Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Ikke momsregistrered men bruger ydelser som trendsales ebay.co.uk og terapeak(en gang)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Betyder det at jeg er lige pludselige momspligtige bare fordi jeg bruger dem?  Bør jeg betale moms på dem? Jeg har købt terapeak.uk kun en gange, at se hvad det ser ud som, har ikke brugte den til nogen. Og trendsales altid har moms ovenpå dettes pris. Jeg køber også porto, mener det at jeg skal moms registrere mig bare fordi jeg køber pro?

Fra Roskilde
Tilmeldt 10. Jun 13
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 16:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Du skal ikke betale moms så længe du omsætter - eller forventer at omsætte for under 50.000 på 12 løbende måneder (1 år). Omvendt kan du heller ikke trække moms fra. - Så køber du fra lande i EU opkræver de moms for dig, uden for EU sender de til DK hvor Post DK fortolder det. Eller ved digitalt salg bliver alt momset til 25 % dansk moms.
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:16
Hvor mange stjerner giver du? :

forstår ikke spørgsmålet (og som tidl. til dine ? synes jeg klart du skal finde en bogholdertype online - for ikke at har problemer)

Bruger ydelser som ebay  normalt er det jo varer over ebay men ydelser - altså du køber?

OM du er momspligtig afhænger af om din aktivitet er momspligt og ikke af dine køb. Hvis du som ikke momsregistreret køber ting så SKAL du momsregistreres for at kunne købe YDELSER fra udlandet - ser her under afsnittet der hedder "Virksomheders køb fra uden for EU - IKKE momsregistrerede - i linket:

 http://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html  

Årsagen er, at du skal opgive importmoms og det kræver denne momsregistrering

Så er det varer du importerer til lønsumspligtig eller anden ikke momspligtig aktivitet skal du bogføre importmoms og det kun som importmoms under salgsmoms og ikke samme beløb under købsmoms - da du ikke har fradrag for moms på varer du køber. Alt du køber som ikke momsregistreret skal du betale moms som alm udgift uden momsfradrag.

Kun hvis du driver både lønsums og momspligt aktivitet sker der deling af moms så du har fradrag i forhold til den momspligtige aktivitet

Du bør søge hjælp som sagt, specielt hvis det er ikke momsregistreret virksomhed du driver og du køber ydelser i udlandet som betyder du skal momsregistreres 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 16:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svaret Krisoffer, Men regler er sådan at man skal være momsregistrerede ved køb af ydelser fordi det passer   told ikke og man skal selv beregne moms osv.  Ved køb af digital ydelser fra udlandet, er moms ikke betales ifølges kvittering. Og ydelseskøb, dvs køb af porto fra post danmark eller ebay gebyrer er så basalt til en lille virksomhed og det gøre mig til a tænke at det er umuligt at operette en ikke momsregistrerede virksomhed uanset hvad

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 16:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Køb af ydelser fra udland til momsregistreret virksomhed kræver som du så i tidl link momsregistrering helt af sig selv (kristoffer - varer kræver det ikke da told jo lægger momsen på - men ydelser der købes til erhvervsbrug kræver, at man selv angiver importmoms og betaler denne - derfor krav om momsregistrering)

Du har ikke fradrag for momsen og skal derfor angive importmoms under salgsmoms og betale denne - uden at kunne trække den fra. Det gør dig ikke momspligtig af dit salg

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 17:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Jeg forstår godt at som ikke momsregisrerede, kan jeg ikke få fradrag på moms af solgt varer, og derfor skal ikke sælge varer med mom ovenpå. Og, at jeg skal bogføre importmoms af varer med værdi over 80kr. Hvad jeg kan ikke forstår er om hvis jeg skal momsregistrere mig bare fordi jeg sælger varer på ebay uk. Jeg har indtil videre solgte en vare på ebay uk til en italiensk kunde. Og har betalt ebay gebyr osv i forhold til salget. Var det ulovligt? Har jeg lov til at operette reklamer på ebay.uk eller ebay.com (dermed 'køb' ebays ydelse ift et salg) og sende varer uden for EU uden at være momsregistrerede?

Plus, jeg har fik en måneds abonnement på terapeak(en amerikansk market analysis  værktøj) i begyndelse bare for at se hvis det er noget jeg kan bruge . Er det en slags 'ydelseskøb' som gøre mine aktiviteter ulovlig som ikke momsregistrerede virksomhed?

Jeg har også 'købt' en abonnement på trendsales. Jeg betalte moms på den salg da det kom med kvittering, so skat må ikke bekymre sig om hvis jeg har betalte moms på det eller ej. Men var det også ulovligt  alligevel?

Vh

Lxmi

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:52
Hvor mange stjerner giver du? :

du skal ha fat en revisor/bogholder for at sætte dig ind i ting. Hvis du sælger varer er du momspligtig efter de helt normale moms regler hvis varesalget er over momspligt - under de 50 t per 12 mdr kan du sælge momspligtigt vil jeg mene

Du kan ikke købe den ydelse fra uden for EU lovligt uden at momsregistrere dig- og så skal du lægge moms på dit ebay salg fra krone 1 også

Trendssales forstår jeg ikke - men se at betal en revisor for en times gennemgang - for der er en del der halter  i forhold til at alene dit ydelseskøb har gjort du skulle være momsregistreret

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 23:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for råd John. Jeg skal finde en billige eller næsten gratis revisor. Jeg har ikke engang fået en enkelt overskud indtil vidre og det vil være træls at jeg skal betale en store løn til en revisor. Kan du anbefale sådan et sted. Jeg læste at state giver 6 timers gratis revisor rådgivning. Er det mon sandt?

Jeg solgte ikke noget på ebay.com. Det var på ebay.co.uk at jeg gjorde mit salg, derfor inden EU. Og mit salg var på et stort underskud- jeg ville bare have en god vurdering ud af det. Mvh
Lxmi

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46441
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:56
Hvor mange stjerner giver du? :

com eller uk.co samme sag i forhold til momsgrænse. Jeg forstår de små penge - prøv at hent tilbud - 3 stk gratis fra www.agera.dk 

god vind med det

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Nov 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 13:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej John,

Mange tak for svaret. jeg  har kontaktede agera.dk med min sag. Jeg læste lidt om momsfri virksomheder og jeg kunne ikke finde noget som siger at et momsfrit enkeltmand virksomhed ikke har lov til at betale for ydelser benyttet for dettes drift. Men det er tydelige at et momsfrit virksomheder ikke kan sælge ydelser.  Ellers bliver det umuligt at operette et momsfrit virksomhed fordi man er tvunget til at benytte og betale for  et eller andet form af ydelser (udlandsk fragt eller f.ex betalings løsning)for a operette et basalt virksomhed.

Mvh

Lxmi

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)