Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Global markedsføring af "ny" webshop?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores 15 år gamle engelsksprogede hjemmeside med præsentation af vore 3-400 produkter (egne CD-udgivelser af klassisk musik på CD) står over for at skulle re-lanceres, samtidig med at vort nye site/shop kommer til at ligge på "vortnavn.com" i stedet for "vortnavn.dk".

Hjemmesiden har været pænt besøgt og har - alene i kraft af sin alder - vel opsamlet en vis værdi i Google o.a.(?). Jeg må med skam melde, at jeg aldrig har gjort noget for at søgemaskineoptimere og aldrig har brugt alle disse "smarte" værktøjer som AddSense, Affiliate og hvad det alt sammen hedder. På den vis kan man godt sige, at når siden/shoppen bliver søsat, så skal jeg starte fra scratch.

At starte med at sende et nyhedsbrev ud til de 2-300 mailadresser jeg har, batter jo ikke meget, men hvordan pokker får jeg så gjort siden kendt? Det nemmeste (og formentlig bedste) ville jo være at smide 50 eller 100.000 efter et professionelt bureau, men det er udelukket. Alle gratis eller meget billige tiltag skal afprøves først.

Det betyder jo så også (det er jeg udmærket klar over), at jeg er nødt til at sætte mig ind i de forskellige teknikker. Det har jeg egentlig ikke særligt meget lyst til og jeg har faktisk slet ikke tid til det, for de stegte duer kommer jo ikke flyvende ind i munden på mig; der skal gøres en seriøs indsats.

Mit spørgsmål er for så vidt bare: Hvad kan jeg nemmest, hurtigst og mest effektivt gøre af gratis ting, så jeg i det mindste kommer ud over rampen? Det skal være seriøse løsninger, så den med at købe en pakistaner til at sidde og klikke på et eller andet, vil jeg afstå fra.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 15:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Klamus,

Et godt sted at starte er jo ved at optimere tekster og billeder på sitet og køre nogle simple adwords-kampagner du selv kan håndtere.

Men pengene kan være givet rigtig godt ud til nogen som har forstand på den slags.

For nogle år siden var der mange som troede at de kunne blive millionærer på bare at lave adwords og få trafik fra google. Men i takt med at markedet er ved at blive mættet på mange søgeord, så er der ikke altid at hente der.

Dog kan der stadig være søgeord som man kan være ene om og dermed få til gode priser.

En mulighed der kan være "gratis" er at indgå partnerskaber med nogen som har kontakt til de kunder du gerne vil have fingre i. Og lave en aftale med dem om formidling af dine produkter evt. til en særpris.

Kan du sende et link til din hjemmeside så vi kan se den? Så er det lettere at give nogle input.

Mange hilsner

David

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 16:55
Hvor mange stjerner giver du? :

David Ruben Karpantschof:
Men i takt med at markedet er ved at blive mættet på mange søgeord, så er der ikke altid at hente der.
Allerede der vil jeg sikkert få problemer, men jeg går ud fra der er nogle værktøjer man kan bruge for at checke valøren af diverse nøgleord?
David Ruben Karpantschof:
Kan du sende et link til din hjemmeside så vi kan se den? Så er det lettere at give nogle input.
Den nye? Nej, den er ikke færdig endnu.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)