Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brugtmoms ved salg af biler og DINERO

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 11:37
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg kan ikke lige i hovedet være sikker på svaret, men fornemmer lidt det må dreje sig om hvorvidt du sælger til en privat i EU eller til en momsregistreret i det pågældende EU land eller også er brugt moms kun for Danmark, uanset der er dansk moms på til privat i EU.

Sælger du til en privat, skal du jo ha dansk moms på. Det svære her er jo så hvis du kun har moms på af fortjenesten som ved brugtmoms, så vil modtagerlandet måske undre sig over at dansk moms ikke var som de normale 25% moms? Jeg ved der for IKKE om brugt moms kan bruges overfor udlandet

Er det til en momsregistreret ville du jo ikke lægge moms på og så ingen købsmoms i sagens natur men indberetning som EU salg på den pågældendes moms nr til skat + rubrik indberetning.

Hvis ikke andre svarer må du høre en revisor eller skat - og gerne give svaret her, om man må bruge brugt moms over for en EU privat hvor man jo fakturerer med dansk moms

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Dec 05
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 11:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

hvor har du bil til salg ??

jeg vil måske køb en

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Sælger du til en privat, skal du jo ha dansk moms på. Det svære her er jo så hvis du kun har moms på af fortjenesten som ved brugtmoms, så vil modtagerlandet måske undre sig over at dansk moms ikke var som de normale 25% moms? Jeg ved der for IKKE om brugt moms kan bruges overfor udlandet

Hvis reglerne om brugtmoms bruges vil momsen ikke fremgå af købers faktura. For sælger i DK blot en almindelig opgørelse af avancen  og så en momsberegning af dette. 

Omkring salg til momsregistreret er vi enige.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:
Hvis reglerne om brugtmoms bruges vil momsen ikke fremgå af købers faktura. For sælger i DK blot en almindelig opgørelse af avancen  og så en momsberegning af dette. 
helt enig - det var heller ikke det jeg mente med, at der jo skulle dansk moms på prisen men kun være inkluderet moms af avancen - men helt korrekt moms fremgår jo så slet ikke af fakturaen - og så vil udlandet ikke undre sig over, at en privat person i udlandet modtager varer UDEN moms fra Danmark? Omvendt skal bilen jo ikke gennem told så der er jo ikke nogen til at undre sig over en privat får varer fra DK uden moms.

Men man må i alle fald godt sælge med brug af dansk brugtmoms ordning til private EU forstår jeg så?

(brugtmoms er måske slet ikke kun dansk men kendt EU fænomen ?) 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)