Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Skal det være Drupal eller? Hvad vil det koste?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 14:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er vanvittig træt af, at min drømme portal bare ikke spiller og overvejer nu, om jeg simpelthen skal få bygget en ny platform til RejseTanker.dk

Jeg er derfor på udkig efter gode råd til hvilken platform det skal være? Jeg har fået Drupal anbefalet, hvad mener I? Hvad vil det koste at få bygget? Alt nuværende indhold skal kunne overføres til nye site.

Sitet skal selvfølgelig kunne det, det allerede kan i dag, men med langt flere muligheder.

Prisen har selvfølgelig rigtig meget at sige - men lad mig høre hvad I mener vil være det bedste og hvorfor?

VIGTIGT - nyt site skal stille garanti for en sublim loadtime og at alle komponenter spiller sammen..... også når der efterfølgende skal opdateres. (dette skriver jeg, grundet mine nuværende problemer - noget jeg åbenbart også skulle have skrevet første gang jeg fik bygget siden)

Mange hilsener

Charlotte

Fra Roskilde
Tilmeldt 16. Jun 09
Indlæg ialt: 2315
Fra  PITOT Watches Skrevet kl. 15:06
Hvor mange stjerner giver du? :

hvad er det bygget i nu?

tænker om der kan laves nogle justeringer så du ikke skal skifte men bare forbedre hvor det går trægt?

Aviator ure inspireret af kampfly - pitotwatches.com

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 15:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Charlotte

Tjah... det er altid trælst når ens site ikke virker som man gerne vil have det til - og ja du kan sagtens få bygget en "fed" løsning i Drupal, og i Wordpress, osv

Det er min erfaring at den valgte "platform" ikke er det afgørende her. Du kan få lavet noget rigtigt godt i Drupal, og du kan få lavet noget rigtigt skidt. Det der er afgørende er at den samarbejdspartner man vælger ved hvad han har med at gøre. Og ja de professionelle er ikke de billigste, men de er billigere end amatørene på sigt.

Hvis jeg var dig ville jeg prøve at få fat i en dygtig webudvikler/freelancer, f.eks via Amino freelancer, og få vedkommende til at tage et kig på din eksisterende side først. Måske er der nogle åbentlyse quick-wins.

Du kan også prøve at slå hele projektet op på Amino freelancer, det vil også give dig en helt del bud, men det vil måske ikke give dig et realistisk billed af om det kan betale sig at skifte platform eller ej - vi er jo mange herinde der lever af at sælge og der er mange der helst sælger dig et helt nyt web-site. 

//Morten

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 16:20
Hvor mange stjerner giver du? :

RejseTanker.dk kører i dag på en Joomla platform.

Når jeg overvejer en helt ny platform, skyldes det at jeg i mere end et år har haft problemer og dem kan jeg ikke længere leve med. Ja der er mange ting som kan rettes til, men desværre ikke noget min nuværende webmand "bare" kan. Det vil blive en større opgave og hvis jeg alligevel (igen igen) skal kaste penge efter at udbedre en masse tekniske udfordringer, overvejer jeg i stedet for, at kaste pengene på en ny platform.

Jeg er ikke sikker på at Wordpress vil være bedre end Joomla, da jeg kan se at problemerne stille og roligt er opstået med div. udbygninger af nye komponenter - og dem vil der jo komme mange flere af.

Jeg er gået helt i stå, hvor jeg er nu og SKAL finde en løsning - så pt undersøger jeg løsninger, så jeg ikke skal blive ved med at kaste penge efter noget som ikke rykker mig ud af stedet.

@Morten, jeg er sikker på at et hav af mennesker vil komme med bud, men først og fremmest er jeg mest interesseret i anbefalinger (for/imod) og HVORFOR.... Jeg har fået et hav af bud på hvad der er galt med min side, men det lader til det ikke bare lige kan løses og det SKAL det nu! Big Smile

/Charlotte

Fra Nykøbing F
Tilmeldt 9. Feb 08
Indlæg ialt: 198
Fra  RejseTanker.dk Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Morten Hjorth Nielsen:
Det er min erfaring at den valgte "platform" ikke er det afgørende her. Du kan få lavet noget rigtigt godt i Drupal, og du kan få lavet noget rigtigt skidt. Det der er afgørende er at den samarbejdspartner man vælger ved hvad han har med at gøre. Og ja de professionelle er ikke de billigste, men de er billigere end amatørene på sigt.

@Morten, det er jeg helt enig med dig i - og gid der var en opskrift på hvem der var de gode og hvem der var de dårlige..... Også blandt de dyre findes der mange inkompetente - og hvordan finder man lige ud af det, når man ikke har det fjerneste begreb om teknikken bag. Jeg har indtil nu, ikke været i stand til at sortere og det har kostet dyrt. Nu drømmer jeg om at starte på en frisk, OG er da blevet lidt klogere, så ender det med at jeg skal finde en udvikler, så skal der helt sikkert laves skriftlige aftaler, som skal overholdes - det blir min eneste chance for at sikre mig at jeg får "den pakke" jeg betaler for Big Smile

Tilmeldt 21. Sep 14
Indlæg ialt: 297
Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :

http://www.helium-web.dk/ i Stubbekøbing arbejder i Drupal. Det kunne være de kunne byde ind med en fornuftig løsning, der er optimeret, så løsningen trækker færre resource end en løsning med standard moduler. Drupal kan nemlig i hovedtræk konfigureres til din funktionalitet, men dette er ikke optimalt ressourcemæssigt, så der skal udvikles lidt.

http://kim-tetzlaff.dk/ har arbejdet en del med hastighedsoptimering og Drupal, så han kunne også være et godt bud.

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Charlotte Gade:
gid der var en opskrift på hvem der var de gode og hvem der var de dårlige..... Også blandt de dyre findes der mange inkompetente - og hvordan finder man lige ud af det, når man ikke har det fjerneste begreb om teknikken bag

Nej det er rigtigt, det kan være vanskeligt, og efter min erfaring, er det mange gange også lige så meget et spørgsmål om "tilgang til jobbet" som egentlig faglig kompetence. Jeg har oplevet størrer danske bureauer "brande kunder af" ofte til en ret høj pris - typisk er det steder hvor man har så travlt med at vækste at man glemmer at behandle sine eksisterende kunder ordentligt.

Jeg har selv været igennemen lang række udviklere inden at jeg endte med det team som jeg arbejder sammen med endnu - det er folk jeg stoler på, som jeg ved kan leverer, og som har faglig stolthed nok til at tingene bliver lavet ordentligt - men det er jo selvfølgeligt ikke en gangbar model for dig.

Nu er hjemmesider og portaler ikke mit primære fokusområde, men et par folk i teamet kan det her - så hvis du er interesseret kunne vi jo bruge et par timer på at vurderer din nuværende løsning og så hjælpe dig med at finde en fornuftig samarbejdspartner.

Fra Vanløse
Tilmeldt 28. May 05
Indlæg ialt: 1805
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Charlotte

Jeg kan se at din side er helt nede nu med forbindelse til Mysql.

Det er dejligt at nogle som tænker Drupal. Det er normalt ikke mange andre platforme end wp. Som får lov til normalt og blive nævnt her.

Nu har jeg arbejdet med Drupal siden 5.x blev frigivet på alle mine egne sider.

Men om du bruger Jumla, Drupal eller WP. Så er der mange ting som spiller ind.
Jeg kan se at du har meebox og jeg startede på gigahost. Men der er jo mange forskellige produkter hos meebox.

Efter jeg gik fra gigahost flyttede jeg til hetzner.de på egen server og troede at alt var løst nu. Men jeg blev kloger. Har i dag 1 Web server, 3 sql server og 1 mail server. Alle 5 egne server uden jeg er et teknisk guru. Har funden en guru på elancer. Og det er bare mit lille hobby projekt.

Så tænk om de funktioner du har på din site bliver brugt. De trækker hastighed ned.

Prøv at se på om der er formeget trafik på serveren. Også de andre sider som er kunde hos meebox kan se der er 65 domæner på serveren. Og det samme hvis du vælger andre udbyder.

Prøv de forskellige test sider på nettet om hvad de synes om din side. Det kan være dit tema som trækker dig ned.

Alligevel at jeg er glad for drupal så med tekst og foto som du har på din side efter hvad jeg kan se med http://web.archive.org ikke grund til at skifte til Drupal eller WP.

Der må være noget andet som spiller ind.

Men vi har mange gode drupal folk i DK nok nogle af verdens bedste. Du kan finde mange på drupaldanmark.dk som er foreningen i DK ellers smid dit projekt på elance der har jeg fundet min guru til vedligeholdelse af mine server. Og har et projekt som jeg skal have lavet i drupal og pt har priser fra 120 til 650 USD.

Håber du finder det rigtige til dig.

Med venlig hilsen

Brian Jørgensen lobib.dk

Tilmeldt 17. Jul 12
Indlæg ialt: 2177
Fra  Hosting4Real Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Lykkebjerg:

Prøv at se på om der er formeget trafik på serveren. Også de andre sider som er kunde hos meebox kan se der er 65 domæner på serveren. Og det samme hvis du vælger andre udbyder.

Nu kommer det jo også an på hvad hardware der ligger i serveren, du kan ikke basere hastighed på mængden af domæner på en server, da det er specifikt hardware og software mæssigt der har virkelig stor betydning.

Kunne også være IPen var en haproxy, og denne kan klare mange tusinde domæner, da den kun proxyer til backend servere, så please, ikke gå så meget op i det med 'antal domæner' per server, men derimod antal domæner per server, samt serverens specs, samt konfiguration af serveren. Rigtig mange sider i den her verden, har virkelig ikke brug for flere dedikeret servere, hvis man ved hvordan man sætter ting op korrekt, kan man få ufattelig god performance ud af en lille mængde hardware.

Drupal kan være en god løsning, hvis den er bygget rigtigt op, men sådan er det med alle systemer, hvis de er bygget korrekt op, så virker de normalt ret godt :D Også med den mængde funktionaliteter som rejsetanker.dk f.eks, har - så kan man opleve ret godt performance, uden det trækker ret meget på performance, hvis bare det bliver bygget rigtigt. - Men det er oftest en dyrer løsning at få det gjort, hvilket gør man skal ofre mere på sin infrastruktur efterfølgende.

Hosting4Real - High performance webhoteller.

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)