Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sælge reklamebanner på dansk hjemmeside til svensk firma, hvordan med moms?? hjælp

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 22:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer

jeg har en hjemmeside, hvor et svensk firma gerne vil betale for at få et reklamebanner på. De vil dog gerne have at jeg sender en faktura uden moms til dem og så selv søger refusion på momsen.. men jeg aner intet om det og ved derfor heller ikke hvordan man gør, er der nogle der kan hjælpe mig?

God aften derude

Vh

Tonny

Blogger på www.stomien.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Man bliver jo lidt i tvivl med nye regler osv. Men indtil videre har det jo været sådan at du sælger til virksomheder i EU lande uden moms.

Og så skal du derefter logge ind hos SKAT og registrere køberens CVR nummer under salg til andre EU lande.

Og det er dit ansvar at få deres CVR nummer så du kan indberette momsen.

Mange hilsner

David

Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej David

Mange tak for svar. Jeg er ikke sikker på jeg fatter det endnu

Skal man bare gå ind og skrive hvilket firma man har handlet med eller skal man ha penge tilbage et sted som man så skal betale i moms igen?

God dag
Tonny

Blogger på www.stomien.dk

Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoner

Jeg vil bare høre om der er andre der kan svare på mit spørgsmål.

God dag

Tonny

Blogger på www.stomien.dk

Tilmeldt 19. Jan 15
Indlæg ialt: 2268
Skrevet kl. 13:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tonny,

Lige et enkelt spørgsmål, er du selv momsregistreret?

Hvis, ja. Så skal du som David skrev ovenfor lave en faktura uden moms på salget af en bannerplads til den svenske virksomhed. For at lave fakturaen skal du bruge den svenske virksomheds momsnummer som udover at skulle tilføjes fakturaen også skal valideres på tastselv og sluttelig skal du også listeindberette sammen med din momsindberetning.

Hvis, nej. Så kan du ikke lave en faktura med hverken dansk moms eller 0-moms med omvendt betalingspligt. 

Tilmeldt 28. Oct 08
Indlæg ialt: 220
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jesper

 

Tak for svar.

Jeg er momsregistreret, det er et aps fakturaen bliver udsendt fra. Jeg må undersøge det lidt mere så jeg ved hvordan det skal gøres på skats hjemmeside.

Tak for svaret

Tonny

Blogger på www.stomien.dk

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)