Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdtilmelding i Wordpress

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 2. Jan 15
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 09:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Amino'er

Jeg står med en hjemmeside som er lavet i WordPress, hvor vi udbyder forskellige uddannelser og kurser. Vi har tænkt en del på om vi kan gøre det nemmere for vores kunder at lægge en bestilling eller tilmelde sig et hold eller kursus. På nuværende tidspunkt har vi en tilmeldingsformular som skal udfyldes, men ønsker at migrere over i et event-/holdstyringsmodul.

Vi har begrænset erfaring med den slags i WordPress, så derfor ville jeg høre her i debatten om der er nogen der har gode erfaringer som de gerne vil dele.

Vi har udarbejdet følgende specifikation for hvad et modul skal kunne og den tilføjer jeg lige herunder:

Tilgængelighed

User Interface (UI) skal være overskueligt og tilgængeligt for brugeren

Der skal være tilknyttet formularer til tilmeldingen, formularer skal være nemt at sætte op

Betaling

Der skal være mulighed for betaling af kurser eller overgang til et betalingsmodul (internt/eksternt)

Betalingsmodul skal fremadrettet kunne bruges af danske brugere

Der skal være mulighed for at vælge forskellige betalingstyper (fx kontant betaling, ratebetaling)

Holdstyring

Oprettelse af hold

  • Løber over specifik tidsperiode
  • Foregår på specifikke dage i ugen
  • Foregår i et specifikt tidsrum på dagen
  • Foregår i specifikt lokale

Kursusstyring

Oprettelse af kurser

  • Løber over enkelte eller flere dage (typisk 2-3)
  • Foregår på specifikke datoer
  • Foregår i specifikke tidsrum på dagen
  • Foregår i specifikt lokale

Ressourcestyring

Undervisningslokaler

  • Skal kunne holde rede på 2 eller flere undervisningslokaler, således at oprettelse af hold/kurser er tilknyttet et lokale på de datoer og i det tidsrum det afholdes. Bemærk at der sagtens kan være 2 ”events” i et lokale per dag (fx dag/aften)
  • Vi skal kunne se hvordan bookning af lokaler ser ud frem i tiden
  • Systemet skal selv undgå dobbelt-bookninger

Undervisere

  • Vi skal kunne knytte undervisere på specifikke hold og sågar specifikke undervisningsdage
  • Der skal være mulighed for at oprette underviserprofil eller linke over til en underviserprofil.

Administration

Deltagerlister

  • Vi skal kunne trække deltagerlister til de enkelte hold/kurser
  • Evt. mulighed for at sende fælles infomails til deltagere på enkelte hold/kurser
Med venlig hilsen,
Palle Johannesson
Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Palle

Det ser ud som om at I er skarpe på hvad jeres behov er - og når man har det så er man jo allerede nået langt.

Mht Wordpress, så kan det sagtens laves der, og i kan sagtens få en løsning der virker godt, og i kan også sagtens få en der er ret ringe, det afhænger helt af jeres samarbejdspartnere og jeres evne til at styre projektet.

Hvis jeg var jer ville jeg starte med at finde en dygtig UI/UX ekspert der ved noget om design af bruger grænseflader, og få ham til at lave nogle Wireframes der beskriver Flow og design af jeres site. Når det så er på plads er næste step at få fat en en Wordpress-"udvikler" der så kan implementerer løsningen. 

Og både når det gælder design/wireframing og udvikling, så lad være med at være for "nærig" - det kan godt være i syntes at de professionelle er dyre, men så bare vent til i har prøvet en Amatør ! Wink 

//Morten

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Palle,

I har en del krav og ønsker til jeres setup. Jeg vil tro at I kan få opfyldt 90% via Wordpress plugin "woocomerce". Men med den kompleksitet du beskriver, bør I overveje noget større som kan håndtere jeres kompleksitet. Her tænker jeg på ecommerce platformen Magento. Men I kommer nok ikke udenom at skulle have tilpasset nogle moduler specifikt til jeres behov.

Især gentagende betalinger kan være ret komplekst forløb fordi alle brugere jo kan vælge forskellige betalingsmetoder. Og bankbetalinger kræver i udgangspunktet manuelle processer for at se om en regning er betalt. Med mindre man bruger GIRO indbetalinger.

Et godt råd til jer vil være at skitsere nogle præcise flows og use-cases så I er 100% klar på hvad jeres behov er og hvor I formentlig er nødt til at gå på kompromis.

Hvis du er interesseret i input er du velkommen til at sende mig en mail på n@tsort.dk

Mange hilsner

David

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)