Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

tilbagehold af løn fra arbejdsgiver

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hej alle sammen, jeg har et spørgsmål. sagen kort. min arbejdsgiver tilbageholder min løn da jeg havde firmabil med hjemme for et par uger siden og der var indbrud i den i løbet af natten, han påstår at jeg selv har gjort det hvilket er langt ude i hampen, jeg er ikke medlem af en fagforening. hvad kan jeg gøre i sådan en sag for er ret rådvild og på røven økonomisk.mvh

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 14:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan sige op ... sådan en idiot skal man ikke arbejde for.

Dernæst kan du jo så tilbageholde bilen til du får din løn ...

Eller hyre en avokat (eller melde dig i fagforening). Han må ikke tilbageholde din løn, om du så havde smadret hele firmaet og skudt dronningen må han ikke tilbage holde din løn, og det at han gør det viser at han ikke aner hvad han laver.

Dernæst, at han beskylder dig for at stjæle viser at han er en usympatisk fyr der ikke stoler på sine medarbejdere - den slags kan man ikke arbejde med.

Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

hej mikkel, jeg har sagt op, gjorde jeg samme dag da han beskyldte mig for det lort. jeg har lige talt med politiet før som også siger at det er ulovligt det han har gang i.

Fra Roskilde
Tilmeldt 27. Jan 15
Indlæg ialt: 54
Fra  EPDesign.dk Skrevet kl. 14:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Han lyder godt nok som et fjols.

Er helt enig med Mikkel, få tilmeldt dig en fagforening eller hyr en advokat.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 14:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

1) Prøv at finde en advokat der vil tage sagen. (Dette betyder nok, at du ikke længere arbejder der). 

2) Tag en samtale med ham - lægge kortene på bordet - og sige "Ærligt, jeg har ikke gjort det - Politianmeld det, hvis du mener jeg har begået en kriminalitet". 

Jeg kan ikke se at han på nogen måde skal have ret til at tilbageholde løn - og det er ikke ham der er dommer over om et indbrud er begået af dig eller 3. part. 

Det skal ordensmagten ind over. ( Efter mit syn )

Fra Århus
Tilmeldt 23. Jun 14
Indlæg ialt: 168
Fra  Paragraf Advokaterne Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Prøv først at kontakte en fagforening og hør om de vil tage sagen for dig, hvis du melder dig ind. Det vil formentlig være det billigste. Vil de ikke det, skal du have en advokat på.

Tilbageholdelse af løn er noget af det dummeste en arbejdsgiver kan gøre. Der er stort set ingenting, der kan berettige til at tilbageholde løn.

Advokatfirmaet Paragrafadvokaterne

Advokatbistand - Selskabsret - Ophavsret - Lejeret - Erstatningssager - Inkasso

Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:03
Hvor mange stjerner giver du? :

nu er der blevet sat i værk at fagforening har rådet mig til at lave civilt søgsmål og dette sker imorgen senest hvis kronerne ikke falder. god aften og tak for svar alle sammen

Fra London
Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 22:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op en arbejdsgiver. Jeg har godt nok ikke hørt noget lignende.

Din arbejdsgiver må på intet punkt tilbageholde din løn. Som sagt, selv havde du skudt dronningen måtte han ikke engang tænke over det. 

Det eneste jeg kan anbefale, er at du selvfølgelig siger op (har du heldigvis gjordt, hold da op en leder). Dernæst ville jeg skynde mig at melde mig ind i en fagforening eller hyr en advokat. Og for sjov skyld, så "tilbagehold" da endelig firmabilen.

Håber du finder ud af det!

// Christian O'dwyer
christianodwyer.dk
christian@christianodwyer.dk 

Managing Director af TimothyMedia Ltd. & Salerific Ltd
Få udviklet din næste webshop billigt hos TimothyMedia.com

Tilmeldt 15. Apr 14
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 22:31
Hvor mange stjerner giver du? :

hej christian, jeg har snakket med en af de øverste chefer i det firma og han tager sagen op med ham min arbejdsgiver imorgen. sker der ikke noget der så kender jeg et godt advokat firma som tager sagen op, selvfølgelig på deres regning da de jo klart taber sagen. god aften. vh

Fra London
Tilmeldt 1. Feb 15
Indlæg ialt: 164
Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Helt sikkert. Held og lykke!

// Christian O'dwyer
christianodwyer.dk
christian@christianodwyer.dk 

Managing Director af TimothyMedia Ltd. & Salerific Ltd
Få udviklet din næste webshop billigt hos TimothyMedia.com

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)