Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Løn fra mig i DK, til Brasiliansk medarbejder

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 159
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg er havnet i en situation, hvor jeg har måtte ansætte en Brasilianer, i kort periode, til at hjælpe med at færdiggøre et projekt, i Brasilien.

Vi aftalte indledningsvist at han kunne sende mig en faktura fra hans egen virksomhed, og den vej klare betalingen - så er der desværre gået noget galt i kommunikationen, og Brasilianeren har slet ikke et aktivt selskab, hvilket giver en udfordring :

Så - hvordan klarer jeg lønudbetalingen til ham nu ? 

Vi har aftalt at han selv sørger for at indberette Skatter osv, i Brasilien, så det eneste jeg skal have løst er, hvordan jeg får overført hans penge til ham, og bogført det korrekt ?  

Vi bruger Danløn (de kan kun udbetale til folk med dansk cpr-nr), og til bogføring kører vi e-conomics.

Rigtig god fredag derude :-)

/Jacob

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 12:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan du ikke bogføre det som konsulentbistand/fremmed arbejde?

Fra London
Tilmeldt 4. Jan 15
Indlæg ialt: 1351
Fra  Jannik Hansen Ltd. Skrevet kl. 12:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Du kan bare gøre det via oDesk/Elance eller lign tjenester. Koster dig 10%, men spare dig for hovedpinen i at tænke på det skattemæssigt aspekt - og du får en faktura ud af det. 

Jeg bruger aktivt tjenesterne. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

kender ikke oDesk - lyder fit nok men dog 10% - OG det skattemæssige er superlet. Log på skat.dk - gå i ansatte - e indkomst - indberet online - og så bare ny medarbejder, kryds i INTET CPR og så navn adresse og fødselsdato på personen i udlandet samt beløbet brutto - og enter og bekræft

Det er meget let - 5 minutter og så bogfører du bare som fremmed arbejde eller tilsvarende i bogholderiet. (og du skal ikke tilbageholde skat)

Du kan her se indberetning i billeder - dog af en dansk - men du sætter bare i stedet kryds i INTET CPR så er den helt lige til http://johnhannover.blogspot.dk/2013/11/indberet-b-indkomst-hos-skat-i-e.html 

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 159
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 14:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Tak alle, det var sgu super !

ODesk & Elance kendte jeg heller ikke, virker snedigt må man sige, tak for det fif.

- jeg brugte denne gang løsningen på SKATs egen side, og det var overraskende lige til :-)

/Jacob

Fra Rødovre
Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 159
Fra  VikarDanmark Skrevet kl. 14:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Fru Hartmann:
Kan du ikke bogføre det som konsulentbistand/fremmed arbejde?

Det bliver løsningen, i hvertfald  :-)     - tak for det

Fra Sorø
Tilmeldt 4. Oct 14
Indlæg ialt: 999
Fra  MHN Consulting Skrevet kl. 16:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Jakob

Jeg er heavy-bruger på elance/o-desk - og håndterer helt bevist alle freelancere jeg benytter den vej - det koster lidt men gør tingene meget mere simpelt - så får du på senere tidspunkt brug for et tip eller to, så er du velkommen til at tage fat i mig.

//Morten

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)