Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

CVR i fars navn, men kommer pengene på min konto?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 11:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mennesker.

Jeg overvejer at starte en webshop, men jeg er under 18 år.

synes det lyder besværligt, hvis jeg selv skal få CVR, når jeg er under 18 år, derfor laver jeg virsksomheden via min fars navn.. Mit spørgsmål er følgende: Hvis virksomheden er lavet i mit fars navn, kan jeg så alligevel godt få pengene ind på min egen konto? (Når jeg skriver penge, så mener jeg når kunderne køber mine produkter) 

mvh. Erik :)

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 11:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Rent praktisk talt - er han nødt til at oprette en bank konto til det. 

Dog kan han lade dig få en adgang til det (råderet) til kontoen. 

Han vil så praktisk talt være nødt til at betragte dig som en ansat - fx direktør for virksomheden, således at du har næsten samme rettigheder. 

Bare husk at din far vil være en 100% ejer, af den værdi du bygger op. Og vil være istand til at sælge alt hvis han lyster, uden din accept. Og du kan ikke bare overtage virksomheden når du er 18, du er faktisk nødt til at finde værdien af virksomheden og KØBE den af ham. 

Med det i mængde og uden at kende din alder - så ser jeg ingen ko på isen. 

Tilmeldt 8. Aug 13
Indlæg ialt: 325
Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Jannik, tak for svar.

tror sgu jeg prøver at få lavet eget cpr nummer.. Synes det virker meget kringlet alt det der.

mvh.

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Eriksam:
eget cpr nummer

CVR = Centrale Virksomheds Register :-)

Du kan læse mere her

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Penge tilhører din far uanset hvilken bank - og overskud er hans ligesom skat af overskud er det og pligten til at ha et regnskab osv. Du kan blive ansat, og I kan aftale, at det som kommer i overskud, udbetales til dig som løn med skat angivet. Derved kan overskud blive dit reelt og flyttes til din bankkonto. Når du er 18 kan du overtage ved at din far sælger aktiver og goodwill til dig. Det er ikke så kompliceret men - ja det er regler der skal overholdes

Regn med 10-12 uger behandlingstid i statsamtet - men det er den mest korrekt løsning hvis alt skal køre via dig.

Se her om dispensation http://johnhannover.blogspot.dk/2013/03/starte-virksomhed-som-umyndig.html 

Se her lidt om at stifte noget selv når dispensation er hjemme http://johnhannover.blogspot.dk/2013/02/start-af-virksomhed-skal-jeg.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)