Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Importgebyr postdanmark

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)
Tilmeldt 8. Jan 13
Indlæg ialt: 45
Fra  McFly Companies Skrevet kl. 22:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Når jeg nu importerer varer udenfor EU til en pris på under 80 kroner incl. fragt, og min forsendelse er forsynet med mit cvr. nummer bliver der så automatisk registreret importmoms, og tager postdanmark et gebyr for dette?

Peter

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg havde det samme spørgsmål og jeg fik at vide at når du importere varer må du få dine leverandører til at skrive din CVR nummer tydeligt på dine pakker. Told beregner moms og sender dig en regning månedsvis. Det betyder at når du er importregistrerede, dine varer bliver omgået af post danmark gebyrer. Det er min bedste viden.

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 16:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Importgebyret betales som led i den service, som arbejdet med indfortoldning kræver. Du kan selv forestå din indfortoldning, hvis du ikke ønsker at betale Postdk for denne service.

Postdk opkræver kun importgebyret i tilfældet, hvor de forestår arbejdet - varer med værdi under 80 kroner hører til bagatelgrænsen og opkræves derfor hverken moms, told eller et servicegebyr.

Det er i tilfældet underordnet, om du er privat eller erhverv. Det er dog lovpligtigt at være importørregistreret ved erhvervsmæssig import

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Ofte vil importmomsen fremgå ved importen, men du skal i regnskabssystemet bogføre på en konto for import fra uden for EU så din importmoms der bliver korrekt hvis du vil ha det automatisk - eller du skal bogføre det manuelt hvis du vil og du skal angive det selv til moms sammen med din øvrige momsangivelse som ANGIVET HER 

VH John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hey.. betyder det hvis man forsyner sine pakker med cvr nummer bliver man opkrævet månedsvis og undgår postdanmarks stk gebyr på de 160 kr

Grunden til jeg spørger er næste spørsmål :-)

Kan man sende pakker direkte fra et ikke eu land til en privat kunde, hvor man angiver sit cvr nummer til import og leverings adresse til privat kunden? 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:16
Hvor mange stjerner giver du? :

uden at være 100% sikker så tror jeg ikke det fungerer at modtager ikke er den med det danske CVR momsreg nr. Hvis ex told/skat vil se faktura for at kontrollere beløbet, så har modtageren jo ikke en sådan at fremvise, han/hun har jo kun hvad der er betalt hos den danske importør og det er jo ikke det som du som dansk importør betaler hos Kinamanden. Det er nok hovedårsagen til at dropshipping fra uden for EU ikke fungerer

Mon ikke en som Ravn ved det?

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:

uden at være 100% sikker så tror jeg ikke det fungerer at modtager ikke er den med det danske CVR momsreg nr. Hvis ex told/skat vil se faktura for at kontrollere beløbet, så har modtageren jo ikke en sådan at fremvise, han/hun har jo kun hvad der er betalt hos den danske importør og det er jo ikke det som du som dansk importør betaler hos Kinamanden. Det er nok hovedårsagen til at dropshipping fra uden for EU ikke fungerer

Mon ikke en som Ravn ved det?

vh John H



Tak for svar, Jeg har for et par år siden forsøgt at få svar fra Skat & post dk, men i stedet for at svare skød de bare skylden på hinnanden..

Jeg bor i Hong Kong, jeg vil gerne kunne sende pakker til privat kunder og betale told og moms som alle andre, så kunderne ikke får opkrævnings gebyret på de 160 dkr, det dræber jo det hele :-(

 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 17:22
Hvor mange stjerner giver du? :

 

1)  Bliver din pakke leveret med post Danmark slipper du aldrig for indfortoldningsgebyret, uanset CVR nr eller ej.  Er du som loven kræver importør registreret vil du blive opkrævet told og moms af SKAT i den efterfølgende måned.

2)

Om Post Danmark kan/vil håndtere ved jeg ikke. Men hos kurerfirmaerne er det normalt ikke noget problem.  Det er ikke nødvendigt at skrive dit CVR nr på pakken, da pakken altid skal indeholde et faktura udstedt til firmaet der importere.  

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12653
Skrevet kl. 17:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jack:
Jeg bor i Hong Kong, jeg vil gerne kunne sende pakker til privat kunder og betale told og moms som alle andre, så kunderne ikke får opkrævnings gebyret på de 160 dkr, det dræber jo det hele :-(

Som jeg skrev tidligere kan man godt få et kurerfirma til at indfortolde varen til et firma, men levere til et andet - det har jeg brugt et del gange. Men det forudsætter jo at du har et firma i DK som står som importør.

De 160 kr er kun noget Post Danmark opkræver. Bruger du et kurerfirma så skal der ikke betales gebyr.

 

Ravn

Fra Hong Kong
Tilmeldt 6. May 08
Indlæg ialt: 675
Skrevet kl. 17:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Ravn:

 

1)  Bliver din pakke leveret med post Danmark slipper du aldrig for indfortoldningsgebyret, uanset CVR nr eller ej.  Er du som loven kræver importør registreret vil du blive opkrævet told og moms af SKAT i den efterfølgende måned.

2)

Om Post Danmark kan/vil håndtere ved jeg ikke. Men hos kurerfirmaerne er det normalt ikke noget problem.  Det er ikke nødvendigt at skrive dit CVR nr på pakken, da pakken altid skal indeholde et faktura udstedt til firmaet der importere.  

Tak for svar Ravn :-)

Jeg ved godt det ikke er en nem nød at knække.. men for pokker det må kunne lade sig gøre...

det er ikke noget problem med faktura, der kunne godt stå til firma ApS cvr nr. xxxxxxxx og leverings adresse "privat kunden"
og en faktura nr 2 på helt samme beløb til slut kunden, så Aps ikke tjener en krone, men bare betaler told og moms

men igen.. hvis jeg sælger en dvd til 100 kr og kunden skal betale 25 kr i moms + 160 kr i gebyr bliver slut prisen 185 kr højere istedet for de normale 25 :-( 


 

Altid lidt længere fremme..... helt præcist 6 timer ;-)

Side 1 ud af 3 (24 indlæg)