smider et like/deler/kommenterer.
Det eller den like/deling/kommentar Person 1 smed bliver nu set på Person 1s tidslinje, hvilket gør at vennerne kan se dette.
Facebook er klart en god ting at tage i brug, især fordi i er over de 1000 følgere, dog er det som venner nu da i er oprettet som person.
Op-siden er ved at have en privat profil at ALLE opdateringer bliver smidt ud på din tidslinje og bliver set af alle venner(Der er online, inden alle deres andre venner spammer løs.) Den anden side er så at i højest kan have 5.000 venner tilføjet, herefter skal i åbne op for at folk kan følge jer.